Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - علی الکساندر، یکی از سازمان‌دهندگان تظاهرات روز ۶ ژانویه که به هجوم به کنگرۀ آمریکا منتهی شد، ادعا کرده است که سه تن از نمایندگان جمهوری‌خواه در سازمان‌دهی تجمعات به وی کمک کرده‌اند. در رویدادهای این روز چهار نفر از تظاهرکنندگان و یک مأمور پلیس کشته شدند.

فعلاً تحقیقات ادامه دارد تا مشخص شود که هجوم به ساختمان کنگره تا چه اندازه برنامه‌ریزی شده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی الکساندر که به عنوان یک "فعال راست افراطی" شناخته شده، گفته است که "ما چهار نفر (وی همراه با سه نمایندۀ کنگره) با هم جمع شدیم تا هنگام قرائت آراء، حداکثر فشار را بر کنگره وارد کنیم"...به گزارش رادیو فرانسه این سه نمایندۀ جمهوری‌خواه که از طرفداران بی‌چون و چرای دونالد ترامپ هستند، عبارتند از: اندی بیگز و پل گوسار (نمایندگان آریزونا) و مو بروکس (نمایندۀ آلاباما). این سه تن از جمله مخالفان تأیید نتیجۀ انتخابات از سوی کنگره بودند.به نوشتۀ واشنگتن پست، علی الکساندر گفته است که هدف تظاهرات در مقابل کنگره، تحت تأثیر قرار دادن شرکت‌کنندگان در اجلاس بوده تا "نمایندگان جمهوری‌خواه با شنیدن صدای اعتراض و خروش مردم، تغییر عقیده دهند" و نتیجۀ انتخابات را تأیید نکنند.شبکۀ سی‌ان‌ان یادآوری می‌کند که نزدیک به یک ماه قبل در ایالت آریزونا، پل گوسار خطاب به گروهی از طرفداران ترامپ گفته بود: "وقتی ما کنگره را فتح کنیم، دونالد ترامپ دوباره رئیس جمهوری خواهد شد".

در گذشته، خبرهای مربوط به سه نمایندۀ جمهوری‌خواه مرتباً در سایت‌های نزدیک به سازمان مجاهدین خلق دیده شده است. هر سه نماینده همچنین از مدافعان سرسخت سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.اما اندی بیگز هرنوع گفتگو، ملاقات و یا همکاری با علی الکساندر برای برگزاری تظاهرات را تکذیب کرده است. ولی در مورد پل گوسار، روشن است که وی حداقل در شبکه‌های اجتماعی با الکساندر تبادل نظر داشته است.سایت "پولیتیکو" می‌نویسد که در ماه دسامبر گذشته (بعد از اعلام نتایج انتخابات)، طی تظاهراتی به نفع ترامپ، علی الکساندر گفته بود: "ما آنها (نمایندگان کنگره) را متقاعد خواهیم کرد که در روز ششم ژانویه نتیجۀ انتخابات را تأیید نکنند. ما با صدها هزار  و حتی میلیون‌ها وطن‌پرست راه‌پیمایی خواهیم کرد تا واشنگتن را ببندیم و مراقب آنها (نمایندگان) باشیم. خواهیم دید که اقدامات بعدی چه خواهد بود. ما در آرامش و سکوت از میان نخواهیم رفت. اگر لازم باشد تمام کشور را می‌بندیم"...

علی الکساندر کیست؟

روزنامۀ انگلیسی "دیلی میل" نام اصلی علی الکساندر را "علی عبدالرزاق علی" ذکر می‌کند. اما ویکیپدیا می‌نویسد که نام او علی‌اکبر است و حدود ۳۵ سال دارد. وی که خود را "عرب سیاه‌پوست" معرفی می‌کند، یکی از سازمان‌دهندگان جنبش اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. این جنبش درست بعد از اعلام نتایج و پیروزی جو بایدن، تحت عنوان 'Stop the Steal' (دزدی را متوقف کنید) در فیسبوک به راه افتاد و به سرعت طرفداران زیادی جمع کرد. اما فیسبوک خیلی زود واکنش نشان داد و این گروه را ممنوع کرد.علی الکساندر حداقل طی دو سال گذشته در طرفداری از ترامپ بسیار فعال بوده است. در کارزار انتخاباتی اخیر و زمانی که نام کامالا هریس به عنوان معاون جو بایدن مطرح شد، علی الکساندر تبلیغات گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت تا سیاه‌پوست بودن خانم هریس را زیر سؤال ببرد. وی از جمله در تابستان ۲٠۱٩ در توئیتر نوشته بود: "کامالا هریس می‌خواهد بگوید که از نوادگان بردگان سیاه‌پوست بوده. اما این درست نیست. اجداد وی از مالکان بردۀ جاماییکا بوده‌اند. او یک سیاه آمریکایی نیست"... مادر کامالا هریس هندی و پدرش جاماییکایی است. وی هیچگاه ادعا نکرده که اجدادش آمریکایی بوده‌اند.روزنامۀ "دیلی میل" در مورد سوابق علی الکساندر می‌افزاید که او در سال ۲٠٠۷ در ایالت تگزاس، به دزدی و همچنین سوءاستفاده از کارت اعتباری متهم شده بوده است.

برنامه‌ریزی هجوم به کنگره

دو روز قبل (سه‌شنبه ۱۲ ژانویه)، خانم میکی شریل نمایندۀ دموکرات نیوجرسی برخی از همکاران جمهوری‌خواه خود را متهم کرد که روز قبل از تظاهرات، عده‌ای را به قصد "شناسایی محل" وارد ساختمان کنگره کرده‌اند. او به قصد روشن شدن این قضیه، تقاضای تحقیقی را به مسئولان ارائه کرده است. نزدیک به سی تن از نمایندگان دموکرات نیز این تقاضا را امضا کرده‌اند.در نامۀ خانم شریل آمده است: "بسیاری از امضاکنندگان این نامه و برخی از ما که قبلاً در ارتش خدمت کرده‌ایم و برای تشخیص موارد مشکوک آموزش دیده‌ایم، شاهد حضور  گروه‌های بسیار زیادی بودیم که در روز پنجم ژانویه وارد مجموعۀ ساختمان‌های کنگره شدند. این موضوع به دلایل مختلف عادی نیست، از جمله به این دلیل که با شروع اپیدمی (کووید ۱٩)، بازدید عموم از کنگره ممنوع شد". او می‌افزاید: "برخی از افرادی که در ساختمان دیده شدند، به نظر با تظاهرات روز بعد ارتباط داشته‌اندمیکی شریل از معرفی "نمایندگان مشکوک" سر باز زده اما گفته است که در صورت اثبات رویدادها، با قاطعیت برای اخراج نمایندگان خاطی از کنگره تلاش خواهد کرد.این در حالی است که مجلس نمایندگان که دارای اکثریت دموکرات است، برای دومین بار روند برکناری دونالد ترامپ را آغاز کرده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: علی الکساندر جمهوری خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری

نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو گروه بریکس امروز (پنجشنبه) ششم اردیبهشت ماه در مسکو آغاز به کار کرد.

تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا از جمله مباحث مورد بررسی در این نشست است.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرده و قرار است مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره اوضاع جاری در غرب آسیا از جمله وضعیت غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی تبیین کند.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین امروز با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

روسیه در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) ریاست گروه بریکس را برعهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران از اول ژانویه سالجاری میلادی به عضویت گروه بریکس درآمد. سازوکار بریکس (BRICS) شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و دوم شهریور سال گذشته و در پانزدهمین نشست سران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اعلام شد که چند عضو جدید از جمله ایران از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت بریکس درخواهند آمد. در حال حاضر برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، هند، چین، ایران، امارات عربی متحده، مصر و اتیوپی از جمله اعضای این گروه هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • بایرن مونیخ با الکساندر پاولوویچ تمدید می‌کند
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • ترنت الکساندر آرنولد یک قرار شام رویایی را با حضور جرارد، زیدان و کریستیانو رونالدو تصور می کند! / فیلم
  • فیلم| همدستی واتس‌اپ با اسرائیل برای کشتار مردم غزه!