Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کبوتر مسابقه‌ توانسته با طی ۱۳ هزار کیلومتر فاصله اقیانوس آرام، خود را از آمریکا به استرالیا برساند اما مقامات بهداشتی استرالیا قصد دارند این کبوتر را بکشند.

به گزارش ایسنا، کوین چلی‌برد، شهروند ملبورن که این کبوتر خسته را روز ۲۶ دسامبر گذشته در حیاط خانه‌اش یافته، گفته است که این همان کبوتر مسابقه‌ای است که حدود دو ماه پیش در ۲۹ اکتبر در جریان مسابقه کبوترها در ایالت اورگان آمریکا ناپدید شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان می‌گویند: این کبوتر که یابنده اش آن را "جو" نامیده، احتمالا سوار بر یک کشتی باری از اقیانوس اطلس گذشته است.

اتحادیه کبوترهای مسابقه آمریکا تأیید کرده است که این کبوتر در فهرست آنها ثبت شده و متعلق به فردی در ایالت آلاباماست.

کوین به جو آب و دانه می‌دهد ولی این کبوتر که توجه رسانه‌های استرالیا را جلب کرده از چشم مقامات بهداشتی نیز دور نماند. مسئولان ادارهٔ بهداشت استرالیا روز پنجشنبه با کوین چلی‌برد تماس گرفتند و گفتند که نگران بیماری‌های شایع بین پرندگانند و از او خواسته‌اند تا جو را گرفته و تحویل دهد.

کوین در پاسخ گفته است که دیگر نمی‌تواند پرنده را با دست بگیرد چون او در این مدت با تغذیه توانش را باز یافته و وقتی کسی به او نزدیک شود می‌پرد و دور می‌شود و حالا مسئولان بهداشتی گفته‌اند که سراغ یک پرنده‌گیر حرفه‌ای خواهند رفت.

وزرات کشاورزی استرالیا که مسئول محافظت‌های زیست‌شناختی است اعلام کرده است که ماندن این پرنده در خاک کشور مجاز نیست زیرا امکان دارد امنیت تغذیه و همچنین پرندگان وحشی استرالیا را به‌خطر بیندازد.

به گزارش یورونیوز، استرالیا مقررات بسیار سفت‌ و سختی را برای ورود جانوران وحشی و حیوانات خانگی به خاک خود دارد و از جمله در سال ۲۰۱۵ وقتی جانی دپ، ستارهٔ هالیوود در سفر به استرالیا دو سگ کوچکش را پنهانی با خود برده بود، مقامات بهداشتی استرالیایی اجازه ندادند سگ‌های کوچک وارد خاک کشور شوند و آنها را به‌اجبار با یک جت به خانه برگرداندند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کبوتر استراليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور  با بیان اینکه  در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی مناطق کرمان و جنوب یزد ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود گفت: هشدار سطح زرد هواشناسی برای تشدید بارش ها در نواحی غربی کشور صادر شده است.

وی افزود  : از امشب تا اواسط هفته روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

ضیائیان با بیان اینکه در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد گفت:روز دوشنبه  در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

وی افزود: از اواسط هفته روز سه شنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی بارش‌ها رخ خواهد داد.

ضیائیان با بیان اینکه چهارشنبه سامانه بارشی ضمن فعالیت در نوار غربی کشور، بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد گفت: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • درگیری شدید صلاح با کلوپ؛ خشم فرعون
  • فیلمی از درگیری شدید ستاره فوتبال جهان با مربی‌اش وسط مسابقه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق