Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مدیریت سوخت نیروگاه‌ها گفت: در روز‌های گذشته، بدلیل رشد مصرف گاز، محدودیتی در تامین گاز نیروگاه‌ها پیش آمد,، اما اکنون نیروگاه‌هایی که از مدار خارج شده بودند دوباره وارد مدار شدند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، همایون حائری گفت: شرکت‌های برق و گاز، واحد‌های خدماتی هستند که مسئول تامین برق و گاز مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه در تابستان رشد برق و در زمستان رشد گاز در کشور دو برابر می‌شود ادامه داد: مصرف گاز خانگی و تجاری در زمستان ۳ برابر تابستان است و مصرف گاز خانگی و تجاری بیش از ۸ برابر گازی است که به نیروگاه‌ها اختصاص می‌دهند.

وی گفت: رشد مصرف گاز خانگی و تجاری، نسبت به سال گذشته افزایش داشته و بیش از ۲۵۰ میلیون متر مکعب بوده است.

حائری تصریح کرد: با توجه به اینکه سهم تولید گاز افزایش داشته و گاز بیشتری در اختیار کشور بوده,، اما مسئله این است که نسبت به سال گذشته، مصرف در بخش خانگی و تجاری، بیشتر شده است. بطوریکه در سال گذشته، میانگین مصرف گاز خانگی و تجاری ۴۹۰ میلیون متر مکعب بوده که امسال این رقم به ۶۴۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

رئیس ستاد مدیریت سوخت نیروگاه‌ها گفت: با همکاری شرکت گاز اقدام مشترکی در رابطه با کاهش مصرف انرژی انجام داده ایم بطوریکه با مراجعه به مراکز و ادارات تعطیل، خاموشی سیستم گرمایشی و روشنایی آن‌ها را رصد می‌کنیم.

حائری با بیان اینکه نیروگاه‌های ما توان تولید ۲ برابر ظرفیت برق را در کشور دارند افزود: اکنون به اندازه نیاز مصرف، نیروگاه در مدار است و نیروگاه‌هایی که در مدار قرار دارند با تامین گاز، برق مصرفی را تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون نیاز مصرف برق ۳۸ هزار و ۸۰۰ مگاوات بود که به همین اندازه، نیروگاه در مدار وجود دارد ضمن اینکه ظرفیت نیروگاه‌های ما کامل است و به اندازه نیاز مصرف، برق تولید می‌شود.

وی درباره تاثیر رمز ارز‌ها در رابطه با خاموشی‌های اخیر گفت: استخراج رمز ارز‌ها به دو صورت مجاز و غیر مجاز در کشور انجام می‌شود؛ در استخراج رمز ارز‌های مجاز، حدود ۱۸۰ مگاوات برق مصرف می‌شود که بسیار ناچیز است که البته برای کمک به مدیریت مصرف، از مدار خارج شدند و تعدادی که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند محدود است که آن هم با رصد و نظارت بیشتر، از فعالیت آ‌نها ممانعت می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیروگاه برق رشد برق تابستان برق و گاز مصرف گاز خانگی و تجاری نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، رستوران‌های زنجیره ای فست فود آمریکایی «کِی اِف سی» (KFC) بیش از ۱۰۰ رستوران را در مالزی تعطیل کرده است، زیرا مشاغل مرتبط با آمریکا در سراسر جهان در بحبوحه اعمال تحریم های گسترده به نفع فلسطینیان و ناشی از جنگ جاری در غزه، هدف تحریم مشتریان قرار گرفته اند.

به گزارش این رسانه ترکیه ای، در بحبوحه اعتراضات به حمایت آمریکا از تل آویو پس از تهاجم این رژیم به مردم مظلوم در نوار غزه، فروشگاه زنجیره ای فست فود آمریکایی «کِی اِف سی» مجبور شد فعالیت های خود را در سراسر مالزی- عمدتا در شمال شرقی ایالت کلانتان- کاهش دهد.

بر این اساس، «کیو اس آر برندز» (QSR Brands) که مالک و اداره کننده امتیازات فست فود «کِی اِف سی» در مالزی است، اعلام کرد که فعالیت ۱۰۸ فروشگاه در سراسر این کشور را به حالت تعلیق در می آورد.

لذا شرکت غذایی آمریکایی مذکور مجبور شده است فعالیت‌ های خود با اکثریت مسلمان در جنوب شرقی آسیا را با بیش از ۶۰۰ واحد، محدود و یا تعطیل کند.

پروفسور محد نظری اسماعیل، رئیس گروه حامی فلسطین و بایکوت، واگذاری و تحریم برندهای متعلق به اشغالگران قدس در مالزی، گفت: «کِی اِف سی» در لیست بایکوت قرار ندارد؛ اما بسیاری از مالزیایی ها هر اپراتور فست فود آمریکایی را مرتبط با اسرائیل می دانند.

کد خبر 6092484

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد