Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به تحقق شعار سال جهش تولید و فراهم کردن زنجیره تولید شیر و فرآورده‌های لبنی، گفت: بزرگترین واحد تولید مواد لبنی استان یزد در شهرستان ابرکوه از سوی بخش خصوصی در دست اجراست.

او افزود: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع با ۹ هزار متر مربع زیربنا با ۹۵ درصد پیشرفت کار در دست ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیب الهی خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی پس از بهره برداری قادر است، روزانه ۲۰۰ تن شیرخام را به شیرخشک، پودر آب پنیر و انواع پنیر فرآوری و زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم کند.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به تولید روزانه ۸۰ تن شیرخام در این شهرستان، گفت: در حال حاضر نیمی از آن برای فرآوری مواد لبنی به بازار سایر استان‌ها عرضه می‌شود.

او افزود: این مقدار شیر با وجود مشکلات اقتصادی برای دامداران در تامین خوراک دام و سایر نهاده‌ها از هشت هزار و ۵۰۰ راس گاو شیری تولید و بخشی از آن به سه واحد لبنی شهرستان تحویل می‌شود.

غیب الهی ادامه داد: امسال با پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران برای فرآورده‌های دامی و پرورش گاو شیری، ۲۵ تن شیربه ظرفیت تولید شهرستان افزوده شد و هم اکنون به حدود ۸۰ تن رسیده است.

ساخت یک واحد پرورش گاوشیری با ظرفیت هزار راس در ابرکوه

به گفته وی یک واحد پرورش گاوشیری با ظرفیت هزار راس از سوی بخش خصوصی در دست ساخت است، و با بهره برداری از آن تا پایان سال ۹۹، تولید روزانه شیر در این شهرستان با ۳۰ تن افزایش به ۱۰۵ تن می‌رسد.

غیب الهی ادامه داد: بخش خصوصی برای ساخت این واحد پرورش گاو شیری، ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد و پس از بهره برداری ۴۵ نفر مستقیما جذب بازار کار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: با بهره برداری از چند واحد گاوی شیری و تولید فرآورده‌های لبنی، علاوه بر رونق تولید، زمینه صادرات فرآورده‌های لبنی از این شهرستان به کشور‌های خارج نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال جوانان فرآورده های خام دامی پنیر خامه ای بهره برداری واحد تولید غیب الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه متصل کردن لوله PVC به لوله اصلی آب (فیلم) نحوه تیز کردن چاقو توسط استاد ژاپنی (فیلم) 2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور