Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@11:21:28 GMT

تولید واکسن ایرانی یک افتخار بزرگ برای کشور است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۱۴۰۴

تولید واکسن ایرانی یک افتخار بزرگ برای کشور است

امام جمعه بجنورد، تولید واکسن ایرانی را یک افتخار بزرگ برای کشور دانست و گفت: باید مسئولان امر حمایت های لازم را برای ادامه این طرح بزرگ کشور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز (26 دی) در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد که با حضور مردم مومن و ولایتمدار در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با تأکید بر رعایت تقوای الهی، به بیان برخی از ویژگی های انسان های متقی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: انسان باید با عقل و درکی که خداوند در اختیار او قرار داده بر اعمال خود نظارت داشته باشد و نفس خود را تربیت کند.

 

 

وی بیان کرد: باید تا زنده هستیم نفس سرکش خودمان را نگاه داریم و به محاسبه آن بپردازیم و خودارزیابی کنیم، چرا که با رفتن از این دنیا دیگر مجال جبران و بخشش نیست.

 

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه نفس انسان بر انسان حق دارد، گفت: مهم‌ترین حق‌النفس، قرار دادن همه اجزا و جوارح در مسیر الهی است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری در ادامه ضمن تسلیت فرارسیدن دهه دوم فاطمیه، افزود: بنا بر روایات دهه دوم از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید نسبت به این ایام توجه خاص داشته باشیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، حضرت فاطمه الزهرا(س) را الگوی ظلم ستیزی و دفاع از ولایت خواند و اظهارکرد: خطبه فدکیه آن حضرت دلیل روشن و محکمی بر ولایت پذیری و ولایتمداری است.

 

 

وی همچنین با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب، حضور آمریکا در منطقه را باعث بی‌ثباتی در منطقه دانست و گفت: خروج آمریکا از کل منطقه در واقع همان سیلی بزرگ است.

 

 

امام جمعه بجنورد برگشت دوباره به برجام را بی فایده خواند، چرا که برجام فقط و فقط برای لغو تحریم‌ها بود که طی این مدت هیچ اتفاقی نیفتاد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: پذیرفتن برجام (2) در حقیقت تبدیل شدن کشور ایران به یک لقمه قابل هضم برای دشمن است، چرا که در این برجام باید از توان دفاعی و موشکی دست بکشیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه تولید واکسن ایرانی را یک افتخار بزرگ برای کشور دانست و افزود: باید مسئولان امر حمایت های لازم را برای این طرح بزرگ کشور داشته باشند.

 

 

وی قابل اعتماد نبودن واکسن های خارجی را امری روشن برشمرد و خاطرنشان کرد: کشورهایی که اجازه ورود دارو به ایران را نمی‌دهند، چرا می‌خواهند به ما واکسن کرونا بدهند و این جای بسی تأمل دارد.

 

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا بجنورد خراسان شمالی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • پست عذرخواهی وحید امیری از پرسپولیسی‌ها
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان