Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اردیبهشت امسال  با پیگیری‌های خبرنگار فارس مشخص شد برخلاف ادعایی که شهرداری مشهد در بستن قرارداد با مشاور محیط زیستی کمربند جنوبی از مدتی قبل مطرح کرده بود،اساسا قراردادی بسته نشده است، تناقضی که رسانه‌ای شدنش باعث انعقاد قرارداد شد.

مجید مخدوم، رییس هیات مدیره انجمن ارزیابی محیط زیست ایران در مصاحبه با خبرنگار فارسّ، شروع مطالعات محیط زیستی کمربند جنوبی را منوط به انعقاد قرارداد دانسته و تصریح کرده بود: قرارداد از طرف ما امضا شده اما متوجه تعلل شک برانگیز شهرداری مشهد در امضای قرارداد و قطعی کردن موضوع نمی‌شوم، حتی چندین بار موضوع را از مهندس کاظمی( معاون عمران شهرداری مشهد) و مشاور شهردار جویا شده‌ام و خواسته‌ام زودتر تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این مصاحبه و فشارهای رسانه‌ای در نهایت قرارداد منعقد  و قرار شد مشاور ظرف مدت 6 ماه(پایان آبان ماه) نتایج مطالعات را ارائه دهد اما مشاور نیمه‌های آبان ماه «درخواست تمدید مهلت» کرد و این قضیه همچنان ادامه دارد.

حالا اما فعالان محیط زیست عنوان می‌کنند که در جلسه مشورتی دوشنبه 22 دی ماه که با حضور مشاور گروه نظارت دانشگاه ،کارفرما (شهرداری) و گروه مشورتی (نمایندگان دادستانی،استانداری نهادها و سازمان های ذی ربط و  سمن ها) به صورت مجازی برگزار شده، مشاور محیط زیستی کمربند جنوبی به عدم  اجرای این پروژه مخرب رای داده و تاکید کرده طبق بررسی  و مطالعاتی که تاکنون در بحث ارزیابی محیط زیستی کمربند انجام شده، رای به عدم اجرای این  پروژه بیشتر از اجرای آن است؛ موضوعی که پیگیری خبرنگار فارس از دیگر افراد آگاه هم موید آن است.

اظهارات منابع آگاه و برخی حاضرین  در این جلسه مبنی بر تحت فشار گذاشتن مشاور از سوی شهرداری به عنوان کارفرما، موضوع قابل تامل دیگری است که به نظر می‌رسد شهرداری باید نسبت به آن پاسخگو باشد و علت این همه اصرار بر اجرای این پروژه پرمناقشه را برای افکار عمومی شفاف کند. موضوعی که هر بار از سوی منتقدان مطرح شد با برچسب‌ سیاسی کاری مسکوت ماند و این در حالی است که منتقدان و مخالفان این پروژه فارغ از بحث های کارشناسی و تخصصی، دارای سلایق سیاسی مختلف هستند.

انتهای پیام/ 70068

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد کمربند جنوبی مشهد محیط زیستی کمربند کمربند جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقاییان نژاد بعداز ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار قم از مونوریل در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری قم برای حل مشکلات مونوریل عزم دارد و در این راستا به مصوبه سفر رییس جمهور در سفر استانی در خصوص این پروژه عمل کرده است.

شهردار قم بیان کرد: شهرداری و دولت در زمینه موضوع مونوریل قم اختلافی با یکدیگر ندارند هر چند نگرانی‌های فنی و اقتصادی در خصوص اجرای این پروژه وجود دارد.

سقاییان نژاد با بیان اینکه همه مباحث در زمینه پروژه مونوریل کارشناسی و فنی بوده افزود: تلاش می شود در نهایت تا اقدامی با صرفه و صلاح مردم قم صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه حل مشکلات مونوریل قم در دفتر معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در این جلسه موانع و مشکلات مونوریل قم دسته بندی و برنامه ریزی لازم برای رفع آنها صورت گرفت.

شهردار قم بیان کرد: دولت و شهرداری تصمیمات مشترکی در خصوص مونوریل قم اتخاذ کردند که در مرحله اول ۴.۷ کیلومتر از این پروژه اتمام و به بهره برداری خواهد رسید و ۶.۸ کیلومتر دیگر در مرحله دوم تکمیل خواهد شد.

سقاییان نژاد با بیان اینکه نمی خواهیم خطB متروی قم حذف شود افزود: اجرای خطوط A و B متروی قم در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم آمده و جز لایفنک حمل و نقل شهری قم است.

کد خبر 6094696

دیگر خبرها

  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید