Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به منظور بهبود توان نیرو‌های عملیاتی و با توجه به بالا بودن احتمال ایجاد آلودگی در بنادر، همچنین بر اساس توصیه‌های کنوانسیون بین المللی، همزمان دو تمرین عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی و جستجو ونجات دریایی در بندر کنگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاوش ارجمندزاده افزود: براساس برنامه تعیین شده، در پی مشاهده آلودگی نفتی از سوی مسئول اسکله در بندر کنگان و اعلام به مرکز اضطرار در بندر، بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام گرفت و کارشناس مربوط و گروه مقابله با آلودگی به همراه تجهیزات لازم به موقعیت اعزام شدند.

او ادامه داد: گروه مقابله با آلودگی با توجه به میزان و گستردگی آلودگی از بوم مهار کننده استفاده کردند و آلودگی ایجاد شده را محصور کردند تا از گسترش آن پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید

عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بندر بوشهر اجرا شد ظرفیت پهلودهی بندر کنگان ۲ تا ۳ برابر می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: تیم مقابله با آلودگی پس از محصور کردن آلودگی و با توجه به نوع آلودگی آن را با پد‌های جاذب پاکسازی کردند و پس از یک ساعت، عملیات با موفقیت به پایان رسید.

 ارجمندزاده عنوان کرد: همزمان با انجام مراحل پایانی عملیات مقابله با آلودگی نفتی و پیامی از یکی از شناور‌های درحال خروج از بندر کنگان فرستاده شد که از مشاهده شخصی بر روی آب حکایت داشت که برای نجات او شناور ناجی ۸ به موقعیت اعزام شد.

او گفت: با حضور شناور ناجی ۸ در موقعیت اعلام شده فرد آسیب دیده ازدریا گرفته شد و در اسکله بندر کنگان به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

در این تمرین، کارشناسان اداره ایمنی و حفاظت دریانوردی، تیم مقابله با آلودگی و جستجو و نجات دریایی (شناور ناجی ۸) اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، کارشناسان اداره بندر کنگان، گارد بندر کنگان و آتشنشانی بندر کنگان مشارکت داشتند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی آلودگی نفتی لکه نفتی آلودگی دریا جستجو و نجات مقابله با آلودگی نفتی بندر کنگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرماندار شهرستان مهر گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر، راه ارتباطی شهر شیرینو در شهرستان کنگان استان بوشهر به طرف تنگ توکلی در بخش اسیر شهرستان مهر به دلیل ریزش کوه مسدود است.
حمزه محمدی افزود: همچنان ریزش کوه در این جاده ادامه دارد و مسیر در محدوده شهرستان کنگان مسدود شده است.

فرماندار مهر از رانندگان خواست برای سفر به استان بوشهر از مسیر‌های فاریاب، اخند و یا دارالمیزان، جم و عسلویه تردد کنند.
وی از شهروندان  هم خواست تا پایان بارندگی و بهبود وضعیت از این مسیر آمد و شد نکنند.

دیگر خبرها

  • لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • نجات ۲۹ دریانوردی هرمزگانی/ ۳ فوتی و ۷ مجروح در سانحه آتش سوزی لنج
  • آوای آرامبخش باران در شهرستان کنگان پیچید + فیلم
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • آزمون تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت