Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@02:44:33 GMT

هزارساختمان در تهران مشابه پلاسکو

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۲۰۴۲

بیش از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی از نظر سازه ای و ایمنی مشابه ساختمان سابق پلاسکو مواجهه هستند و در این میان برخی از ساختمانهای دولتی نیز قرار دارند ناطقان: معاون شهرسازی شهردار تهران از رونمایی پروانه ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: با توجه به قرارداشتن در آستانه سانحه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو هشدار می دهیم که بیش از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی مشابه پلاسکوی سابق مواجه هستند و امیدواریم مقاوم سازی و بازسازی آنها هر چه زودتر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عبدالرضا گلپایگانی در حاشیه مراسم بازدید از پروژه ساختمانی پلاسکو اظهار کرد: براساس بررسی های صورت گرفته بیش از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی از نظر سازه ای و ایمنی مشابه ساختمان سابق پلاسکو مواجهه هستند و در این میان برخی از ساختمانهای دولتی نیز قرار دارند و امیدواریم هر چه زودتر مقاوم سازی یا بازسازی آنها با همکاری شهرداری مناطق انجام شود تا دوباره شاهد وقوع سوانح و فجایعی مانند پلاسکو نباشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان پلاسکو افزود: ساختمان جدید پلاسکو از نظر مهندسی ساختمانی تراز اول در کشور محسوب می شود و امیدواریم تا پایان مراحل ساخت این روند ادامه داشته باشند تا خاطره تلخ سانحه پلاسکو در ذهن شهروندان به عنوان آغاز به کار ساختمان جدید پلاسکو تغییر کند.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که همه ضوابط و مقررات ساخت پلاسکو از ابتدا تا کنون اجرا شده و پروانه این ساختمان نیز برهمین اساس صادر شده است گفت: از همان آغاز ساخت این ساختمان پس از تکمیل نقشه ها فرآیند پیچیده محاسبات حقوق مکتسبه پلاسکو با بررسی ۳۵۰ پرونده آغاز شد تا حقوق کسی ضایع نشود. و از سوی دیگر در پی تعاملات خوبی که با بنیاد مستضعفان داشتیم ۴۵ میلیارد تومان عوارض برای این ساختمان در نظر گرفتیم.

وی اضافه کرد: بنیاد مستضعفان بخشی از این عوارض را در قالب دو ساختمان باغ‌های «وثوق الدوله» و «عبقری» به نرخ سال ۱۳۹۷ پرداخت و مابقی آن نیز براساس نرخ سال ۹۹ به صورت نقدی پرداخت شد.

گلپایگانی همچنین اظهار کرد: برای پاسداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان سانحه پلاسکو بخشی از این ساختمان به گالری تبدیل خواهد شد. منبع: عصر ایران برچسب ها: هزار ساختمان ، تهران ، مشابه پلاسکو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هزار ساختمان تهران مشابه پلاسکو ساختمان در تهران هزار ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟

نیروهای آتش‌نشانی از شفت، احمدسرگوراب، نصیرمحله، رشت و فومن برای خاموشی آتش به محل اعزام شدند که پس از نزدیک به سه ساعت، آتش‌سوزی به طور کامل مهار شد. براساس اعلام مهدی نقدی فرماندار شفت، آتش از سیم کشی برق یک نانوایی تعطیل آغاز شد و به ساختمان های مجاور سرایت کرد. روستای گردشگری امام زاده ابراهیم شفت در ۴۸ کیلومتری رشت در دهستان چوبر در منطقه سردسیری و در دامنه کوه اسلار و ونی قرار دارد که به سبب وجود ساختمان‌های زیبا، رنگارنگ و چوبی چندین طبقه و چشمه های بکر و طبیعت چشم‌نواز، همه ساله در بهار و تابستان میزبان گردشگران و زائران است./باشگاه خبرنگاران جوان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • فیلم| ورود نردبانی پلیس به ساختمان دانشگاه کلمبیا
  • ورود نردبانی پلیس به ساختمان دانشگاه کلمبیا + فیلم
  • سنگلج در خطر است!
  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد