Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مقابله با تقاضا چه باید کرد؟ تامل پیرامون این سوال به جواب‌های مختلفی می‌رسد، اما نه وقتی پای مسئولان کشورمان در حوزه فضای مجازی در میان باشد!
به گزارش «تابناک»، همگام و هم‌آهنگ با کوچ بزرگ کاربرانِ ناراضی از سیاست‌های واتس اپ در سراسر جهان به دیگر پیام رسان ها، در ایران نیز محبوبیت پیام رسان وابسته به فیسبوک به شدت آسیب دیده و استفاده از دیگر پیام رسان‌ها به شدت باب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موجی که موجب آشنایی ایرانیان با نام‌های جدیدی مانند «سیگنال» شده است.
ماجرا از آنجایی آغاز شد که واتس اپ به کاربران پرشمارش پیام داد که قوانینش را تغییر داده و قصد دارد به زودی تنها به افرادی خدمت ارائه دهد که اجازه دسترسی‌های جدیدی به اطلاعات گوشی هایشان را به این شرکت خواهند داد. دسترسی‌هایی که قرار است به فیسبوک داده شود تا احتمالا در پروسه‌های مختلفی مورد بهره برداری قرار گیرد.
این تغییر البته به مذاق بسیاری از کاربران واتس اپ در جهان خوش نیامده تا جایی که پویشی فراگیر برای ترک این نرم افزار ارتباطی به راه افتاده و یکی از بزرگترین کوچ‌های کاربران در دنیای مجازی شکل گرفته است. اتفاقی که موجب شده امثال پاول دورف، خالق تلگرام در چند پست به انتقاد از عملکرد فیسبوک و واتس اپ بپردازد و از استقبال عظیمی خبر دهد که تلگرام در این هفته‌ها شاهد بوده است.
آن گونه که دورف گفته شدت استقبال از تلگرام به حدی بوده که حالا بیش از ۱۰ رئیس جمهور و مقام عالی رتبه جهانی در آن کانال دایر کرده اند و کوشیده اند که استقبال عمومی از آن جا نمانند. اقبالی که برخی کارشناسان تاکید دارند در هفته‌های اخیر در کشورمان نیز رقم خورده و مشهود است، حتی با وجودی که تلگرام فیلتر است و دسترسی به آن مستلزم استفاده از فیلترشکن است.
البته تلگرام در قیاس با سیگنال چندان از تغییر سیاست‌های واتس اپ سود نبرده است؛ این را می‌شود از رتبه نخست سیگنال در فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل دریافت که در بخش نرم افزار‌های رایگان با اقتدار در صدر ایستاده و روز به روز و ساعت به ساعت بر تعداد دانلودهایشایش افزوده می‌شود و کاربران بیشتری از جهان به آن می‌پیوندند.
همین هجوم جهانی به پیام رسان سیگنال موجب شد که فروشگاه‌های وطنی اپ‌ها هم شاهد اقبال کاربران به دانلود سیگنال و ارتقا رتبه آن در تعداد دانلود‌ها باشند. اتفاقی که موجب شد این اپلیکشن سن و سال دار که همواره رایگان و بدون محدودیت در اختیار کاربران جهانی و ایرانی بود و می‌شد به سادگی نصبش کرد و از مزایایش بهره برد، ناگهان در کانون توجه «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» یا همان کارگروه فیلترینگ قرار گیرد و حذف شود!
این را روز گذشته کاربران برخی فروشگاه‌های ایرانی اپلیکیشن خبر دادند و بعد از مدتی با پاسخ این فروشگاه‌ها مبنی بر حذف سیگنال به دستور کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، رسمیت پیدا کند و موجبات شگفتی بسیاری را فراهم آورد. شگفتی از این بابت که چگونه تا قبل از غائله واتس اپ کسی کاری به کار سیگنال نداشت و حالا که بسیاری خود را نیازمند استفاده از آن احساس کرده اند، خطرناک شده و حذفش کرده اند؟
سوالی که فارغ از پاسخ مسئولان به آن، ذکر این نکته در حاشیه ماجرای حذف سیگنال از فروشگاه‌های اپلیکیشن اهمیت دارد که با این دستور ممکن است شمار زیادی از کاربران در معرض خطراتی بزرگ قرار گیرند؛ خطر دانلود از دنیای پهناور و به نوعی بی در و پیکر اینترنت که ممکن است کاربران را به دام اپلیکیشن‌های جعلی و افراد سودجو و کلاهبردار بیاندازد. سودجویانی که از دیروز سیگنال و پیام ورود به این عرصه را از کمیته فیلترینگ دریافت کرده اند!  

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت سیگنال پیام رسان واتس اپ تلگرام فیلتر آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت فروشگاه ها پیام رسان واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ