Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعه‌ای که توسط کارشناسان سازمان بهداشت عمومی انگلیس انجام شده نشان می‌دهد، بیشتر افرادی که کرونا گرفته اند حداقل برای مدت پنج ماه از ابتلای مجدد به آن در امان هستند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان دریافتند افرادی که قبلا کرونا گرفته‌اند ۸۳ درصد کمتر از اشخاصی که هرگز کرونا نداشته اند در خطر ابتلای مجدد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال کارشناسان هشدار می‌دهند که برخی از افراد می‌توانند دوباره کرونا بگیرند و دیگران را هم مبتلا کنند.

مسئولان تأکید می‌کنند که مردم باید همچنان قوانین فاصله اجتماعی و قرنطینه را رعایت کنند - چه ویروس داشته باشند یا نداشته باشند.

پروفسور سوزان هاپکینز که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته، گفت: نتایج دلگرم کننده است و نشان می‌دهد که ایمنی بیش از آنچه برخی از افراد تصور می‌کردند دوام آورده است، اما این مصونیت به هیچ وجه مطلق نیست.

او گفت: سطح عفونت در برخی افراد که قبلا هم کرونا گرفته بودند بسیار بالا بود حتی بدون آنکه علائمی داشته باشند و در نتیجه در معرض خطر انتقال آن به دیگران بودند.

وی افزود: این بدان معناست که حتی اگر اعتقاد دارید که قبلا به این بیماری مبتلا بوده‌اید و از آن در امان هستید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که دوباره به نوع شدید این بیماری مبتلا نخواهید شد اما هنوز خطر ابتلا به آن و انتقال این ویروس به دیگران وجود دارد.

از ژوئن تا نوامبر سال ۲۰۲۰، تقریبا ۲۱ هزار نفر از کارکنان بهداشتی در سراسر بریتانیا به طور منظم مورد آزمایش قرار گرفتند تا ببینند آیا در حال حاضر ویروس کرونا دارند یا اینکه قبلا داشته اند.

آنها همچنین از نزدیک موارد جدید را که دارای گونه جهش یافته ویروس کرونا هستند، نظارت می‌کنند و همچنین مصونیت کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند را تحت نظر می‌گیرند.

دکتر جولیان تانگ، متخصص ویروس در دانشگاه لستر، گفت که نتایج برای کارکنان مراقبتهای بهداشتی اطمینان بخش است.

به گزارش بی بی سی، وی گفت: بنابراین امیدوارم که نتایج حاصل از این مقاله اضطراب بسیاری از همکاران در بخشهای بهداشتی را که نگران گرفتن دوباره کرونا هستند، کاهش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس مصونیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد

آفتاب‌‌نیوز :

دو نوع لاستیک نانویی شرکت ویتوریا (Vittoria) به دلیل فرمولاسیون منحصر به فرد و ویژگی‌های جالبی که دارند به شدت مورد توجه بازار قرار گرفته‌اند. این لاستیک‌ها امکان حرکت سریع‌تر را فراهم کرده و بسیار سبک‌تر از لاستیک‌های معمولی هستند.

به گزارش تارنمای bikeradar، لاستیک‌های Peyote و Mezcal حاوی گرافن بوده و از آنجایی که برای مسابقه طراحی شده‌اند از دوام بالاتری برخودار بوده و چسبندگی بهتری به زمین دارند. این لاستیک‌های نانویی با افزایش عرض ۲٫۴ اینچی در بازار قابل تهیه هستند.

لاستیک‌های جدید دوچرخه کوهستان این شرکت با برند Race Formulation حاوی مواد گرافنی و سیلیس است و از این رو برای استفاده در جاده‌های مرطوب بسیار مناسب هستند.

این لاستیک‌ها دارای بدنه‌ای سیاه یا قهوه‌ای هستند که وزن نوع سیاه ۷۴۰ گرم و نوع قهوه‌ای ۱۰ گرم سبک‌تر است.

شرکت ویتوریا اعلام کرد: رانندگان حرفه‌ای دوچرخه این شرکت در دو فصل گذشته از این لاستیک‌های جدید استفاده کرده‌اند و عنوان قهرمانی جهان در UCI XC را نیز به دست آورده‌اند. اکنون این لاستیک‌ها با قیمت ۶۴٫۹۹ پوند به عموم مردم عرضه می‌شود.

ویتوریا از سال ۲۰۱۵ از گرافن در لاستیک‌های دوچرخه استفاده کرده و ثابت شده است که این نانومواد پیشرفت عالی در چسبندگی، مقاومت در برابر غلتش، مقاومت در برابر سوراخ شدن و افزایش دوام دارد. ویتوریا ادعا می‌کند که Peyote جدید این شرکت ۴ درصد سریع‌تر از نزدیکترین رقیب آن‌ها است.

این شرکت نسل دوم از گرافن را مورد استفاده قرار داده است تا بتواند کیفیت لاستیک را بهبود بیشتری دهد. در کنار افزایش دوام و مقاومت در برابر برش، ویتوریا از گونه‌های گرافنی فعال برای اصلاح پیچش لاستیک و بهبود برخی خواص دیگر نظیر عملکرد بالا در دما‌های مختلف استفاده کرده است.

در حال حاضر این شرکت انواع لاستیک‌های دوچرخه نانویی را به بازار عرضه کرده است. مصرف‌کنندگان می‌توانند لاستیک‌هایی با مقاومت چرخشی ۴۰ درصد کمتر نسبت به نسل اول لاستیک‌های این شرکت، خریداری کنند. همچنین میزان گیرکردن لاستیک ۳۰ درصد و مقاومت در برابر برش ۴۰ درصد بهبود یافته است. میزان حفظ هوا در لاستیک‌های تیوب‌لس نیز ۳۰ درصد بهتر شده‌است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • محمد کریمی، کاپیتان سپاهان: هر تیمی جای ما بود، تا اینجا هم دوام نمی‌آورد / فیلم
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد