Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود جوبنده معاون صنعت موسسه تحقیقات و آموزش شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ساخت و بومی سازی ربات جوشکار برای نخستین بار در شرکت توسعه نیشکر و با همکاری موسسه تحقیقات توسعه نیشکر و کشت و صنعت نیشکر دهخدا در خوزستان طراحی و تولید شد.

او با بیان اینکه پیش از این کشور برزیل سازنده ربات‌های جوشکار در صنعت نیشکر کشور بود، افزود: با توجه به بومی‌سازی این ربات در داخل کشور با تلاش و همت متخصصان بومی، صنعت نیشکر در شرایط تحریم نیز از خدمات و پشتیبانی شرکت‌های خارجی بی‌نیاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوبنده با اشاره به کاربرد ربات جوشکار در صنعت نیشکر بیان کرد: نیشکر پس از عملیات برداشت و حمل به محل تخلیه نی در کارخانه شکر، وارد بخش آسیاب می‌شود تا عملیات آماده سازی و عصاره گیری انجام گردد، همچنین بخش عصاره گیری نیشکر از ۵ آسیاب و هر آسیاب از ۵ غلطک تشکیل شده است که در این بین ۳ غلطک اصلی کار فرآیند عصاره گیری نیشکر را انجام می‌دهند.

معاون صنعت موسسه تحقیقات و آموزش شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه در فرآیند عصاره گیری، غلطک‌ها دچار سایش می‌شوند، اظهار داشت: همین روند کاری موجب می‌شود عملیات عصاره‌گیری برای مدتی به منظور تعمیر و بازسازی غلطک‌ها متوقف شود.

او با اشاره به عملکرد ربات جوشکار در جلوگیری از وقفه در تولید شکر گفت: ربات جوشکار به منظور جلوگیری از وقفه در عملیات عصاره گیری نیشکر ساخته شده و عملیات تعمیر و جوشکاری غلطک‌ها در حین فرآیند انجام می‌شود و از این پس دیگر وقفه‌ای در فعالیت کارخانه تولید شکر ایجاد نمی‌شود و همین امر سبب افزایش راندمان تولید خواهد شد.

جوبنده تصریح کرد: ربات جوشکار براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و به صورت هوشمند در زمانی که غلطک‌های آسیاب مشغول فعالیت هستند در صورت ساییدگی عملیات تعمیر و جوشکاری انجام می‌دهد.

او قیمت تمام شده پایین ربات جوشکار نسبت به قیمت محصولات خارجی را از مزایای این محصول عنوان کرد و افزود: قیمت ربات جوشکار در کشور برزیل ۲۵ هزار یورو معادل ۷.۵میلیارد ریال است، اما متخصصان توسعه نیشکر با ۱.۳ میلیارد ریال موفق به ساخت این فناوری شدند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بومی سازی قطعات شرکت توسعه نیشکر توسعه نیشکر عصاره گیری صنعت نیشکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود

طی مراسمی با حضور مدیران عامل ۳ شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی مراسمی با حضور مدیران عامل 3 شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد.

بر این اساس قرار است با مشارکت کشتی‌سازی صدرا، ایزو ایکو و دریابندر و هولدینگ لجستیک غدیر، کنسرسیوم ساخت کشتی‌های تمام ایرانی ایجاد شود.

مدیر عامل صدرا در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم زیرساخت‌های کشور در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار ساخت کشتی به صورت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از برکات تشکیل این کنسرسیوم این است که با تجمیع ظرفیت‌ها، نیازمندی‌های کشور را برطرف خواهیم کرد.

علیپور افزود: بر این اساس از بهره‌برداران انتظار داریم از ظرفیت کنسرسیوم مذکور حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه صدرا با کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش قراردادی دارد گفت: در حال حاضر با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قراردادی برای ساخت 4 کشتی با ظرفیت 3500 و 5000 تن را داریم.

مدیر عامل کشتی‌سازی صدرا ادامه داد: کشتی‌های 5 هزار تنی از نوع شناورهای رورو هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال دو فروند را به آنها تحویل بدهیم.

علیپور یادآور شد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل آن به ما قول دادند که در صورت تحویل اولین کشتی بلافاصله قرارداد سفارش دو فروند کشتی دیگر را امضا کنیم.

وی در خصوص شرکت ملی نفتکش نیز گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم با این شرکت قراردادی امضا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی