Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی هوایی پاکستان از آنچه که جنگ ترکیه علیه داعش خواند، حمایت و آن را معضل مشترک دو کشور توصیف کرد و افزود: داعش پدیده‌ای است که ما در مرزهای پاکستان با آن مواجه بوده و برای غلبه بر این تهدید، خواستار همکاری مشترک با آنکارا هستیم.

رسانه‌های پاکستانی روز جمعه این اظهارات را به نقل از «مجاهد انورخان» در جریان سفر رسمی وی به ترکیه و مصاحبه با خبرگزاری آناتولی این کشور عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی هوایی پاکستان در سفر رسمی چهار روزه خود به ترکیه با رهبران نظامی و دفاعی این کشور دیدار و درخصوص تعمیق بیش از پیش مناسبات نظامی دو کشور رایزنی کردند.

اظهارات "مجاهد انورخان" درباره چالش مشترک داعش پیش روی پاکستان و ترکیه درحالی عنوان می‌شود که چهاردهم دی ماه امسال درپی حمله تروریست‌های داعش به گروهی از معدنچیان در ایالت بلوچستان پاکستان ۱۱ نفر از این افراد به طرز فجیعی کشته شدند.

وی طی گفت وگو با آناتولی ضمن اذعان به تهدید بالقوه داعش در پاکستان افزود: ما این تهدید را در مرزهای خود احساس می‌کنیم همانطور که ترکیه با تهدید مشابهی روبرو است و ما از جنگ این کشور علیه تروریست‌های داعش حمایت می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوایی پاکستان از آنچه که وی درک چالش‌های امنیتی ترکیه در مرزهای خود خواند، اظهار داشت: داعش خطری واضح و خطرناک است بنابراین ما نیاز به مشارکت و همکاری متقابل برای غلبه بر این چالش‌ها داریم.

وی همچنین از نقش ترکیه در پیروزی جمهوری آذربایجان و مشارکت برای کمک به آزادسازی مناطق اشغالی حمایت کرد و افزود: اسلام‌آباد و آنکارا دیدگاه مشترکی برای حفظ ثبات منطقه‌ای، صلح و رفاه دارند.

فرمانده نیروی هوایی پاکستان از روابط خوب کشورش با چین و اهمیت طرح راهروی مشترک اقتصادی دو کشور سخن گفت و با اشاره به وضعیت افغانستان و منطقه تاکید کرد: افغانستان باثبات به نفع پاکستان و تمام منطقه است.

پاکستان روابط نزدیکی با ترکیه دارد و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و همچنین دریایی همواره مورد توجه طرفین قرار دارد.

«مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه گذشته برای انجام سفر رسمی و شرکت در نشست سه جانبه با همتایان پاکستانی و آذربایجانی خود به اسلام‌آباد سفر کرد.

اسلام‌آباد و آنکارا مواضعی همسو در زمینه تحولات منطقه و جهان دارند. وزارت امور خارجه پاکستان ۲۶ آذرماه امسال با ابراز نگرانی و یکجانبه خواندن تحریم آمریکا علیه ترکیه گفت: اسلام‌آباد مخالف اقدامات اجباری علیه هر کشوری است.

ترکیه یکی از حامیان قوی مواضع منطقه‌ای پاکستان به ویژه در بحث کشمیر شناخته می‌شود.

روند همگرایی پاکستان و ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی همزمان با افزایش تنش بین دولت ترامپ و دولت و ارتش پاکستان و تلاش این کشور برای نزدیک شدن تاکتیکی به روسیه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه سرعت گرفت.

ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان و «خواجه محمد آصف» وزیر وقت امور خارجه این کشور در تابستان و پاییز ۲۰۱۷ از ترکیه دیدار کردند که مورد استقبال دولت و ارتش این کشور قرار گرفت.

یک سال پس از آن و چند ماه پس از پیروزی مجدد اردوغان در انتخابات ریاست‌ جمهوری ترکیه و انتخاب عمران‌ خان به‌ عنوان نخست‌ وزیر پاکستان، روند نزدیکی دو کشور سرعت بیشتری گرفت و به‌نظر می‌رسد سفرهای پیاپی مقامات ارشد دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر نشانه آغاز جهشی بزرگ در روابط اسلام‌آباد ـ آنکارا در سال ۲۰۲۰ میلادی باشد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه اواخر بهمن ماه سال گذشته سفر رسمی دو روزه به پاکستان انجام داد و برای چهارمین بار در مجلس این کشور سخنرانی کرد./ ایرنا 

 

 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرمانده نیروی هوایی پاکستان اسلام آباد سفر رسمی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل اکبر منتظر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مشگین شهر اظهار کرد: در صورت بکارگیری ترککنندگان اعتیاد توسط کارفرمایان بخش خصوصی سهم عمده ای از حق بیمه این قبیل کارگران توسط دولت پرداخت خواهد شد.
وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت خیرین برای احداث کمپ دوم ترک اعتیاد در شهرستان مشگین شهر شد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداری اردبیل ادامه داد: مساله اعتیاد ، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایشاتی که جوانان به انواع آن دارند و در کنار آن نداشتن اطلاعات کافی و درست خانواده‌ها موجب بروز مشکلات زیادی در این حوزه شده است.
وی افزود: نیاز است در این زمینه اقدمات و برنامه‌های آموزشی درستی طراحی شود ، خانواده‌ها باید راجع به شکل هر کدام از مواد مخدر، نحوه مصرف و نگهداری، اطلاعات کلی داشته باشند. تا زمانی که چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد امکان هشدار دادن و نظارت دقیق تر بر رفتار و کارهای فرزندان بسیار دشوار خواهد بود. نقش خانواده در اعتیاد جوانان بسیار گسترده و همه جانبه با مسئولیت‌های سنگین است.
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، مساجد و مدارس باید درباره عواقب اعتیاد اطلاع‌رسانی کنند.
شهرام محمدی فرماندار مشگین شهر نیز در این جلسه از تخصیص ناچیز اعتبار فرهنگی و تحویل نشدن بموقع کتب مربوطه انتقاد کرد و خواستار ایجاد کمپ دوم ترک اعتیاد در این شهرستان شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود