Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:49:31 GMT

محور نماز جمعه شهرستان‌های استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۲۱۳۵

محور نماز جمعه شهرستان‌های استان اصفهان

امام جمعه نایین: روضه‌خوانی ایام فاطمیه با رعایت نکات بهداشتی برگزار شود  

  امام جمعه نایین گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مراسم روضه‌خوانی ایام فاطمیه با رعایت نکات بهداشتی در فضای معنوی برگزار شود.

   به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه در رواق فاطمیه نایین افزود: مردم روضه‌های خانگی و سنواتی خود را در این ایام برگزار کنند، اما مراقب باشند جمعیت با استانداردهای ستاد پیشگیری از کرونا همخوانی داشته باشد و تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر برگزاری مراسم روضه‌های خانگی در نایین حتی با جمعیت کم در ایام فاطمیه بیان کرد: در مساجد نیز با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، جمعیت و مدت زمان محدود، اصل مراسم سخنرانی و مداحی برنامه ریزی شود و از برگزاری مراسم جنبی پرهیز شود.

وی  با اشاره بر اینکه روضه‌های فاطمیه تعطیل نمی‌شود و  هم مساجد فعال است ، بیان کرد: در عین حال باید مراقب بود که جان مردم به خطر نیافتد و بدانیم که همه ما در قبال سلامت مردم مسوول هستیم و این مهم یک وظیفه شرعی است.

حجت الاسلام سجادی با اشاره به اینکه کرونا سبک زندگی همه مردم را به هم ریخته و همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داده است، خاطرنشان کرد: مساله سلامت مردم بسیار حایز اهمیت است و همه از نظر شرعی در حفظ سلامت مردم مسوول هستیم.

  انتقاد امام جمعه خور و بیابانک از برخی گروهای گردشگری

امام جمعه خور و بیابانک با تاکید براینکه این شهرستان نباید به حیاط خلوت عده ای گردشگر برای بی بند و باری و بی حجابی تبدیل شود گفت: اجازه نمی‌دهیم عده ای با عنوان گردشگر امنیت مردم شهرستان را به خطر بیاندازند.

حجت الاسلام سعید جاویدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر خور با انتقاد از حضور تورهای گردشگری که اعتقادات فرهنگی و مذهبی مردم شهرستان خور و بیابانک را زیر پا می گذارند افزود: خور و بیابانک محل امن گردشگران بی بند و بار نیست ومردم  این شهرستان با ترویج فرهنگ بد حجابی، مصرف مشروبات الکلی  توسط برخی از گردشگران مخالف هستند.

وی با بیان اینکه مسوولان با ورود گردشگر به خور و بیابانک مخالف نیستند گفت: ورود گردشگر به شهرستان  یک فرصت است برای معرفی آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی، جاذبه‌ها و آداب و رسوم منطقه، ولی آنچه ما را نگران می‌کند آسیب‌هایی است که از ورود بعضی گردشگران به خاطر رعایت نکردن موازین شرعی و اخلاقی وارد می شود.

امام جمعه خور و بیابانک افزود: اگر تورهای گردشگری و گردشگرانی که می‌خواهند برنامه‌های خلاف شئونات اسلامی را در این شهرستان پیاده کنند قاطعانه برخورد می کنیم.

حجت الاسلام جاویدی بوم گردی را سفری مسوولانه که موجب حفظ محیط زیست و بهبود زندگی مردم محلی می‌شود بیان کرد و گفت: نبایدگروهی با ورود به این شهرستان اوضاع، آداب و رسوم و اعتقادات مردم انقلابی را دگرگون کنند.

امام جمعه  خور و بیابانک  همچنین از جولان بی ضابطه آفرود سواران انتقاد کرد و افزود: مناطق گردشگری و کویر بکر شهرستان به جولانگاه بی‌ضابطه خودرو ها تبدیل شده است و ادامه این روند منجر به آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

وی گفت: اگر روند بی‌ضابطه تردد انواع خودروها به کویر با شرایط کنونی ادامه یابد، به زودی شاهد فاجعه زیست محیطی در منطقه خواهیم بود.

حجت الاسلام جاویدی خاطرنشان کرد: تخریب محیط زیست ومنابع طبیعی مناطق کویری این شهرستان با رفت ‌وآمد بی‌ضابطه خودروهای بدون مجوز بسیار جدی است و نیاز به ساماندهی فوری دارد.

وی رشد قارچ گونه بوم گردی‌ها را از چالش‌های گردشگری بیان کرد و افزود:  از سال ۹۲ بدون کارشناسی و برنامه ریزی مجوز فعالیت بوم گردی در این شهرستان صادر شد که مهم‌ترین چالش‌های این صنعت رشد قارچ‌ گونه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، نیروی انسانی آموزش ندیده و غیر متخصص، عدم آمادگی و توانمند سازی جامعه محلی برای پذیرش گردشگری و عدم تنوع در ارائه خدمات اقامتگاهی و بوم گردی است.

امام جمعه خور و بیابانک از بی توجهی و بی تفاوتی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان به وضعیت گردشگری شهرستان گلایه کرد و گفت: متاسفانه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نسبت به وضعیت گردشگری، دغدغه مسوولان و مدیران بوم گردی های شهرستان و ارتقا، تامین نیرو و تجهیزات اداره میراث فرهنگی خور و بیابانک بی تفاوت است.

حجت الاسلام جاویدی ادامه داد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوروبیابانک تنها با  ۲ نفر نیرو اداره می شود و این حق شهرستان با این تعداد بوم گردی و وسعت جغرافیایی نیست.

وی افزود: به خاطر کوتاهی کردن و عدم رسیدگی اداره کل میراث فرهنگی استان، گردشگران به نیروی انتظامی، مسوولان شهرستان و متصدیان بوم گردی‌ها  بدبین شده اند.

شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.

برچسب‌ها نایین ستاد اقامه نماز کشور اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نایین ستاد اقامه نماز کشور اصفهان نایین ستاد اقامه نماز کشور اصفهان اخبار کنکور امام جمعه خور و بیابانک میراث فرهنگی حجت الاسلام بوم گردی بی ضابطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: افتخار نماز جمعه این است یک پایگاه مردمی بوده و باید حریت تریبون نمازجمعه به گونه‌ای که مطالبات مردم گفته شود و مردم حس کنند حرف دلشان در این تریبون زده می‌شود، حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام محمد علی نکونام ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با اشاره روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اظهار کرد: یکی از ورزش‌های سالم ورزش زورخانه‌ای است و در شهرکرد تنها یک زورخانه وجود دارد که همان هم مشکلات فراوانی دارد با جلسه‌ای که با وزیر کار و رفاه اجتماعی داشتیم وزیر قول‌هایی در خصوص تأسیس یک زورخانه در مرکز استان داد که امیدواریم با همکاری کار و رفاه اجتماعی زودتر این زورخانه احداث شود.

وی با اشاره به روز شوراها افزود: توجه به شورای‌ها به‌عنوان یک ظرفیت مهم مردمی، دارای اهمیت است، نظام اسلامی کار را به دست مردم انجام می‌دهد و شعار امسال هم در همین جهت انتخاب شده است.

نماینده ولی فقیه گفت: مطالبات شورای‌ها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و متقابلاً هم مطالبه شورای‌ها باید واقع‌گرایانه باشد.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه شهید مطهری به‌عنوان یک الگو مؤثر، مفید و پرانگیزه برای افراد جامعه و فرهنگیان است، عنوان کرد: فرهنگیان ما با انگیزه در میدان حضور دارند ولی ضرورت‌ها خیلی بیشتر از این‌هاست، شکل‌دهی به نسل جوان برعهده معلمان و آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و معلمان باید انگیزه خود را در این راستا بالا ببرند، البته خلاءهای هم وجود دارد که باید رفع شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های نمازجمعه تراز، اضافه کرد: افتخار نماز جمعه شیعی این است یک پایگاه مردمی است و حریت تریبون نمازجمعه به گونه‌ای که مطالبات مردم گفته شود و مردم حس کنند حرف دلشان در این تریبون زده می‌شود، حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با بیان این‌که رسانه‌ها مطالبات مردم را منعکس کنند، ادامه داد: باید اجازه داد که مردم با حفظ موازین اخلاقی مطالبه خود را اعلام کنند و مسئولان هم با گوش شنوا و دلسوزانه شنونده باشند.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به عملیات وعده صادق، خاطرنشان کرد: بعد عملیات طوفان الاقصی و حمله یمنی‌ها به رژیم صهیونیستی و تکمیل کننده آن عملیات وعده صادق سرعت تغییرات جهانی بسیار زیاد شده و دنیا شاهد تغییر موازنه قدرت است.

کد خبر 748092

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان