Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@21:34:07 GMT

نفت سنگین ایران گران شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۹۳۴۰

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در ماه میلادی گذشته شش دلار و ۳۲ سنت معادل ۱۴.۷ درصد نسبت به نوامبر افزایش داشت. ناطقان: قیمت نفت سنگین ایران در دسامبر برای دومین ماه متوالی افزایش پیدا کرد و به ۴۹ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با قیمت ۴۲ دلار و ۸۸ سنت در نوامبر، شش دلار و ۳۲ سنت معادل ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد بالاتر بود.

میانگین قیمت نفت سنگین ایران در سال ۲۰۲۰ به ۴۰ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۶۱ دلار و ۸۵ سنت میانگین قیمت سال ۲۰۱۹ رسید.

ارزش سبد نفتی اوپک در دسامبر به ۴۹ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید و در مقایسه با ۴۲ دلار و ۶۱ سنت در نوامبر، شش دلار و ۵۶ سنت معادل ۱۵.۴ درصد رشد داشت که بزرگترین رشد ماهانه از فوریه سال ۲۰۲۰ بود. این شاخص برای دومین ماه متوالی تحت تاثیر قیمتهای بالاتر گریدهای نفتی مربوط در بحبوحه نشانه های بهبود عوامل بنیادین بازار نفت رشد کرد.

میانگین ارزش سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۲۰ به ۴۱ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با میانگین قیمت ۶۴ دلار و چهار سنت در سال ۲۰۱۹ به میزان ۲۲ دلار و ۵۷ سنت معادل ۲۵.۲ درصد کاهش سالانه داشت و پایینترین میانگین قیمت سالانه از سال ۲۰۱۶ بود.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در دسامبر به ۲۵.۳۶ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۲۸ میلیون بشکه در روز در مقایسه با نوامبر افزایش داشت. تولید نفت به طور عمده در لیبی، عراق و امارات متحده عربی افزایش پیدا کرد و در نیجریه، کنگو و آنگولا کاهش داشت. تولید نفت ایران ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش داشت و به ۲.۰۰۲ میلیون بشکه در روز رسید. منبع: عصر ایران برچسب ها: نفت سنگین ، ایران ، گران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نفت سنگین ایران گران نفت سنگین ایران سنت در هر بشکه میانگین قیمت بشکه در روز سنت معادل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟