Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@14:07:44 GMT

«بی‌گاه»؛ مفهومی جهانی و انسانی

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۸۶۶۸

«بی‌گاه»؛ مفهومی جهانی و انسانی

«بی‌گاه» به کارگردانی پویا اشتهاردی و تهیه‌کنندگی محمد سجادیان که این روزها روی پرده سینماهای هنروتجربه است، روایت سربازی بلوچ است که به علت کشیدن سیگار، روز عروسی خواهرش لغو مرخصی شده است.

به گزارش برنا؛ «بی گاه» داستانی غیرخطی است که داستان هامین را از کودکی تا به امروز روایت می‌کند. هامین به زبان بلوچی به معنای گرمای خرماپزان تابستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بی‌گاه» اگرچه فیلمی تجربی و اولین ساخته بلند پویا اشتهاردی ا‌ست با همراهی تیم حرفه‌ای ساخته شده و توانایی همراه کردن مخاطب را با خود دارد. «بی‌گاه» در بسیاری از جشنواره‌های خارجی شرکت داشته و موفقیت‌هایی هم کسب کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نامزدی بهترین فیلم جشنواره اولدنبورگ آلمان، نامزد بهترین فیلم‌برداری جشن فیلم‌برداران آسیا، بهترین فیلم جشنواره کانزاس سیتی و دالاس آمریکا و جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین صدا و بهترین فیلم‌برداری از جشن سینمای مستقل ژاپن اشاره کرد.

پویا اشتهاردی که کارگردان درمورد قصه و مضمون «بی‌گاه» تاکید دارد: «چند کلیدواژه است که می‌توان آن را درمورد «بی‌گاه» به کار برد مثل سرنوشت، فداکاری، انتخاب راه و تصمیم‌گیری. قصه چندخطی که برای «بی‌گاه» نوشته بودیم از سربازی می‌گوید که به خاطر سیگار کشیدن لغو مرخصی شده و به عروسی خواهرش نمی‌رسد. این یک کلیت است و داستان زندگی این سرباز تا بزرگسالی و رسیدن به دوران سربازی و هرچه بر او حادث شده مسائل مختلفی پیرامونش دارد که دوست داشتیم در فیلم «بی‌گاه» به آن‌ها بپردازیم».

«بی‌گاه»،  به زبان اردو، بلوچی و فارسی است و در منطقه بلوچستان می‌گذرد. در این فیلم بخشی از فرهنگ و زیست مردمان این سرزمین به تصویر کشیده شده است و در کنار آن  تماشاگر می تواند نظاره گر طبیعت شگفت‌انگیز و کم‌نظیر این منطقه هم باشد.

اشتهاردی درمورد استفاده از زبان بلوچی در فیلم معتقد است: « فکر می‌کنم وقتی موضوعی انسانی مطرح می‌شود، دیگر زبان و فرهنگ خاصی مطرح نیست و چنین موضوعاتی بین همه انسان‌ها مشترک است. هر فردی زبان انسانی را درک می‌کند و موضوعات جهان‌شمول چنین ویژگی دارند که پرداختن به آن جذاب است. «بی‌گاه» هم از موضوعی انسانی حرف می‌زند که به هر زبانی بیان شود مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌کند».

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فیلم کارگردان هنروتجربه بی گاه بهترین فیلم بی گاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست روایتگری بیداری در اروند

روایتگری بیداری با محوریت تعریف مفهومی الگوی اول زن، تعریف مفهومی و بیان جنبش‌های الگوی دوم زن و تبیین الگوی سوم زن در بیانات رهبری برگزار شد. 

 دانشگاه صنعت نفت آبادان در این همایش میزبان دانشجویان و دانش آموزان ۳ دبیرستان متوسطه دوم آبادان و خرمشهر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • برگزاری نشست روایتگری بیداری در اروند
  • روایت بیداری در آبادان
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • مدل مفهومی پیشرفته ترین سدان کیا (عکس)
  • شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در اصفهان
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود