Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، کارشناسان می‌گویند:‌ بعید نیست سقوط تقاضا برای نفت در بازار جهانی طی سال 2020 و شکل گرفتن مازاد عرضه به بازار طی چند سال آینده به کاهش شدید عرضه به بازار منجر شود.

بسیاری از کارشناسان و مؤسسات بین‌المللی هشدار دادند که ممکن است در اواخر سال 2022 یا سال 2023 جهان با بهبود کامل تقاضای نفت پس از کنترل کرونا، با کمبود عرضه مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 2020 شیوع کرونا تقاضای جهانی نفت را به شدت پایین آورد و انتظار نمی‌رود حداقل تا یکسال و نیم آینده شاهد بازگشت ثبت تقاضا به دوران پیش از کرونا باشیم.

شیوع کرونا نه تنها تقاضای نفت را پایین آورد بلکه سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی نفت را هم پایین کشید بسیاری از شرکت‌های بزرگ نفتی، شرکت‌های نفت شیل آمریکایی، و شرکت‌های ملی نفت کشورها سرمایه‌گذاری خود در زیرساخت‌های نفتی را به خاطر سقوط قیمت در اواسط سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای ساخت تأسیسات نفتی جدید هم به کمترین میزان در بیش از 10 سال گذشته رسیده است در صورتی که طی سال‌های آینده شاهد افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی نفت نباشیم، کارشناسان و مؤسسات تحلیلی می‌گویند که بازار به سمت یک کمبود عرضه خواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نفت بازار جهانی کارشناسان سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت