Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا در جریان یک سخنرانی طرح ۱.۹ تریلیون دلاری دولت خود برای مقابله با کرونا و اجرای طرح واکسیناسیون را ارائه کرد.

به گزارش برنا، تارنمای شبکه ای بی سی نیوز، بر اساس این طرح علاوه بر ۶۰۰ دلاری که در طرح کمکی قبلی به هر فرد ارائه شد، هزار و ۴۰۰ دلار دیگر نیز پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع این دو هزار دلار به درخواست بایدن به صورت مستقیم پرداخت می شود و به همراه ۴۰۰ دلار بیمه بیکاری هفتگی ارائه می شود.

بایدن در مورد اختصاص هزار و ۴۰۰ دلار مازاد به شهروندان آمریکایی در جریان سخنرانی خود گفت: مقدار ۶۰۰ دلاری که قبلا برای پرداخت به افراد تعیین شده بود کافی نیست و نباید این‌گونه باشد که مردم بین پرداخت اجاره خانه و خرید غذا ناچار شوند یکی را انتخاب کنند.

وی افزود: ما ارائه دو هزار دلار پول نقد به افرادی که بیش از همه نیازمند کمک مالی هستند را نهایی می‌کنیم. قصد داریم تا پایان ماه مارس (اوایل فروردین ۱۴۰۰) مزایای بیکاری را برای میلیون‌ها کارگری که کار خود را از دست دادند افزایش دهیم.

به عنوان بخشی از بودجه ۴۰۰ میلیارد دلاری برای پروژه های مربوط به کووید، طرح رئیس جمهوری جدید آمریکا ۱۷۰ میلیارد دلار برای بازگشایی مدارس در صد روز اول دولت از جمله ۵۰ میلیارد دلار بمنظور افزایش روش های نمونه گیری در مدارس اختصاص داده است.

وی در این خصوص نیز اعلام کرد: در صد روز اول کار دولت آینده، بیشتر مدارس بازگشایی خواهند شد. او گفت برای این‌کار، بودجه و راهنمایی‌های لازم به مدارس ارائه خواهد شد تا امکان بازگشایی پیدا کنند.

بایدن همچنین قصد دارد ۲۰ میلیارد دلار برای ایجاد برنامه واکسیناسیون ملی و مراکز واکسیناسیون سر پایی در سراسر کشور اختصاص دهد.

مشاوران رئیس جمهوری منتخب آمریکا تاکید کردند که بایدن وعده تزریق ۱۰۰ میلیون واکسن کووید-۱۹ را برای شهروندان آمریکایی در صد روز اول حضور وی در کاخ سفید داده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بایدن میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟