Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@16:04:57 GMT

باد و آتش گیلان را در نوردید

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۰۶۷۳

باد و آتش گیلان را در نوردید

به علت باد گرم شدید در مناطق مختلف گیلان به خصوص مناطق جنگلی تمامی نییرو‌های امدادی و اطفای حریق در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته و همچنان در تلاش برای مهار آتش‌ها هستند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مطابق پیش‌بینی‌های هواشناسی، باد شدید در اغلب مناطق گیلان ر حال وزیدن است.

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان، سرعت وزش باد در اسبه‌وونی شهرستان تالش طی بامداد امروز تاکنون به بالای ۱۳۳ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادرس گفته شدت وزش باد در منجیل، جیرنده، دیلمان و رضوانشهر نیز نسبتاً شدید است.

طبق گزارش هواشناسی دمای هوا در ازبرم سیاهکل به بالای ۲۹ درجه سانتی‌گراد رسیده و کمترین آن نیز مربوط به صومعه‌سرا بوده است.

کارشناسان گفته‌اند وزش باد تا پایان امروز در گیلان مورد انتظار است و مردم باید به جدیت از روشن کردن آتش در جنگل و مراتع، ایستادن در لبه پرتگاه و کوهنوردی در کوهستان و ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت نیز از اطفا ۳۴ مورد علفزار در رشت خبر داد.

به گفته مؤمنی، آتش‌نشانان رشت طی ۲۴ ساعت گذشته بالغ‌بر ۴۴ هزار مترمربع از علفزار‌های دچار حریق را اطفاء کرده‌اند.

طی روز گذشته چهار مورد محل جمع‌آوری ضایعات نیز دچار حریق شده بودند که خوشبختانه با تلاش نیرو‌های آتش‌نشانی مهار شده است.

آتش‌سوزی در ساختمان مرکزی شهرداری رشت

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت از وقوع آتش‌سوزی در ساختمان مرکزی شهرداری واقع در میدان گیل خبر داد.

سید حسن راضی علت وقوع این آتش‌سوزی را اتصالی کانال آسانسور اعلام کرد.

با تلاش نیرو‌های آتش‌نشانی، آتش‌سوزی در ساختمان مرکزی شهرداری رشت واقع در میدان گیل مهار شد.   همچنین در پی وقوع آتش‌سوزی در چند نقطه از جنگل و منابع طبیعی در این شهرستان از شامگاه پنج‌شنبه تا بامداد امروز با حضور و تلاش تمامی نیرو‌های دستگاه‌های اجرایی و امدادی عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان و همکاری و تلاش مردم در آن مناطق درگیر با آتش‌سوزی، حریق در حال خاموش شدن است.

محمود صوفی فرماندار سیاهکل گفته علت وقوع اکثر آتش‌سوزی‌ها در اثر خطای انسانی روی می‌دهد و خاموش نکردن آتش توسط افراد، انداختن اشیاء و لوازم قابل اشتعال در طبیعت ازجمله علل این آتش‌سوزی‌ها است.

اگرچه آتش در بسیاری از نقاط جنگلی و مرتعی گیلان خاموش شده، اما همچنان نیرو‌های حفاظت جنگل و قرق‌بانان در بالاترین سطح آماده‌باش قرار دارند.

دقایقی قبل خبرنگار فارس در شهر رشت نیز از آتش‌سوزی ساختمان مرکزی شهرداری زشت خبر داد.

گفته‌شده عوامل امدادی و خدماتی ازجمله آتش‌نشانان در محل آتش‌سوزی حضور دارند.

هم‌اکنون چند نقطه استخربیجار و خوشکاروندان در شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز دچار آتش‌سوزی شده است.

خبرنگار تالش نیز گفته در منطقه ایسبی‌گوری از توابع بشم بخش مرکزی این شهرستان نیز آتش شعله‌ور شده است.

گفته‌شده نیرو‌های مردمی از روستا‌های بسک، رسم‌های، بیلیابین و اسبو‌سرا به همراه یگان‌های منابع طبیعی به منطقه جهت اطفاء اعزام شده‌اند.

گفته‌شده در محل آتش‌سوزی وزش باد بسیار زیاد و امکان حضور ماشین آتش‌نشانی وجود ندارد.

خبرنگار ماسال نیز از وزش باد در این شهرستان خبر داده و گفته خوشبختانه حادثه محسوسی تاکنون گزارش نشده است.

خبرنگار لنگرود نیز از آتش‌سوزی در روستای دیوشل بخش مرکزی خبر داده و گفته نیرو‌های امدادی در محل حادثه حضور دارند و در حال اطفا هستند.

در چلوند آستارا نیز آتش در حال جولان دادن و تاکنون مساحت ۱.۵ همکاری را درگیر خود کرده است.

گفته‌شده بخش اعظم آتش‌سوزی‌ها در چلوند از اراضی افراد حقیقی است.

حریف در شفت، فومن، رضوانشهر و لاهیجان نیز به‌صورت موردی گزارش شده است. خبرنگاران فارس گزارش کرده‌اند در مناطق درگیر آتش علاوه بر نیرو‌های یگان حفاظت، بسیجیان و نیرو‌های مردمی نیز حضور دارند.

آماده‌باش کامل اورژانس گیلان به علت حریق گسترده در جنگل‌های سیاهکل

به علت نزدیک بودن منطقه آتش‌سوزی به روستای گلستان سرا تیم عملیات ویژه اورژانس فعال‌شده و دو تیم فوریت‌های پزشکی از منطقه لنگرود و لاهیجان به محل اعزام شدند.

به گفته دکتر اسدی، رئیس اورژانس گیلان، اتوبوس آمبولانس و همچنین واحد MCMC بیمارستان‌های سیاهکل، لاهیجان و ولایت رشت نیز به حالت آماده‌باش در آمدند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان نیز از تلاش شبانه‌روزی تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی در سراسر استان خبر داده است.

امیر مرادی با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی کادر امدادی، خدماتی و مردم در مناطق مختلف از مردم خواسته تا سطح ایمنی خود را بالا ببرند و مراقبت‌های لازم جهت پیشگیری از وقوع آتش را جدی بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: باد و آتش گیلان سیاهکل لاهیجان ساختمان مرکزی شهرداری شهرداری رشت آتش سوزی آماده باش آتش نشانی گفته شده وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان ‌اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد، گفت:‌ دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند برخورد خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

خسارت سنگین آتش‌سوزی به 100 واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر شد و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • عکس هوایی از روستای چوبی شفت قبل از اینکه در آتش بسوزد!
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان
  • صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی گیلان | فیلم
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت
  • جزئیات آتش‌سوزی روستای گیلان