Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوریه اتهام‌های بی‌اساس امریکا علیه ایران و ادعای حمایت تهران از القاعده را به شدت محکوم و حمایت خود را از ایران در بابر این ادعاها اعلام کرد.

یک مقام رسمی در وزارت امور خارجه سوریه پنجشنبه شب به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: جمهوری عربی سوریه اتهام های آمریکا علیه ایران و ادعای حمایت این کشور از گروه تروریستی القاعده را به شدت محکوم می کند و آن را در چارچوب تبلیغات جنون آمیز علیه ایران می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: آمریکا با این گونه افتراها تنها خودش را فریب می دهد و  این گونه ادعاها چیزی جز تلاش مذبوحانه برای رفع اتهام از دولت آمریکا و نسبت دادن آن به دیگران نیست. زیرا جهانیان به خوبی می دانند که گروه القاعده و بسیاری از دیگر گروه های تروریستی دست پروره آمریکا و یکی از ابزارها سیاسی این کشور برای ترساندن ملت ها و برهم زدن ثبات و امنیت دیگر کشورها و به تسلیم واداشتن آنها در برابر سلطه آمریکا هستند.

منبع مزبور خاطر نشان کرد : سوریه این اتهامات باطل و مطرح شده از سوی رژیم شکست خورده آمریکا را به شدت محکوم می کند، رژیمی که رفتاری مانند راهزن ها دارد.

این منبع تاکید کرد: سوریه همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران در قبال این یاوه گویی آمریکا، اعلام می کند و از تمامی کشورهایی که تحت فشار آمریکا قرار دارند،می خواهد برای مقابله با این گستاخی آمریکا، موضع هماهنگ اتخاذکنند، گستاخی که تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات در منطقه و جهان است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ایران هراسی و ادعاهای واهی علیه کشورمان اخیرا مدعی شد: ایران به برنامه ریزی برای حملات ۱۱ سپتامبر کمک کرده بود و جمهوری اسلامی ایران مقر جدید القاعده است.

پمپئو ادعا کرد: ابومحمد المصری عضو القاعده در آگوست گذشته در تهران کشته شد القاعده در ۳ دهه اخیر با ایران رابطه داشته است و ایران به القاعده اجازه داد پول جمع آوری کند و با سران خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به ادعای بی اساس مایک پمپئو در مرتبط کردن ایران با القاعده تاکید کرد: هیچ کس فریب نمی‌خورد تمامی تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب مایک پمپئو درخاورمیانه بودند، هیچ کدام از ایران نبودند./ ایرنا 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابوطالب شفقت روز دوشنبه در نشست با فرماندهان فراجای استان لرستان گفت: استان لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تعامل مردم و پلیس، عامل موفقیت پلیس است افزود: تحقق اهداف و ماموریت‌های نیروی انتظامی در سایه تعامل مردم با پلیس محقق می‌شود و در این راستا براساس گزارش‌های اعلام شده در لرستان فرایند خوبی وجود دارد.

استاندار لرستان با اشاره به تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و صحنه‌هایی که از خشونت پلیس علیه دانشجویان معترض در دانشگاه‌های امریکا منتشر شده افزود: رفتار پلیس امریکا نسبت به دانشجویان، استادان و فیلسوفانشان بدترین رفتار انسانی است و این درحالی است که جامعه امنیتی ما با حضور مردم ایجاد امنیت می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900949

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد