Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@03:03:44 GMT

خطبه فدکیه درس پاسداری از ولایت است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۰۵۵۶

خطبه فدکیه درس پاسداری از ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابهر با  تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر(ص) حوادث تلخی رخ داد که از همان زمان، تاکنون جهان اسلام متاثر از این حوادث است.

امام جمعه ابهر افزود: این وقایع چنان بر حضرت زهرا(س) سخت و سنگین آمد که با قلبی مملو از غم و غصه وارد مسجد پیامبر شد و با سخنرانی بسیار مهم و تاریخی به دادخواهی و یاری طلبی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که این سخنرانی به عنوان خطبه فدکیه معروف است.

وی با تاکید بر اینکه خطبه فدکیه فریاد حق گویی و حق طلبی حضرت فاطمه زهرا(س)، در طول تاریخ است که در آن درس دین شناسی و دین داری و بیان راه حق و حقیقت است، اضافه کرد: خطبه فدکیه، یک دوره فشرده معارف دین  و فلسفه احکام الهی است.

رحیمی ادامه داد: خطبه فدکیه، بیان حقایق راستین اسلام ناب محمدی(ص) است، که از کلام نورانی حضرت صدیقه کبرا (س) تبیین شده است و خطبه فدکیه، تجزیه و تحلیل، علل و عوامل بیعت شکنی و انحراف نخبگان و خواص جامعه و سکوت مردم و درس پاسداری از انقلاب اسلامی و پایداری جمهوری اسلامی  و درس دفاع از ولایت است. 

امام جمعه ابهر به سالروز فرار شاه در 26 دی ماه 1357 اشاره کرد و افزود: شاه با دو مشکل اساسی روبه‌رو بود اولا مشروعیت دینی نداشت و ثانیا از مقبولیت اجتماعی و مردمی برخوردار نبود و مشکلات اقتصادی و نابسامانی‌های ناشی از ریخت و پاش‌های گذشته از یک طرف و تشدید مخالفت‌ها با حکومت خودکامه و مفاسد و مشکلات ناشی از آن، به تدریج روند نهضتی را در جامعه شدت بخشید.

وی ادامه داد: شاه در مدت سی و اندی سال حکومت جابرانه با بکارگیری دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی و ایجاد شبکه‌های مخوف ترور و شکنجه و استفاده از آخرین و پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی و تشکیل ده‌ها کادر و نیرو‌های امنیتی و ویژه و ضد شورش، باعث ایجاد اعتراضات مردمی شد.

رحیمی با بیان اینکه شاه بار‌ها در سرکوب مردم تجربه آموخته و در کشتار، شکنجه و دیکتاتوری موفق بود، افزود: وی سیطره سلطه‌گران شرق و غرب را در ایران گسترش داد و فرمان قتل‌عام‌های خونینی را در کشور صادر کرد تا بقایای حکومت جابرانه خویش را حفظ کند و سرانجام خون شهدا گریبانش را گرفت و آتش قهر امت بر دامانش افروخته شد. 

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام امام جمعه رحیمی مستبد فاطمیه فدکیه سیطره خطبه فدکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: شهدا فراموش شدنی نیستند و آنها ناظر اعمال ما هستند از این رو باید با عمل به وصیت نامه شهدا به رسالت خود که پاسداری از خون آنها است عمل کنیم.

امام جمعه تبریز افزود: همه شهدا در راه قرآن، اسلام و امام حسین(علیه السلام) از بهترین دارایی خود گذشتند و هیچ وقت ملت ایران که پاسدار خون شهدا هستند اجازه نمی‌دهند خون جوانان پاک باخته پایمال شود.

وی با بیان اینکه مردم به احترام خون شهدا در برابر دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی مقاومت می‌کنند خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان ما با شوکت و اقتدار و عزت از حقوق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کنند به برکت خون شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید بر لزوم صیانت و حراست از ولایت فقیه را وجه مشترک وصیت نامه شهدا عنوان کرد و با تجلیل از جوانان مدافع حرم افزود: مدافعان حرم نشان دادند که جوانان امروز کمتر از جوانان اول انقلاب و روز‌های دفاع مقدس نیستند بلکه پرشورتر و مقاوم تر هستند.

دیدار با خانواده مدافع حرم و رونمایی از شهید شاخص بسیج ورزشکاری و مدافع حرم شهید شبان گورچین قلعه از برنامه‌های دیگر این یادواره شهدا بود.

 

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • چه افرادی امام صادق(ع) را شهید کردند؟
  • سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)