Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید به جایی برسیم که به طور کل برای تولید واکسن به خارج از کشور متکی نباشیم چرا که امروز کرونا وجود دارد و ممکن است فردا یک بیماری نوپدید دیگری ایجاد شود، به همین دلیل ما باید به تولید داخل در زمینه واکسن کرونا اهمیت داده و تمرکز داشته باشیم. حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ممنوعیت واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس، گفت: به طور کلی شرکت فایزر شرکت خوشنامی در تولید واکسن‌سازی نیست و به دلیل فشار‌هایی که ترامپ آورد حتی مراحل بالینی این واکسن طی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: حتی سازمان جهانی بهداشت و بسیاری از کشور‌ها اذعان داشتند که برای این اینکه این واکسن به مرحله قطعی برسد بین یک تا یک و نیم سال زمان می‌برد، اما فشار‌های که ترامپ آورد موجب شد تا این واکسن مراحل بالینی خود را طی نکند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: اولاً باید گفت تنها آن پرستار پرتغالی جان خود را پیرو تزریق واکسن فایزر از دست نداده و در جای جای دنیا - یعنی در جایی که این واکسن استفاده شده- مشکلاتی به وجود آمده است و حتی گزارش جدیدی وجود دارد که یک پزشک آمریکایی در پی استفاده از این واکسن جان خود را از دست داده است.

شهریاری تصریح کرد: البته شرکت فایزر واکسنی که می‌کوشد به کشور‌ها بدهد بدون ضمانت نامه است لذا این خود گویای این است که این شرکت هم از واکسن تولیدی خود زیاد مطمئن نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان داشت: در کنار این موضوعات باید گفت این کشور‌ها حتی ما را تا مرحله پانسمان بیماران پروانه‌ای تحریم کردند و خیلی از دارو‌ها را در اختیارمان نگذاشتند و به ما ندادند لذا وقتی این کشور‌ها از این موارد نمی‌گذرند و یکدفعه می‌آیند و در موضوع واکسن‌کرونا دلسوزانه رفتار می‌کنند، آدم متعجب و نگران می‌شود.

وی افزود: وقتی این کشور‌ها خود را دشمنان قسم خورده ما می‌دانند این نگرانی وجود دارد که در ژن این واکسن‌ها دستکاری کنند و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: در موضوع واکسن فایزر البته مسئله بیوتروریسم هم مطرح است لذا ما باید به جایی برسیم که به طور کل برای تولید واکسن به خارج از کشور متکی نباشیم چرا که امروز کرونا وجود دارد و ممکن است فردا یک بیماری نوپدید دیگری ایجاد شود، به همین دلیل ما باید به تولید داخل در زمینه واکسن اهمیت و توجه کنیم.   بیشتر بخوانید: وزیر کشور: امیدواریم با تامین واکسن کرونا بتوانیم به شرایط قابل اطمینان و باثبات برسیم

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس واکسن کرونا تولید واکسن کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

 

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد