Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از اقتصادآنلاین، در نخستین روز از ششمین نمایشگاه تراکنش ایران (ITE)، نشست تخصصی چالش‌های کسب و کاری شبکه پرداخت الکترونیکی با حضور مدیران و متخصصان این حوزه برگزار شد.

«محمدعلی محمودزاده» مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد که یکی از مدیران حاضر در این پنل تخصصی بود، درباره نظام کارمزدی صنعت پرداخت و تاثیر آن بر شرکت‌های پرداخت الکترونیک، اظهار کرد: اکوسیستم شبکه پرداخت و ذی‌نفعان آن در رابطه با تقبل هزینه کارمزد و افزایش مبلغ آن در حال حاضر شفافیت لازم را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وضعیت شرکت‌های پرداخت الکترونیک (PSP) در حال حاضر مناسب نبوده و قطعا در آینده نه چندان دور آسیب‌‌های جدی خواهند دید، افزود: لازم است در زمینه نظام کارمزدی صنعت پرداخت، اقدام عاجل صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با تاکید بر اینکه لازم است متناسب با توجه به استقبال و نیاز عموم مردم به شبکه‌های پرداخت، این صنعت را توسعه داد، تصریح کرد: نوسازی ناوگان شبکه‌های پرداخت، باید همیشه سرلوحه شرکت‌های پرداخت الکترونیک باشد.

وی به سیر تاریخی تشکیل شرکت‌های پرداخت الکترونیک در ایران و استقبال بانک‌ها از این صنعت اشاره و یادآور شد: در نخستین روزهای شکل‌گیری شبکه‌های پرداخت، ابتدا بانک‌ها با اشتیاق موضوع کارمزد را پذیرفتند و در آن مقطع هیچ مقاومتی نبود اما با توجه به توسعه شبکه و زیرساخت‌ها و استقبال عموم مردم از این حوزه، متاسفانه کارمزدها افزایشی نداشته و بیشتر درآمدهای شرکت‌های پرداخت الکترونیک هم از محل این کارمزدها است.

محمودزاده با بیان اینکه هزینه‌های شرکت‌های پرداخت الکترونیک از جمله تهیه، نگهداری تجهیزات، توسعه زیرساخت و نوسازی آنها، با توجه به نوسانات ارزی حوزه پرداخت بسیار نگران‌ کننده شده، خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری نیروهای متخصص در این حوزه، با توجه به درآمدهای حوزه پرداخت الکترونیک در کشور بسیار سخت شده است.

وی به مقایسه‌ای بین نظام کارمزد صنعت پرداخت ایران با سایر مدل‌های جهانی پرداخت و ادامه داد: مدل ما در حوزه کارمزد صنعت پرداخت منطبق بر مدل استاندارد جهانی نیست و نیازمند بازنگری جدی در این حوزه هستیم. مطمئنا اگر در این زمینه اقدام عاجل صورت نگیرد، در آینده نه چندان دور شاهد کاهش کیفیت سرویس‌های پرداخت خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد به سرویس‌های شرکت‌های پرداخت الکترونیک به عموم مردم در خصوص تسهیل خرید آنان در مراجعات حضوری و یا در بسترهای مجازی و دیجیتال اشاره و تصریح کرد: ایران در حوزه پرداخت الکترونیک جزو کشورهای پیشتاز و مثال‌زدنی در جهان بوده که دلایل اقبال عمومی مردم در این حوزه قابل بررسی و مطالعه است.

وی ایجاد شبکه‌های پرداخت و به تبع آن شبکه شاپرک در کشور را نقطه عطفی در توسعه خدمات بانکداری دیجیتال در کشور عنوان و تصریح کرد که قطعا نظام‌ و ساماندهی این حوزه بدرستی شکل گرفته است.

محمودزاده درباره بهره‌وری (Efficient) شرکت‌های پرداخت و میل به افزایش حجم تراکنش در بین آنان، افزود: کمی بودن شاخص‌های رقابتی بین شرکت‌های PSP و عدم توجه به کیفیت تراکنش‌های انجام شده عملا شرکت‌های PSP را وارد یک رقابت ناسالم و غیر شفاف کرده و هزینه انجام تراکنش در شبکه پرداخت را بطور غیر حرفه‌ای افزایش داده است. بطوریکه شاهد خلق تراکنش‌های نامتعارف به منظور افزایش امتیاز رقابتها در شبکه پرداخت هستیم.

وی به افزایش تعداد دستگاه‌های کارتخوان (POS) در پایانه‌های فروش اشاره و تاکید کرد که این افزایش‌ها متناسب با خدمات پرداخت و سرویس‌هایی که ارائه می‌شود، نبوده و این رویکرد هزینه هنگفتی را به کل جامعه تحمیل کرد.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با بیان اینکه شاخص‌های رقابتی شرکت‌های پرداخت الکترونیک نیاز به بازنگری دارد، یادآور شد: باید بررسی شود تاثیرگذاری این شاخص‌ها در شبکه و افزایش تعداد تراکنش تا چه اندازه تاثیرگذار است چرا که این شاخص‌ها سبب شده تا کیفیت‌ها را از دست بدهیم و متاسفانه ادامه این روند آسیب‌های بیشتری نیز به این حوزه وارد خواهد ساخت.

وی با تاکید بر اینکه باید رقابت حوزه شرکت‌های PSP را از سطح بانک‌ها خارج کنیم، ادامه داد: شرکت‌های PSP در ایران طبیعتا به یک یا چند بانک وابسته هستند؛ به‌عبارت دیگر عملا باید پاسخگوی سهام‌داران حوزه پرداخت (بانک‌ها) باشند.

محمودزاده اضافه کرد: بیشتر شرکت‌های حوزه پرداخت دیگر کشورها، از مشتری‌های خود می‌خواهند اعلام کنند با چه بانک‌هایی کار می‌کنند و یا یک یا چند حساب قرار است، دستگاه وی را پشتیبانی کند که این مسئله باعث شده تعدد دستگاه‌‌های پایانه فروش معنی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه نقش تمام بازیگران اکوسیستم حوزه پرداخت الکترونیک می‌بیست باز تعریف شده و باید نگاه را به سمت انتفاع و نیاز جامعه تغییر جهت داد، تاکید کرد: قبل از حضور در شرکت پرداخت الکترونیک سداد، 27 سال در بانک ملی ایران خدمت کرده‌ام و بر اساس منشور ارزش‌ها و اخلاقی این بانک یاد گرفته‌ام همیشه ابتدا به مسئولیت اجتماعی و سپس انتفاع سازمانی توجه و تاکید کنم.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در بخش دیگری از پنل تخصصی چالش‌های کسب و کاری شبکه پرداخت الکترونیکی، با بیان اینکه امنیت سیستم‌های جاری در شبکه‌های پرداخت ما هم سطح با دیگر شرکت‌های پرداخت در دنیا است، گفت: سوء استفاده از سرویس‌های شبکه‌های پرداخت می‌تواند حسن شهرت این شبکه‌ها را با مخاطره مواجه کند. با توجه به مسائل اخیر سیستم‌های فعلی حوزه پرداخت، باید هوشمند‌تر شوند.

وی ضمن انتقاد از نحوه استفاده از کارت‌های اعتباری در شبکه‌های پرداخت کشور در گذشته، تصریح کرد: اگر منصفانه تمام اتفاقات در این حوزه را بررسی کنیم، در می‌یابیم که هیچ پروژه موفقی در استفاده از کارت‌های اعتباری نداشتیم که ضرورت دارد در این خصوص آسیب شناسی‌های لازم صورت گیرد.

محمودزاده ادامه داد: در زمینه لزوم توسعه استفاده از کارت‌های اعتباری در جامعه، زیر ساخت و دانش لازم در این حوزه فراهم بوده و نیاز آن در جامعه هم احساس می‌شود، پس این پرسش مطرح است که چرا به شکل فراگیر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؟ البته این مهم به ذی‌نفعان اصلی این حوزه بر می‌گردد که چرا مقبولیت کارت‌های اعتباری مقطعی بوده و جذابیت دائمی ندارد؟

وی اضافه کرد: یکی از چالش‌های حوزه کارت‌های اعتباری در کشور این است که بانک‌ها هنوز به این کارت‌ها نگاه تسهیلاتی دارند، درحالیکه در هیچ کجای دنیا به این شکل نیست. بانک‌ها به جای اعتبارسنجی بر اساس موقعیت فرد در جامعه، کارت‌های اعتباری را بر اساس تضمینات و وثائق، در اختیار عموم قرار می‌دهند که این نگاه صحیح نیست.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در پایان بر لزوم توسعه و استفاده از سیستم‌های اعتبار سنجی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: قرار نیست اعتبار این حوزه صرفاً از بانک‌ها تامین شود و می‌توان این اعتبار را در قالب زنجیره تامین و حتی از محل اعتبار تخصیصی به تولید کنندگان تامین کرد.

گفتنی است، اولین روز از ششمین نمایشگاه تراکنش ایران (ITE) با حضور مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی، عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه، شرکت های دولتی وزارت اقتصاد، مدیران عامل بانک ها، کارشناسان اقتصادی، فعالان صنعت پرداخت الکترونیک کشور برگزار شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت غنی سازی اورانیوم ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران بانک ملی پرداخت الکترونیک سداد نمایشگاه تراکنش ایران آلودگی هوا مازوت غنی سازی اورانیوم ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد شرکت های پرداخت الکترونیک کارت های اعتباری شبکه های پرداخت شبکه پرداخت حوزه پرداخت صنعت پرداخت شرکت های PSP شبکه ها شاخص ها بانک ها کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است

تین نیوز

مدیر دفتر ایمنی شرکت فرودگاه ها گفت: هیچ گونه پروازی بدون برقراری ایمنی در هیچ فرودگاهی انجام نمی شود و در شرایط تحریم توانسته ایم از نظر برقراری ایمنی خود را به استاندارد های روز دنیا نزدیک کنیم.

 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ حبیب داوودی دانا همزمان با روز ایمنی حمل و نقل اظهار کرد: از کوچکترین فرودگاه که پروازهای محدودی دارد تا تمام فرودگاه های بین المللی که هرروز شاهد انجام پروازهای پرشماری در آن ها هستیم، از استانداردهای نسبتاً مطلوبی برخوردار بوده و در ایمنی کامل پذیرای پروازها هستیم.

وی با اشاره به تعدادی محدود نیروهای انسانی در حوزه ایمنی هوانوردی در ستاد و فرودگاه های کشور گفت: در حال حاضر حدود 40 نفر متخصص ایمنی هوانوردی در ستاد و فرودگاه های کشور مشغول فعالیت هستند و این آمار محدود برای استقرار و نگاهداشت مقوله مهمی چون ایمنی هوانوردی مناسب نیست اما نیروهای دلسوز و متعهد این حوزه درحالی که اغلب به صورت چند پیشه کار می کنند، پای کار حفظ و ارتقاء ایمنی در مجموعه شرکت چه در حوزه ناوبری هوایی و چه در حوزه فرودگاهی ایستاده اند.

مدیر دفتر ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه با جدیت به دنبال اصلاح ساختار ایمنی هوانوردی هستیم، گفت: ایمنی در ستاد و فرودگاه های کشور زمانی به نقطه ایده آل می رسد که از ساختار متناسب برخوردار باشد و مطابق با استانداردهای بین المللی اهداف خود را پیش ببرد.

داوودی دانا ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: کاپیتان نخجوانی با توجه به اینکه به عنوان خلبان در پرواز حضور دارد، اهمیت و ارزش مقوله ایمنی را به خوبی می داند و همواره تاکید ویژه ای بر افزایش ارتقاء سطح ایمنی و اصلاح ساختار آن دارد.

مدیر دفتر ایمنی در خصوص کیفیت آموزش در این حوزه تخصصی گفت: براساس الزامات سازمان هواپیمایی کشوری، تمامی کارکنان ستاد و فرودگاه های کشور باید متناسب با حیطه فعالیت خود دوره های ایمنی هوانوردی را بگذرانند، اما به دلیل کمبود نیری انسانی به ویژه مدرس تاکنون موفقیت کامل در این موضوع نداشته ایم .

داوودی دانا با بیان اینکه به لحاظ دریافت آموزش های به روز دنیا با استانداردهای بین المللی فاصله داریم، گفت: تاکنون تنها یک دوره آموزشی بین المللی برگزار شده و متخصصان این حوزه با تلاش فردی و مطالعه شخصی توانسته اند خود را به روز نگه دارند. خوشبختانه اخیراً مصوبات خوبی از شورای عالی ایمنی در راستای ارتقاء آموزش کارکنان و آموزش های تخصصی ایمنی هوانوردی برای مدیران ایمنی دریافت کرده ایم.

وی گفت: ایمنی به زبان ساده یعنی تمام کارکنان به نوبه خود و بر حسب وظایف محوله خطرات مرتبط با عملیات پرواز را احصاء و گزارش نمایند و به دنبال آن اقدامات مؤثر در جهت رفع آنها از سوی مسئولین مرتبط به عمل آید.

مدیر دفتر ایمنی در پایان در پاسخ به این پرسش که این حوزه تا پایان سال در چه نقطه ای قرار خواهد داشت، گفت: امید است تا پایان امسال اخبار خوبی درخصوص ایجاد ساختار متناسب با وظایف به کارکنان حوزه ایمنی هوانوردی مخابره شود تا با جذب نیروی انسانی متخصص اهداف عالی شرکت مطابق با استانداردهای جهانی ایمنی پیش رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سکه‌های حراج شده از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند
  • سکه‌های حراج مرکز مبادله کاملا استاندارد بانک مرکزی است
  • سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است