Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@05:54:37 GMT

قداست قبور مطهر شهدای گمنام در جهرم حفظ شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۱۰۶۲

قداست قبور مطهر شهدای گمنام در جهرم حفظ شود

حجت الاسلام مدبر با اشاره به تدفین ۲ شهید گمنام دفاع مقدس در جهرم گفت: قبور شهدا مقدس بوده و پس از تدفین آنها نباید اتفاقاتی پیش بیاید که قداست این مکان ها از بین برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم،  حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، در خطبه های نماز جمعه امروز (جمعه 26 دی) با تسلیت سالروز شهادت جانسوز و مظلومانه حضرت زهرا (س)، گفت: یکی از درس هایی که حضرت زهرا به همه مسملمانان آموخت اما برخی شاگردان تنبلی بودند و نیاموختند درس ولایت محوری و دفاع از ولایت در حد جان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه جهرم با اشاره به ولایت محوری حضرت زهرا (س)، افزود: این بانوی اسلامی هر گاه احساس می کردند مصلحت ولی امر زمانش با مصلحت اندیشی خود متفاوت است تسلیم فرمان ولی زمان شدند.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) در روزهای سخت در کنار امام علی بوده است، بیان کرد: در روزگاری به سر می بریم که دستمان از ولی خدا کوتاه است امام به فرموده امام زمان (ع)، ولی فقیه نائب و حجت در جامعه هستند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه رهبری انقلاب فردی شایسته بوده اما مظلوم واقع شده است، عنوان کرد: رهبری انقلاب گاهی اوقات یک تنه به میدان آمده و خود را سپر بلا می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در ماجرای خرید واکسن کرونا، رهبری انقلاب از خود مایه گذاشتند، گفت: این مهم درحالی انجام شد که بسیاری از افراد مسئول در این زمینه پیش از سخنان رهبری انقلاب هیچ واکنشی نشان ندادند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به ولایت محوری سردار شهید «قاسم سلیمانی» و آیت الله «مصباح یزدی»، عنوان کرد: شهادت حضرت زهرا (س) با سالگرد سردار سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی واقع شده که این تقارن معنا دار است.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت نواب صفوی و یارانش در 27 دی ماه، تصریح کرد: این افراد که نماد غیرت و فتوت بودند انحراف در دین و توهین به مقدسات را بر نمی تافتند و در آخر نیز جان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند.

 

حجت الاسلام مدبر با تصریح اینکه خون سردار سلیمانی پایمال نمی شود، عنوان کرد: شاهد آن هستیم که پس از شهادت سردار سلیمانی بر سر آمریکا و رئیس جمهورش چه بلاهایی آمده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان جهرم این افتخار را پیدا کرده که میزبان 2 شهید گمنام دفاع مقدس است، گفت: شهدا پاک هستند و هر جا دفن شوند آن سرزمین را نیز پاک و مقدس می کنند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به زمان تدفین این 2 شهید گمنام دفاع مقدس در صبح و عصر روز یکشنبه هفته آینده در دانشگاه جهرم و دارالقرآن امام علی (ع)، گفت: قبور شهدا مقدس بوده و پس از تدفین آنها نباید اتفاقاتی پیش بیاید که قداست این مکان ها از بین برود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سرمازدگی در هفته گذشته باغ داران جهرمی را با خسارت رو به رو کرد که در این راستا کشاورزان نیازمند حمایت مسئولان هستند، اظهار کرد: مسئولان باید در این زمینه یاری گر کشاورزان باشند و باغداران و کشاورزان نیز تلاششان را با نیت زکات انجام دهند و زکات مال خود را بپردازند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه همچنین قسمتی از درآمد باغداران باید صرف کارهای تحقیقاتی شود، گفت: با انجام تحقیقات باید نهال هایی که مناسب اقلیم شهرمان است توسعه داده شده و تغییر کشت نیز در تولیدات کشاورزی انجام شود.

 

 گلایه شهروندان از متکدیانی که در معابر عمومی و چهارراه ها مزاحمت ایجاد می کنند از دیگر بخش های خطبه دوم نماز جمعه جهرم بود که حجت الاسلام مدبر در این زمینه، گفت: اگر متکدیان، افرادی نیازمند هستند وظیفه مسئولان است که به آنها کمک کنند؛ اما برخی از متکدیان به زور قصد گرفتن پول از مردم دارند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مسئولان شهرستان از درآمد 730 هزار تومانی یک متکدی ظرف مدت چند ساعت خبر داده است، عنوان کرد: بر اساس فتوای برخی مراجع، تکدی گری از مصادیق لقمه حرام است و برای شهرمان زشت است که گاهی زن و دخترانی جوان در سطح شهر به تکدی گری می پردازند.

 

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه جهرم جهرم تشییع شهید گمنام تشییع شهید شهید حجت الاسلام مدبر رهبری انقلاب جمعه جهرم حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در روز شهادت امام صادق (ع)میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود مهدوی‌فرد در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شده است. وی با اشاره به اینکه تولیت شهدای گمنام به عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: در روز شهادت امام صادق (ع) میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: تا سال ۱۴۰۲ در مجموع پیکر ۳۲۲ شهید گمنام در ۱۴۵ یادمان در استان خاکسپاری و ۲۳۱ درخواست عمومی نیز جهت تدفین شهید گمنام دریافت شده است. کد خبر 748575

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • فیلم| ظهر بارانی در حرم مطهر امام رضا (ع)
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان