Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@21:30:35 GMT

دو نوع علائم کرونا در کودکان

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۸۲۲۰

دو نوع علائم کرونا در کودکان

یک فوق تخصص کودکان درباره علائم کرونای جهش یافته در میان کودکان گفت: طبق گزارشاتی که داشتیم کرونای جهش یافته تا اینجا در بین کودکان خیلی شایع نبوده است، ولی باید خانواده‌های درگیر بررسی شوند و باید علامت دار‌ها تست و قرنطینه شوند، چون احتمال سرایت این بیماری شدیدتر است و احتمال بیمار شدن بچه‌ها هم بیشتر است، اما علایمی متفاوت ندارد و تنها سرایت شدیدتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش سلامت نیوز، دکتر سیدرضا رییس کرمی، مدیر گروه آموزشی بیماری‌های کودکان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با شفقنا زندگی درباره کرونا در کودکان و همچنین کرونای جهش یافته اظهار داشت: در مورد کرونا به طور کلی می‌گویم که کرونای انگلیس در ایران چهار تا پنج مورد گزارش شده است و تا اینجلا موردی از ابتلا به کودکان گزارش نشده است.

وی افزود: در این مدت، بحث در رابطه با کرونا زیاد بوده است. کووید۱۹ ویروس جدیدی است که تمام ارگان‌های بدن را درگیر می‌کند. این بیماری در کودکان نسبت به بالغین کمتر شایع بوده و ملایم‌تر بوده است، اما تا اینجا خود را به دو شکل در کودکان نشان داده است؛ ابتدا به صورت یک بیماری تنفسی که علایم قالب، علایم تنفسی بودند. بیماری ملایمی بوده و معمولا با مراقبتی ساده اکثرا خوب می‌شوند و نیاز به بستری و مراقبت‌های سنگین و دارو نیست. شکل دیگری که کرونا بچه‌ها را درگیر می‌کند اگر به عنوان عارضه بعد از کرونا نامیده شود بهتر است و به صورت یک سندرم التهابی است و ارگان‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند و در این بین درگیری گوارشی شدیدتر است. شکل درگیری به صورت اسهال و استفراغ و درد شکم و تهوع است و این علایم در سندرم التهابی بسیار بیشتر از علایم تنفسی است. علایم تنفسی به مقدار بسیار کمتری است و در این موارد ممکن است درگیری قلبی و کلیوی و پوستی پیدا کنند و با حال عمومی بدی نیاز به بستری در آی سی یو داشته باشند. مراقبت از این موارد نسبت به موارد عادی سختتر است. در این موارد حدود یک درصد مرگ و میر هم گزارش شده است. در ایران هم مواردی از این‌ها را داشتیم که درمان شده اند. کودکان در انتقال این بیماری می‌توانند موثرتر باشند، چون خود آن‌ها علایم سبکی دارند و رعایت موارد بهداشتی در بچه‌ها نسبت به بزرگتر‌ها کمتر است. از طرف دیگر ترک بوسیدن و در آغوش گرفتن بچه‌ها سختتر از بزرگتر‌ها است. کودکان خود علامتی ندارند و می‌توانند به عنوان ناقلینی برای بزرگسالان عمل کنند. در ایامی که در پاندمی بیماری هستیم باید حواسمان به کودکان باشد.  
آیا کرونا در کودکان عوارض طولانی مدت دارد؟
وی در مورد اینکه آیا امکان ایجاد عوارضی در طولانی مدت برای کودکان بهبود یافته از کرونا وجود دارد؟ اظهار داشت: هنوز برای قضاوت در مورد این مساله زود است. حتی در مورد بزرگترها. چون حدودا یک سال است که از مدت زمان شیوع این بیماری در دنیا گذشته است و برای نتیجه گیری در مورد عوارض این بیماری به پیگیری‌های چندین ساله نیاز است تا ببینیم چه عوارضی به جا می‌گذارد، ولی تا اینجا عوارضی در بچه‌ها بخصوص در نوع تنفسی ملایم گزارش نشده است. اما هنوز برای نتیجه گرفتن در مورد عوارض دراز مدت زود است.   هشیاری خانواده درباره کرونای کودکان
دکتر رییس کرمی در خصوص اینکه اگر خانواده‌ها علایمی را در مورد کودکانشان احساس کنند باید فرض را کرونا بگیرند؟ گفت: باید حتما بچه‌ها را به اورژانس بیمارستان‌های کودکان بیاورند. چه این علایم ناشی از ویروس کرونا باشد و چه سایر ویروس‌ها و حتی بیماری‌های دیگری؛ چون اسهال و استفراغ در کودکان شایع است.

این متخصص کودکان درباره اینکه آیا در ایران آماری از فوت کودکان ناشی از کرونا گزارش شده است؟ گفت: در نوع تنفسی بسیار کم است، ولی در سندرم التهابی بین یک تا دو درصد فوت می‌کنند.   کرونای جهش یافته تا اینجا در بین کودکان خیلی شایع نبوده است
وی در پاسخ به این سوال که در مورد کرونای انگلیسی گفته می‌شود بین کودکان و جوانان شایعترتر است چه اندازه صحیح است؟ گفت: طبق گزارشاتی که داشتیم کرونای جهش یافته تا اینجا در بین کودکان خیلی شایع نبوده است، ولی باید خانواده‌های درگیر بررسی شوند و باید علامت دار‌ها تست و قرنطینه شوند، چون احتمال سرایت این بیماری شدیدتر است و احتمال بیمار شدن بچه‌ها هم بیشتر است، اما علایمی متفاوت ندارد و تنها سرایت شدیدتر است.         منبع:زندگی آنلاین

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا پارسی خبر کرونا کرونای جهش یافته بین کودکان تا اینجا بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، مشکلات بینایی که بر توانایی فرد در خواندن و نوشتن، رانندگی، تشخیص رنگ یا قضاوت در فاصله‌ها تأثیر می‌گذارد، می‌تواند نشانه اولیه بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل باشد.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که تغییرات فیزیکی در چشم‌ها، مانند آسیب عروق خونی، ممکن است در پیشرفت بیماری آلزایمر دخیل باشد، در حالی که تحقیقات دیگر استفاده از اسکن شبکیه را به عنوان راهی برای تشخیص این بیماری از طریق چشم مورد بررسی قرار داده‌اند.

علاوه بر این، محققان پلاک‌های بتا آمیلوئید- که یکی از دلایل اصلی بیماری آلزایمر در مغز محسوب می‌شود- روی شبکیه و عدسی چشم پیدا کرده اند که به روش‌های غیرتهاجمی بالقوه برای تشخیص بیماری آلزایمر اشاره می‌کند.

اکنون، محققان دانشگاه لافبورو در بریتانیا استدلال می‌کنند که از دست دادن حساسیت بصری می‌تواند بیماری آلزایمر را ۱۲ سال قبل از تشخیص معمول پیش بینی کند.

«احمد بیگده»، محقق ارشد و دکترا در دانشکده ورزش، گفت: «حساسیت بصری به توانایی فرد برای تشخیص و پردازش اطلاعات بصری به طور دقیق و کارآمد اشاره دارد.»

او توضیح داد: «از دست دادن حساسیت بصری می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی در درک و پردازش اطلاعات بصری شود، مانند مشکل در تشخیص اشیا یا چهره‌ها، مشکل در خواندن یا پیمایش در محیط‌های آشنا، و چالش‌هایی در درک جزئیات بصری یا تضادها. به عنوان مثال، فردی که حساسیت بینایی کمتری دارد ممکن است هنگام رانندگی در خواندن تابلوهای خیابان دچار مشکل شود.»

بیگده ادامه داد: «ما تصمیم گرفتیم حساسیت بصری را به عنوان یک پیش‌بینی‌کننده زوال عقل بررسی کنیم، زیرا تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به زوال عقل اغلب نقص‌های پردازش بینایی را حتی در مراحل اولیه بیماری تجربه می‌کنند.»

وی افزود: «اختلالات بینایی با افزایش خطر ابتلاء به زوال عقل در آینده مرتبط است، که نشان می‌دهد ارزیابی توانایی‌های پردازش بینایی می‌تواند ابزار ارزشمندی در ارزیابی خطر زوال عقل باشد.»

دانشمندان از طریق تحقیقات خود دریافتند که شرکت کنندگان با نمرات پایین‌تر در تست حساسیت بصری در معرض خطر بیشتر تشخیص زوال عقل در آینده هستند.

کد خبر 6088226

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟