Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:08:06 GMT

تشریح خدمات طرح شهید سلیمانی به بیماران کووید ۱۹

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۸۲۷۰

تشریح خدمات طرح شهید سلیمانی به بیماران کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر صادق‌تبریزی، در خصوص اقدامات صورت گرفته در طرح شهید سلیمانی، گفت: طرح شهید سلیمانی در واقع گام چهارم از بسیج ملی است که از اسفند ۹۸ تاکنون در حال اجرا است.

وی افزود: ما در سه گام گذشته، غربالگری تلفنی انجام می‌دادیم و از آنهایی که مشکوک به بیماری بودند، دعوت می‌کردیم که به مراکز بیایند تا بررسی‌ها و تست‌های لازم انجام بگیرد، اما در گام چهارم، این طرح بیشتر محله محور است و قرار است ما به سراغ کسانی برویم که تست کرونای آنها مثبت می‌شود و اطرافیانشان را شناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبریزی ادامه داد: هدف ما این است که فرد بیمار را که تست او مثبت است و مبتلای قطعی شناخته می‌شود و افراد محتمل را که تست آنها ممکن است منفی باشد ولی علائم دارند، سریعاً شناسایی کنیم همچنین افرادی که در تماس نزدیک با بیمار بوده‌اند را شناسایی کنیم و برای آنها تست تشخیصی انجام بدهیم.

وی افزود: بر اساس هدفی که برای خودمان قرار داده ایم، ۱۰ فرد که ارتباط نزدیکی با بیمار داشته اند، غربالگری و بررسی می‌شوند البته جاهایی در کشور این عدد به ۵۳۲ نفر به ازای یک بیمار هم رسیده است.

تبریزی با بیان اینکه حدوداً ۴۵ روز از شروع طرح شهید سلیمانی در کشور می‌گذرد، ادامه داد: ما ۶۸ هزار تیم را در سراسر کشور در قالب تیم‌های رهگیری، مراقبت در منزل، حمایتی و نظارتی داشتیم که به مردم خدمات داده اند که در این تیم‌ها حدود ۲۳۰ هزار نفر مشغول خدمت بودند.

به گفته تبریزی، نقطه عطف این برنامه همکاری بسیج بود.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره آمار افراد خدمات گیرنده از این طرح در کشور، افزود: تیم‌های رهگیری ما تاکنون ۹۲۲ هزار نفر را بررسی کرده اند و از این تعداد، ۲۲۵ هزار نفر تست سریع در محل گرفته اند. تیم‌های مراقبت در منزل ما نیز ۶۱ هزار نفر را در خانه‌هایشان مراقبت کرده اند و تیم‌های نظارتی ما هم ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار مورد نظارت انجام داده اند. همچنین تیم‌های حمایتی ما برای ۶۵۳ هزار خانوار، خدمات معیشتی و پشتیبانی انجام داده اند.

کد خبر 5122474

منبع: مهر

کلیدواژه: تست کرونا آمار کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان نظام پزشکی پروتکل های بهداشتی آلودگی هوا علیرضا زالی سیما سادات لاری سرطان سینه شهدای سلامت نوزاد سازمان بیمه سلامت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طرح شهید سلیمانی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه