Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:48:37 GMT

مذاکره مجدد با آمریکا خسارت بزرگ‌تری خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۰۹۵۹

مذاکره مجدد با آمریکا خسارت بزرگ‌تری خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز ضمن تسلیت شهادت حضرت صدیقه زهرا (س) اظهار کرد: این روزها ایام شهادت حضرت زهرا (س) است، آن چیزی که ما باید از زندگی حضرت زهرا (س) درس بگیریم سبک زندگی آن حضرت است که امیدواریم زنان و دختران ما با الگو گرفتن از این زن که اسوه زنان عالم است بتوانند زندگی خوبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امام‌جمعه نطنز با اشاره به مباحث روز جامعه که آیا با آمدن بایدن وضعیت تحریم چگونه خواهد شد، افزود: آمریکا چه به برجام بازگردد و چه از برجام برود آن چیزی که مهم است آن است که تحریم‌های ظالمانه فوراً برطرف و موانع از بین برود.

وی بیان کرد: اصراری نداریم که آمریکا به برجام برگردد، اما اگر بخواهد برگردد و رفع تحریم‌ها را منجر به گفت‌وگوی مجدد کند خسارت بزرگ‌تری اتفاق خواهد افتاد.

یعقوبی گفت: مردم بدانید در بحث رفع تحریم‌ها ۲۰ درصد از مشکلات اقتصاد کشور حل خواهد شد، اینکه ما تمام دارایی خود را در سبد تحریم بگذاریم مطمئن باشید ضرر خواهیم کرد؛ نباید این‌گونه القا کنیم که فقط رفت تحریم‌ها رفع شود، هفت سال تلاش کردیم که این تحریم‌ها رفع شود و سال ۹۵ قول دادند که تمامی تحریم‌ها برداشته شود اما برداشته که نشد بلکه اضافه هم شد.

امام‌جمعه نطنز اذعان کرد: آن چیزی که اولویت اول کشور باید باشد بحث خنثی‌سازی تحریم و تکیه به توان داخلی و دانشمندان جوان ایرانی است، اگرچه خنثی‌سازی تحریم هزینه دارد اما باید ما آن هزینه را بپردازیم چراکه ۸۰ درصد از مشکلات ما مربوط به داخل است ما باید با استقامت، اعتماد به ظرفیت‌های درون و سرمایه‌گذاری روی دانشمندان جوان ما به این خودباوری برسیم که همه تحریم‌ها را می‌شود خنثی کرد.

وی ادامه داد: رفع مشکل ما با اجرای اقتصاد مقاومتی و اعتماد به دانشمندان و جوانان داخل حل خواهد شد، اما دشمن می‌خواهد در این راه انحراف ایجاد کند.

یعقوبی به بحث غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران اشاره و گفت: این روزها دشمنان ما کاملاً از این حرکت عصبانی شده‌اند ما در سال ۸۹ وقتی می‌خواستیم اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد را برای  مراکز آزمایشگاهی تولید کنیم، عده‌ای با تحریک آمریکا از ترکیه و برزیل آمدند و با ایران قراردادی بستند که ما اورانیوم را به شما می‌فروشیم اما آن‌ها هم مثل همیشه به تعهد خود عمل نکردند.

امام‌جمعه نطنز گفت: دانشمندان عزیز ما به سرپرستی شهید شهریاری فردو هسته‌ای قم راه‌اندازی کردند و با غنی‌سازی ۲۰ درصد که می‌توان در آزمایشگاه‌های دارویی از آن استفاده کنند و آن را تولید کردند ما طبق معاهده ان پی تی می‌توانیم اورانیوم ۲۰ درصد را تولید و بفروشیم و حتی امروز برای سوخت کشتی‌های غول‌پیکر و زیردریایی‌ها نیاز به اورانیوم ۴۰ درصد داریم، وقتی ما می‌توانیم آن را تولید کنیم چرا دست نیاز به‌سوی کشورهای اروپایی دراز کنیم پس ما باید این غنی‌سازی را ادامه دهیم و آن را برای مصارف صلح‌آمیز به کار بگیریم.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ک۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: نطنز یعقوبی نماز جمعه جمعه نطنز تحریم ها ۲۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال وقوع گردباد شدید در حومه شهر «اوماها» در ایالت نبراسکای آمریکا، صدها ساختمان مسکونی و غیر مسکونی خسارت دیدند.

نبراسکا و آیوا دیروز چندین گردباد را تجربه کردند اما مخرب‌ترین طوفان در شهر ۴۸۵ هزار نفری اوماها در شمال غرب نبراسکا رخ داد. هنوز گزارشی درباره قربانیان احتمالی این حادثه مخابره نشده است.

تصاویر منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که شهر میندِن در ایالت آیوا که در نزدیکی اوماها واقع شده نیز متحمل خسارت سنگینی شده است.

در نبراسکا فروریختن یک ساختمان صنعتی به مصدوم شدن شماری منجر شد. در زمان حادثه ۷۰ نفر در ساختمان بودند.

همچنین صدها خانه در اوماها خسارت دیده است و تیم‌ها آتش‌نشانی خانه به خانه در جستجوی افراد آسیب‌دیده یا قربانیان احتمالی هستند.

کد خبر 6089728

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • خسارت وقوع طوفان سهمگین در اوکلاهما | ویدئو
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران