Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام‌ کاظم فتاح‌دماوندی امام‌جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که پس از چند ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا در مسجد جامع دماوند برگزار شد، با اشاره به مناسبت‌های دی‌ماه اظهار کرد: یادآوری مناسبت‌های مهم انقلاب همچون ۹ و ۱۹ دی‌ماه مصداق بزرگ‌داشتن ایام‌الله است و تکرار اهداف و پیام‌های روزهای حماسه‌آفرینی مردم، از تحریف لفظی و معنوی ارزش‌ها جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: قیام ۱۹ دی مردم در ۹ دی هم دینی و هم ضد آمریکایی بود؛ این آمریکا بود که در فتنه ۸۸ مستقیم و غیرمستقیم برای براندازی نظام ما اقدام کرد و دشمنی ایالات متحده با جمهوری اسلامی ایران عمیق و ریشه‌دار است.

حضور ایران در منطقه ثبات‌آفرین و امنیت‌بخش است/ سازش با آمریکا مشکلات ما را برطرف نمی‌کند

امام‌جمعه دماوند بیان کرد: آمدن بایدن و رفتن ترامپ تأثیری در سیاست‌های خارجی ما و آن‌ها نداشته و نخواهد داشت؛ دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا دو روی یک سکه هستند و هر دو ایران را تهدید می‌کنند؛ هر دو حزب آمریکا افزون‌طلب و دست‌انداز به کشورهای جهان هستند و سازش با آمریکا مشکلات ما را برطرف نمی‌کند، بلکه راه را برای تسلط دوباره آن‌ها بر ایران باز می‌کند.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی تصریح کرد: دولت آمریکا گاهی با تهدید و گاهی با تطمیع و فریب از کشورهای دیگر دزدی می‌کند، می‌نوشد، می‌مَکد و می‌کَند؛ آمریکا امروز خودش دچار بحران‌های سیاسی اقتصادی و اخلاقی است، چطور می‌خواهد مشکلات ما را حل کند؟

وی ابراز کرد: سخنان رهبر انقلاب در ۱۹ دی مثل آبی که به لانه مورچگان سرازیر شود، توطئه‌های جاری و آینده دشمنان را خنثی کرد؛ منافع آمریکا در گِرو بی‌ثباتی و آشوب در منطقه ما بوده، اما حضور ایران در منطقه ثبات‌آفرین و امنیت‌بخش است.

بایدن دنبال گروگانگیری برجام است/ دولت بعدی خنثی‌سازی تحریم‌ها را بر رفع آن اولویت دهد

امام جمعه دماوند با بیان اینکه باید بیدار باشیم، چرا که آمریکای جدید آمریکای قدیم است و فریب نخوریم، تأکید کرد: شاید بخواهند به بهانه برجام در حال مرگ، تنفس مصنوعی بدهند، آن گاه برجام موشکی را مطرح کنند؛ رهبر انقلاب با مشروط کردن لغو همه تحریم‌ها برای بازگشت آمریکا به برجام، بایدن را خلع سلاح کرد.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا درصدد گروگانگیری برجام هسته‌ای برای رسیدن به برجام‌های بعدی است؛ امیدواریم با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی و حزب‌اللهی گشایشی در کارها ایجاد شود و امید به آینده بیشتر شود؛ دولت بعدی خنثی‌سازی تحریم‌ها را بر رفع آن اولویت دهد.

وی افزود: اگر سیاست دولت در طول چهار سال یا هشت سال بر محور خنثی کردن تحریم باشد، استقلال کشور تقویت می‌شود؛ خنثی‌سازی تحریم اگرچه زمان‌بر است، اما مؤثرتر، قابل اعتمادتر و راه‌گشاتر است؛ در خنثی‌سازی تحریم از دشمن نمی‌توان امتیاز گرفت، اما در اولویت بخش به تحریم‌ها باید به دشمن امتیاز بدهیم تا حق مسلم خودمان را از او بگیریم.

احتمال جنگ آمریکا با ایران مردود است/ هم‌پیمانان آمریکا در صورت جنگ هدف قرار می‌گیرند

امام جمعه دماوند یادآور شد: درباره ترس بعضی افراد از احتمال جنگ آمریکا با ایران به دلایل زیادی این موضوع منتفی و مردود است؛ اول اینکه منطقه ما یعنی خاورمیانه و غرب آسیا دالان تجاری دریایی و زمینی میان غرب آسیا و منبع مهم اقتصاد جهانی است که با حمله آمریکا به منطقه ما بسیاری از کشورها که هم‌پیمانان آمریکا هستند، متحمل ضرر خواهند شد.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی ادامه داد: دوم اینکه  اگر آمریکا با ایران جنگ آغاز کند رژیم صهیونیستی توسط ده‌ها هزار موشک هدف قرار خواهد گرفت و با آمریکا راضی به چنین کاری نمی‌شود؛ سوم اینکه با ایجاد جنگ از سوی آمریکا علیه ایران کشورهای سرمایه‌گذار و هم‌پیمان آمریکا همچون امارات، بحرین، قطر و عربستان مورد هدف قرار می‌گیرند و برج‌های شیشه‌ای آن‌ها با موشک‌های بالستیک منهدم خواهد شد و صادرات و واردات‌شان متوقف می‌شود.

وی اضافه کرد: چهارم اینکه با افزایش قیمت نفت و فلج شدن کشورهای صادرکننده آن در منطقه معادلات اقتصادی دشمنان به هم خواهد ریخت و تنگه‌هرمز ممکن است بسته شود؛ دیگر اینکه چین و روسیه به دنبال فرصت برای ضربه زدن به سلطه و نفوذ آمریکا در جهان هستند و از تضعیف آمریکا استقبال می‌کنند.

دوران جنگ‌های طولانی گذشته است/ دشمن خطای کوچکی کند سیلی بزرگی خواهد خورد

امام جمعه دماوند اظهار کرد: اگر آمریکا به منطقه حمله کند، اروپا مکانی برای مهاجرت و عملیات تروریستی و تهدید امنیتی جدی برای آن‌ها می‌شود و اگر آمریکا به ما حمله کند، شرکت‌های بزرگ آمریکایی و منافع آن‌ها در منطقه متحمل خسارت‌های زیادی خواهد شد.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی بیان کرد: امروز ابتکار عمل در دست ما است؛ دوران جنگ‌های طولانی گذشته و دشمن اگر خطای کوچکی کند، سیلی بزرگی خواهد خورد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رهبر انقلاب امام جمعه دماوند حجت الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه دماوند خنثی سازی تحریم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد

امتداد - حضور کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران با وجود تحریم‌ها نشان می‌دهد، ایران مسیر رشد و توسعه را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از ایبنا  ، حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق ایران در بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ (نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران) تأکید کرد: کمک به درآمدزایی کشور با توجه به تنگنا‌های اقتصادی و ارزی حاکم، یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران در دوره دهم است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی و در رأس آن اتاق ایران تلاش می‌کند طی سالی که به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، زمینه تولید و صادرات بیشتر را فراهم کند. در این مسیر به حمایت‌های دولت هم نیاز دارد. خوشبختانه همکاری که برای برگزاری ایران‌اکسپو در ابتدای امسال بین بخش خصوصی و دولت صورت گرفت شروع خوب و امیدوارکننده‌ای در همین راستا بود.

پیرموذن ادامه داد: در ایران‌اکسپو توانمندی‌های صادراتی ایران را به نمایش گذاشتیم و با حضور هیأت‌های تجاری از ۲۵ کشور مختلف نشان دادیم که اقتصاد ایران با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم توانسته است سطح تولید و به دنبال آن صادرات خود را ارتقا دهد.

نایب‌رئیس اتاق ایران افزود: هیأت‌های تجاری مختلفی که به دعوت اتاق ایران از نمایشگاه اکسپو دیدن کردند، نشست‌های رودررویی با فعالان اقتصادی ایرانی داشتند که همچنان ادامه دارد. بدون شک ایران برای مقابله با محدودیت‌های ناشی از تحریم به برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست نیاز دارد تا بتواند خود را به بهترین شکل معرفی کند.

پیرموذن از مطلوبیت کالا‌های ایرانی در بین فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها سخن گفت و تأکید کرد: ابراز علاقه‌مندی این تعداد از کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران نشان می‌دهد که باوجود تحریم‌ها، ایران قادر است مسیر رشد و توسعه را طی کند.

وی تأکید کرد: افزایش سطح درآمد‌های ارزی کشور در این تنگنا‌های اقتصادی یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران است.

منبع: مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها