Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریا آذری کارگردان فیلم کوتاه «پارک دوبل» که در بخش داستانی مسابقه سینمای ایران سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره چگونگی شکل‌گیری ایده این فیلم گفت: سوژه این فیلم برگرفته از داستانی است که در دوران کودکی برایم رخ داد و یکی از دوستانم تمایلی نداشت که پدرش به مدرسه بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من این اتفاق را تا حدودی تغییر دادم و به جای پدر از کاراکتر مادر استفاده کردم.

وی درباره رویکرد اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در شرایط کرونایی هم گفت: به صورت کلی به نظرم جشنواره و برگزاری آن اقدام بسیار خوبی در جهت ارتقای سطح فیلم کوتاه در کشور حتی در شرایط کرونا است. همچنین فعالیت قابل توجه، منظم و باکیفیت جشنواره در ایام شیوع این ویروس و با وجود تعطیلی‌های مستمر که پیش از این با برگزاری بخش اول جشنواره و نشست‌ها تجربه شد، اتفاق بسیار خوبی بود و نمی‌توان منکر تأثیرگذاری جشنواره نسبت به سال‌های گذشته شد. این فعالیت‌ها حتماً در جلب نظر مخاطبان به سمت فیلم کوتاه نقش دارد.

این فیلمساز درباره تاثیر موفقیت فیلمسازان سینمای کوتاه در جشنواره‌ها بر افزایش مخاطبان این حوزه توضیح داد: به جز جشنواره‌های بین‌المللی، جشنواره‌های داخلی هم نقش تاثیرگذاری بر جذب و افزایش مخاطبان فیلم کوتاه دارند. همچنین فعالیت پلتفرم‌های مختلف هم در دوران اخیر باعث شده تا مخاطبان سینما بسیار جدی‌تر به فیلم کوتاه نگاه کنند. به نظرم نگاه جدی فیلمسازان، مدیران و انجمن سینمای جوانان ایران به فیلم کوتاه نقش مهمی بر پیشرفت و ارتقای این حوزه دارد و به تبع آن، مردم هم فیلم کوتاه را جدی‌تر دنبال می‌کنند.

آذری در پاسخ به اینکه برگزاری حضوری جشنواره برای اکران فیلم‌های کوتاه را چطور ارزیابی می‌کند؟ هم توضیح داد: من فکر می‌کنم پخش آنلاین برای جلب بیشتر مخاطبان به سینمای کوتاه بد نیست اما شاید بستر آن تاکنون به شکل کامل فراهم نشده است، چون بسیاری از فیلم‌ها هم پخش بین‌المللی نشده‌اند و اولین نمایش خود را در این جشنواره دارند، به همین دلیل ممکن است امنیت آن‌ها حفظ نشده و با مشکل روبه‌رو شوند.

وی خاطر نشان کرد: از سویی دیگر اکران حضوری جذابیت‌های خود را همیشه داشته است و اتفاقات جذاب آن در اکران مجازی رخ نخواهد داد.

بخش نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دو شکل آنلاین و حضوری ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ در پردیس سینمایی ایران مال برگزار می‌شود. این رویداد ششم بهمن نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

کد خبر 5122733 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم کوتاه سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اکران آنلاین سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر موسیقی ایرانی تئاتر ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر فیلم سینمایی فیلم کوتاه شبکه دو سیما شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی کارگردان تئاتر حوزه هنری شبکه سه سیما ویروس کرونا بین المللی فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاشیه‌ها «لایه‌های دروغ» را به «تاوان» رساند؟

تهیه‌کننده فیلم «لایه‌های دروغ» که سه سال قبل در جشنواره فجر رونمایی شده بود، بیان کرد که این فیلم پس از تدوین دوباره با نام «تاوان» راهی اکران شده است.

به گزارش ایسنا، سال ۱۴۰۰ و در چهلمین جشنواره فیلم فجر، فیلمی با نام «لایه‌های دروغ»، محصول مشترک ایران و فنلاند به کارگردانی رامین سهراب و تهیه‌کنندگی محسن صرافی به نمایش درآمد که بیشترین مانور رسانه‌ای آن روی اکشن بودن فیلم خلاصه می‌شد.  

این فیلم با بازی رامین سهراب، نادر فلاح، آرمان درویش، کامران تفتی، ارسلان قاسمی، ونوس کانلی، مجید سعیدی، میلاد میرزایی، روشنک گرامی و آنتی رینی ساخته شده که فیلمبرداری آن در مقطعی به دلیل مصدومیت رامین سهراب (بازیگر اصلی و کارگردان) متوقف شده بود.

سهراب با ابراز  امیدواری از اینکه تلاش کرده‌ یک فیلم اکشن مطابق با استانداردهای جهانی بسازد، در همان سال‌ها گفته بود:‌ در ایران با وجود بدلکاران زیاد، متاسفانه فیلم اکشن ساخته نمی‌شود که از جمله دلایل فقدان آن بودجه زیاد مورد نیاز برای این نوع فیلم‌ها است.

او امیدوار  بود که «لایه های دروغ» سرآغاز ساخت فیلم‌های اکشن بیشتر در ایران باشد ولی نمایش فیلمش در جشنواره فجر بازخوردهای متفاوت و حاشیه‌هایی را به دنبال داشت.  

رامین سهراب در نشست خبری فیلمش در جشنواره با اشاره به اینکه در پنج سالگی در فیلم «یاران» با بازی جمشید هاشم‌پور (۱۳۷۲) حضور داشته، گفته بود:‌ دوست دارم اکشن سینمای ایران را زنده کنم یعنی آنچه را در زمان فیلم‌های جمشید هاشم‌پور هم وجود داشت و می‌خواهم این کار را ادامه دهم تا دوباره اژدها وارد شود.

رامین سهراب

بیشتر بخوانید:

یک اکشن بین‌المللی برای جشنواره فیلم فجر 

نشست یک فیلم پر انتقاد در جشنواره

حالا با وجود تمام آن بحث‌ها و انتقادها پس از گذشت سه سال از نمایش فیلم در جشنواره فجر، «لایه‌های دروغ» با نام جدید «تاوان» روی پرده سینماها رفته است.

محسن صرافی - تهیه‌کننده این فیلم - در گفت‌وگویی با ایسنا درباره تغییر اسم فیلم و اینکه آیا بازخوردهای جشنواره منجر به این تصمیم شده است، بیان کرد:‌ بازخوردهای جشنواره بیش از آنکه مبتنی بر خود فیلم باشند، فرامتن بود و برای من قابل اعتنا نبودند. در این مدت فیلم در چند جشنواره بین‌المللی «ژانر» شرکت داشته و در بخش کارگردانی و فیلمبرداری جایزه‌هایی را هم کسب کرده است. این نشان می‌دهد، فیلم ظرفیت‌هایی داشته که باید شناسایی می‌شدند ولی ما منتقد «ژانر» در ایران نداریم.  

وی افزود:‌ این فیلم با تدوین دوباره اکران می‌شود و علاوه بر تدوین، موسیقی و صداگذاری آن نیز اصلاح شده است. این تغییرات براساس الگوهای فرهنگی و بومی انجام شده است.  

صرافی در پاسخ به اینکه آیا تغییر اسم فیلم بخاطر تداعی نشدن حاشیه‌های جشنواره فجر بوده، گفت: اصلاً اینطور نبود و به آن حاشیه‌ها اعتباری نمی‌دهم. واقعیت این است که با اگرچه «لایه‌های دروغ» ترجمه نام اصلی فیلم است، اما هم به دنبال واژه‌ای تک‌سیلابی برای اکران در ایران بودیم که بیشتر در ذهن بماند و هم اینکه اسم فیلم باید به آن بیاید. فکر کردیم اگر قرار است فیلم در ایران اکران شود، نامی را انتخاب کنیم که به این دو مورد نزدیک باشد.  

به گفته وی «تاوان» که محصول مشترک ایران و فنلاند است، اوایل ژانویه سال ۲۰۲۴ در کشور فنلاند اکران شده است.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب
  • سهم انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب
  • «در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت
  • تصاویری از فاطمه معتمد آریا، باران کوثری و هوتن شکیبا در یک فیلم
  • حاشیه‌ها «لایه‌های دروغ» را به «تاوان» رساند؟
  • اکران آنلاین فیلم «عامه‌پسند» با بازی باران کوثری و فاطمه معتمدآریا
  • «فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی» بررسی می‌شود
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • واکنش تهیه کننده «پرویزخان» به اعتراض احمدرضا عابدزاده
  • توضیح تهیه‌کننده «پرویزخان» درباره اعتراض احمدرضا عابدزاده و اکران آنلاین