Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روز مانده به مراسم تحلیف و آغاز به کار جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری جدید آمریکا (چهارشنبه آتی)، خیابان‌های پایتخت این کشور رنگ و روی امنیتی گرفته و هزاران نیروی گارد ملی و پلیس مخفی محدوده مرکزی واشنگتن و محوطه اطراف کنگره آمریکا را قرق کرده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در همین حال مدیر اداره اف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی.آی اعلام کرد، این آژانس در حال بررسی و نظارت بر چندین پست آنلاین است که به احتمال برگزاری یک اعتراض مسلحانه در روز مراسم تحلیف بایدن اشاره می‌کنند.

روز پنجشنبه، گزارش‌های نهادهای امنیتی و پلیس اف‌بی‌آی درباره برنامه‌ریزی شبه‌نظامیان تندرو حامی دونالد ترامپ برای برگزاری تجمع و یورش به ساختمان‌های دولتی در پایتخت و تمامی مراکز ۵۰ ایالت آمریکا، هر گونه آماده سازی برای مراسم تحلیف را تحت تاثیر قرار داد. 

کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی در جریان جلسه‌ای با مایک پنس، معاون ترامپ که در مقر آژانس مدیریت اضطراری فدرال در واشنگتن دی.سی برگزار شد به این نکته اشاره کرد که اف.بی.آی در حال بررسی یکسری چت‌های آنلاین درباره احتمال وقوع رویدادهای خشونت آمیز است.

رای ادامه داد: در حال حاضر، ما تماس‌هایی را درباره احتمال اعتراضات مسلحانه و فعالیت‌هایی در روز مراسم تحلیف بایدن را رهگیری می‌کنیم. دلیل اینکه من از واژه احتمالی استفاده می‌کنم این است که یکی از چالش‌های واقعی ما در این فضا تلاش برای تشخیص آن چیزی است که صرفا تمایل است در برابر آنچه که واقعی و عمدی است. ما نگران احتمال وقوع خشونت در اعتراضات و راهپیمایی‌هایی هستیم که در واشنگتن دی سی و سایر ایالت‌ها در روزهای منتهی به برگزاری مراسم تحلیف برگزار می‌شود.

مدیر اف.بی.آی همچنین اعلام کرد که این اداره یکسری افرادی را نیز رصد می‌کند که ممکن است به دنبال تکرار رویدادهای خشونت آمیز چند روز گذشته باشند و همچنین از مقام‌های امنیتی و اجرای قانون محلی نیز خواست تا تدابیر امنیتی خود را در ساختمان‌های دولتی بیشتر کنند.

وی افزود: برای نظارت بر تهدیدها و اشتراک اطلاعات لازم و ضروری، مقام‌های فدرال باید بدون توقف در مقرهای اف.بی.آی و ۵۶ دفتر در سراسر کشور تلاش کنند.

اخیرا نیز مدیر اداره اف.بی.آی از مقام‌های محلی خواسته بود تا اطلاعات را بیش از گذشته به اشتراک بگذارند چون مقام‌ها نگران احتمال خشونت افراط‌گرایی هستند.

در همین حال، چندین ناوگان داخلی هوایی آمریکا فعال در واشنگتن دی.سی اعلام کردند که اجازه نمی‌دهند تا پس از مراسم تحلیف ۲۰ ژانویه، مسافران در چمدان‌های چک شده خود سلاح حمل کنند.

اد باستیان، مدیر خطوط هوایی دلتا روز پنجشنبه گفت که این سیاست گذاری جدید در تمام هفته‌ای که به روز مراسم تحلیف منجر می‌شود، ادامه دارد. همچنین سایر خطوط هوایی چون آمریکن، یونایتد و آلاسکا نیز سیاست گذاری‌های مشابهی را در نظر گرفته‌اند.

در همین حال، اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز سیاست "تحمل صفر" را برای مسافران متمرد از روز پنجشنبه در نظر گرفته و جریمه ۳۵ هزار دلاری در انتظار چنین مسافرانی است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مراسم تحلیف بایدن واشنگتن دی سی مراسم تحلیف اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان

آفتاب‌‌نیوز :

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان، ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد.

فردا شنبه در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه ۹ اردیبهشت در جنوب کرمان و دوشنبه ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و بارش در این مناطق روی می‌دهد.

به گزارش تسنیم، طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته آینده نیز روند افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۰۷

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۰۷: خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان.

شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸: کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: احتیاط در سفر‌ها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر (تاکید بر ساعات صبح تا بعدازظهر)

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک، احتمال اختلال در تردد شناور‌های مسافربری، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: جتناب از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

دیگر خبرها

  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • سامانه بارشی در راه ایران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۸؛سامانه بارشی در راه ایران
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین