Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سرایی گفت: در مکتبی که شهادت وجود دارد، هیچ وقت اسارت و خواری در آن معنا نخواهد داشت و مکتب شهدای ماهم از عاشورا سرچشمه گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام «عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی» امروز در مراسم وداع با پیکرهای 4 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تبریز با بیان اینکه عزت، اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی مدیون خون شهدا است، اظهار داشت: شهدای عزیز به خاطر وطن از جان و آرامش خود گذشتند، تا ایران اسلامی در مقابل دشمنان سرخم نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا افزود: شهدا به ولی فقیه زمان خود لبیک گفته و جان خود را فدای اسلام کردند و امروز نیز ما وظیفه داریم در همه امور گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب به عنوان، ولی امر مسلمین باشیم.

وی ادامه داد: در مکتبی که شهادت وجود دارد، هیچ وقت اسارت و خواری در آن معنا نخواهد داشت و مکتب شهدای ماهم از عاشورا سرچشمه گرفته و به احترام خون‌های پاک همیشه استوار خواهد ماند.

حجت الاسلام سرایی در ادامه به واقعه کربلا اشاره کرد و بیان داشت: 1400 سال پیش، امام حسین(ع) به همراه 72 تن از یاران وفادارش درمقابل ظالم زمان ایستادگی کردند وبه شهادت رسیدند، اما سرخم نکردند.

وی تصریح کرد: ماهم از امام شهیدان درس ایثار و آزادگی گرفتیم ودر مقابل ظالم‌ها و زور گویان مثل هشت سال دفاع مقدس باتمام توان ایستادگی خواهیم کرد.

حجت الاسلام سرایی در پایان با اشاره به شهادت سردار سلیمانی نیز، گفت: سردار ما به دست داعش به شهادت نرسید، بلکه به دست استکبار جهانی آمریکای جنایتکار به شهادت رسید، اما مکتب سردار دل‌ها همچنان ادامه دارد و دشمن را باخاک یکسان خواهد کرد و اگر سردار سلیمانی نبود امروز داعش بد‌تر از کرونا به جان مردم می‌افتاد.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: تشییع شهدای گمنام تبریز حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی گلزار شهدای جروکان با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال انجام شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر با اشاره به سامان‌دهی گلزار شهدای جروکان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال اظهار کرد: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد؛ بهسازی و مرمت گلزارهای شهدا به‌منظور ماندگارسازی نام شهدا به‌عنوان میراث ملی ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به باورهای دینی و معرفی شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به‌عنوان الگو برای جوانان از مؤثرترین راهکارها به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی گلستان شهدای جروکان شامل ساماندهی قبور شهدا، کف‌سازی و بدنه‌سازی این مجموعه است، گفت: گلزار شهدا سمبل فرهنگ ایثار و شهادت است، از این‌رو حفظ و ساماندهی این پروژه یکی از الزامات و اولویت‌های پروژه‌های شهرداری است.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در عملیات عمرانی پروژه‌های فرهنگی باید رویکرد ما خلاقانه و با اثرگذاری ارزش ترویجی باشد تا به اهدافی که در ترویج ارزش‌ها مشخص شده، دست پیدا کنیم.

کد خبر 749089

دیگر خبرها

  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان