Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: بی شک الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س)، رمز سعادتمندی دنیا و آخرت ماست.

حجت الاسلام «بهاء الدین اسکندری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در ایام فاطمیه اول و دوم، بسیاری از محبان و شیعیان در مجالس و محافل عزای فاطمه زهرا(س) شرکت کرده و به این وسیله تسلای دل داغدار آقا امام زمان(عج) بوده اند و حقیقتاً به فرموده علما و بزرگان و مقام معظم رهبری، باید هر چه بیشتر و بهتر این مجالس مورد عنایت و توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی دانشگاه قم افزود: البته امسال به جهت شیوع کرونا، شرایط خاصی در ایام ماه محرم و صفر و نیز فاطمیه رقم خورد و آن هم این که برنامه ها و محافل با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد و باید هم این مسایل به جهت حفظ سلامتی مردم رعایت می شد که به لطف الهی در اکثر جاها این گونه بود.

 

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم همچنین گفت: فراتر از اهتمام نسبت به اقامه عزای حضرات معصومین(ع) آن چه به نظر بنده مهم تر است این که هر یک از ما به سهم خود در مسیر تبیین و ترویج آموزه ها و معارف اهل بیت(ع) بر اساس اقتضائات زمانه بکوشیم و تلاش کنیم که سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و به خصوص حضرت فاطمه(س) را به جامعه معرفی کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: به ویژه افرادی که مبلغ یا سخنور، همچنین هنرمند یا نویسنده هستند و یا به نحوی دارای تریبون رسانه ای هستند، این ها وظیفه سنگین تری نسبت به دیگران برعهده دارند، چرا که با ابزار هنر و رسانه و خطابه و منبر بهتر می توان بر مردم در زمینه ترویج مسایل دینی تأثیرگذاشت.

 

اسکندری همچنین با اشاره به این که الگوگیری از اهل بیت(ع) از جمله مادر سادات حضرت زهرا(س)، زمینه سعادتمندی دنیا و آخرت ما را فراهم می کند، گفت: مسلمان حقیقی آن کسی است که قرآن و اهل بیت(ع) را با هم بشناسد، نه این که یکی را مورد توجه قرار داده و نسبت به دیگری کم مهری و بی مهری نشان دهد، چرا که تبعیت از ثقلین یعنی کتاب خدا و اهل بیت پیامبر(ص)، ضامن سعادت ابدی است.

 

وی در خاتمه افزود: انشاالله همه ما بتوانیم با تبعیت از خط نورانی قرآن و کلام و سیره اهل بیت(ع) در دنیا و آخرت روسپید باشیم و به خصوص بانوان و دختران جامعه ما از الگوی بی همتایی چون صدیقه کبری(س) پیروی کنند که قطعاً در این پیروی و الگوگیری، بالاترین نشانه های خوشبختی واقعی وجود دارد.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: حضرت فاطمه س شهادت حضرت فاطمه زهرا س ایام فاطمیه دنیا و آخرت اهل بیت ع زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرآیند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله انجام گرفت. در مرحله اول، آثار اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد بررسی و داوری قرار گرفت و در مرحله دوم اعضا برای گفت‌وگو دعوت شدند.

گفت‌وگوها به شکل غیرحضوری در فضای اسکای‌روم توسط گروه ارزیابی، در پنج جلسه شش ساعته انجام گرفت و در پایان ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان انتخاب شده و به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.

اسامی راه‌یافتگان به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان قاف (بخش داستان) معرفی شد. زهرا شریفی، سما شیدایی و کیمیا موسوی از استان آذربایجان‌شرقی، فاطمه صباحی و یسنا نظمی از استان اردبیل، رها باقری از استان البرز، فاطمه‌بیتا بهزادی از استان هرمزگان، شایان جلوه‌نیا از استان بوشهر، حسنا سراجچی و زهرا شکل‌آبادی از استان همدان، آدرینا زندسلیمی، فاطمه طاهری‌ها و کتایون تندرست از استان تهران، ایلیا خسروی و یگانه آذری از استان چهارمحال و بختیاری، زینب جهان‌پرور از استان سمنان، ماهک شکوهمند و یکتا رحمتی از استان گیلان و امیرعباس توحیدی و فاطمه سپهر از استان کهگیلویه و بویراحمد در فهرست معرفی‌شدگان قرار دارند.

همچنین از استان مازندران ارغوان عبداالله‌پور، از استان خوزستان فاطمه‌زهرا جعفریان، از استان گلستان سوگل بازیاری و محمدعلی کرد، از استان مرکزی زهرا بادرستانی و سارا میرزاخانی، از استان کرمانشاه الیا کرمی، بهار امانی، محمدجواد عزیزی و مهدیه اسماعیلی، از استان یزد ریحانه خالقی، زهرا حدادزاده، فاطمه دهقانی و مونا میرجلیلی، از استان خراسان جنوبی سنا خدایی، از استان فارس فاطمه میری، فاطمه نرگس خلیلیان و مهسا احمدی به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان قاف راه یافتند.

در ادامه از استان زنجان حسام صدرا و فاطمه تاران و از استان خراسان رضوی آیناز اصغردخت، حلما غنی‌آبادی، زینب خیاطی، زینب شفیع‌نادری، شقایق کریمی، غزاله حسین‌زاده، ستایش حشمتی و نگار رضادوست، از استان قم ترنم نراقی، رضوان صادقی، زهرا علییی، محمدمهدی مصری و محدثه غفاری نیز معرفی شدند.

اردوی انتخابِ باشگاه قاف داستان به‌زودی با حضور اعضای برگزیده این بخش برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن به‌زودی اعلام می‌شود.

تربیت نسل نو شاعران و نویسندگان متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی ۳ ساله برای رشد و بالندگی آینده‌سازان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت‌های صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهی‌های اعضا، از جمله اهداف این حرکت فرآیندمحور ادبی است.

کد خبر 6092177 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • ارزش کار کارگران به اندازه جهاد است
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • گفت و شنود/ بلا نسبت!
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده