Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@09:57:49 GMT

احتمال شیوع پیک چهارم ویروس کرونا در منطقه کاشان

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۱۱۶۳

احتمال شیوع پیک چهارم ویروس کرونا در منطقه کاشان

مائده نجفی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در روزها و هفته‌های گذشته شاهد روند کاهشی ابتلاء و بستری بیماران مبتلا به کرونا در کاشان بودیم، اظهار داشت: متأسفانه همزمان با این روند کاهشی، شاهد بی تفاوتی بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم که این موضوع می‌تواند احتمال شیوع پیک چهارم کرونا در منطقه کاشان را متصور سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا ارتباط مستقیمی با نوع رفتار مردم دارد، ابراز داشت: برخی از مردم با بازگشایی‌های اخیر، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را فراموش کرده‌اند که ادامه این شرایط، خطر افزایش شیوع مجدد کرونا در دو ماه پایانی سال را افزایش می‌دهد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان و متخصص بیماری‌های عفونی افزود: مهر و آبان ماه گذشته یکی از سخت‌ترین دوران مبارزه با شیوع کرونا هم برای مردم و هم برای کادر بهداشتی و درمانی کشور بود.

وی مهمترین عامل شیوع این ویروس را در حال حاضر حضور در تجمعات و عدم استفاده از ماسک دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شناسایی چند بیمار مبتلا به نوع جهش یافته کرونا، رعایت مسائل بهداشتی بیش از پیش به نظر می‌رسد.

احتمال افزایش مبتلایان به کرونا با بازگشایی مدارس

نجفی زاده با اشاره به برخی از اخبار مبنی بر بازگشایی مدارس تاکید کرد: کودکان و دانش آموزان در صورت ابتلاء به این بیماری علائم چندانی از خود نشان نمی‌دهند اما ناقلان بسیار خوبی برای این ویروس هستند و در صورت بازگشایی مدارس و تجمع دانش آموزان احتمال افزایش مبتلایان به کرونا وجود دارد.

کد خبر 5122300

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا ویروس کرونا بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیماری عفونی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا گرگان بوشهر آلودگی هوا کرمانشاه شهرکرد شهرستان کرج دهه فجر شیوع کرونا اراک لیگ برتر فوتبال ایران قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بازگشایی محور منطقه عشایری ماهور برنجی دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: به علت بارش شدید باران جاده منطقه ماهور برنجی در بخش سردشت شهرستان دزفول مسدود شد.

مرتضی شرف الدین شیرازی افزود: هم اکنون نیرو‌های امور عشایری و امدادی با ماشین آلات در منطقه حضور دارند و با پایین آمدن سطح آب عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی انجام می‌شود.

روز گذشته بیش از ۱۰۰ میلی متر باران در شهرستان دزفول به ثبت رسید.

این بارش شدید موجب آبگرفتگی معابر، مسدود شدن برخی محور‌های روستایی و عشایری در بخش سردشت شده بود.

منطقه ماهور برنجی در بخش سردشت دزفول قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تلاش برای بازگشایی محور منطقه عشایری ماهور برنجی دزفول
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت