Web Analytics Made Easy - Statcounter

+به گزارش ایرنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر افزود: کاشان مهد تربیت انسان‌های برجسته در علوم، معارف و مرکز انتقال و نشر این معارف به نسل‌های جوینده حقیقت و ارزش‌های ناب است.

وی ادامه داد: جوهره ایستادگی، ولایت مداری، صبوری و نجابت مردم سختکوش و پرتلاش کاشان در همه عرصه ها و نابسامانی‌ها به خصوص دوران انقلاب و دفاع مقدس با اثبات حد نصاب ادای تکلیف و وظیفه شیفتگان حقیقت را سیراب و مشتاقان علم و فضیلت را در دامن خود به قله ادب، علم و کمال رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی شهروندان وحدت و همدلی و رفع اختلاف‌ها بین مسوولان را از او خواستار شدند، گفت: هیچ کس از اختلاف‌ها بهره نمی‌برد.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: لازمه حفظ شانیت پایتختی نهج‌البلاغه در کاشان برای مسوولان و مدیران دست‌کم عمل به یک کلام مولا مبنی بر رعایت وحدت، التزام به خیل‌الله و تمسک به قرآن است.

وی، با طرح این سووال که چگونه با این شیوه امانت‌داری کاشان را می‌خواهیم به نسل بعد تحویل دهیم، گفت: همه متولیان، نخبگان، دلسوزان و امنای شهر نیازمند تحمل و اندیشیدن در برابر این مردم نجیب، مومن و متدین هستند.

آیت‌الله سلیمانی، با اشاره به اینکه اگر قصوری رخ دهد از ناحیه ما خواهد بود نه مردم و خدمات جهموری اسلامی را برای ایجاد وحدت و زیرساخت ها را زیر سوال خواهد برد گفت: نباید کاری کنیم و اجازه دهیم تبلیغات مسموم علیه نظام بر شناخت نادرست از این ملت و مملکت نشر یابد.

وی، با تاکید بر اینکه مردم خوب هستند، امنا باید خوب باشند گفت: قوام دین به چهار مسأله که نخست آن رکن روحانیت و علما علما هست می باشد.

به گفته وی، علما، اغنیا و کسانی که قائم به نظام هستند احساس مسوولیت و وظیفه کنند تا کاشان خوش سابقه، عالم خیز و بامعنویت که در نظام حدنصاب وظیفه خود را انجام داده است قدردان باشد و اگر کاشانی بهتر از این تحویل نسل آینده نمی دهد بدتر از آن هم تحویل ندهد.

آیت الله سلیمانی، با تقدیر از کادر درمان و شکر خدا بر توفیق الهی در درک نماز جمعه و حضور در پیشگاه الهی در این فریضه عبادی سیاسی دشمن شکن گفت: اگر چه هفته ای با شرایط بهتر در پدیده کرونا و برگزاری نماز جمعه را داشتیم و سنجش آمار بستری از ساعتی به چهار ساعت تفاوت یافته اما مراجعات کاهش نیافته است.

وی با قدردانی از زحمات ۲ هزار نیروی بسیحی، هلال احمر و کادر درمان در طرح شهید سلیمانی برای سنجش آزمایش‌های کرون-ایی و مقابله با این پدیده گفت: باید کرونا را جدی گرفته و از عادی‌انگاری پرهیز شود، چرا که اگر به جد با کرونا مقابله نکنیم مسوولان در پایان سال مجدد موظف به تعطیلی‌ها خواهند شد و ما مجدد توفیقات عبادات جمعی و سایر مسایل را از دست خواهیم داد.

امام جمعه کاشان گفت: مردم باید شاخصه‌های بندگی، اخلاقی و دینی حضرت زهرا (س) را الگو و ملاک عمل خود قرار دهند.

آیت‌الله سلیمانی افزود: عفت، حجاب، حیا، ایثار، فداکاری، روح بندگی، خلوص، صفای بندگی و ولایت مداری حضرت زهرا (س) را همه ما باید سرلوحه اعمال والگوی عملی رفتاری در زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

وی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) شخصیتی است که ذات اقدس ربوبی مقابل فرشتگان، کروبیان و ملکوتیان به آن حضرت فخر می‌کند که به دخت نبی و این بنده والای من نگاه کنید که در هنگام عبادت با حضور قلب و ترس از جایگاه ربانی زانوهایش می لرزد.

وی تاکید کرد: مسوولیت در خطه کویری کاشان با مردمی متدین، متعهد و ولایت‌مدار که همواره در کنار دیگر مناطق جهان در طول دوره‌های مختلف تاریخ مهد پرورش نیکان و رویش نور بوده بسیار سنگین و ارزشمند است.

امام جمعه کاشان ادامه داد: سخن گفتن از این مردم بیان کمالات انسانی، مایه بقا و حیات جامعه بشری از همان آغاز پیدایش اسلام است.

وی با اشاره به پیشینه عالمان دینی خطه کاشان که همواره مانند خورشید تابان در جهان می‌درخشد، اظهار داشت: در لوای چنین مفاخری علمی با داشتن یک دوره پایتختی کتاب و اکنون پایتختی نهج‌البلاغه آیا توان حفظ این افتخارها را داریم تا نسل موجود کاشان را با همه این مباهات و امتیازها بدست آیندگان بسپارد.

آیت‌الله سلیمانی با برشمردن نام برخی بزرگان و عالمان دینی ازجمله آیت‌الله سید مهدی یثربی امام جمعه فقید کاشان، آیت‌الله خراسانی، مصطفوی واعتمادی افزود: آیا امروز شهر را با همان تفاهم فکری و وحدت اداره و به نسل بعد می‌سپاریم.

امام جمعه کاشان با گرامیداشت یاد یک هزار و ۷۰۰ شهید این شهرستان که از دامن مردم این خطه برای دفاع از نظام و انقلاب درخشیدند، گفت: آیا کاشان را با همین ارزش‌ها که داریم به نسل بعدی منتقل می‌کنیم؟

وی با تبیین و مقایسه وضعیت معماری خانه ‌های قدیم و جدید، توصیح داد: در خانه‌های قدیمی اتاقی برای روضه و بر روی طاقچه آن قرآن و سجاده و محملی در نشر ارز ها و شعایر اسلامی بود و حیا و عفت زن در آشپزخانه‌های این خانه‌ها مصون و محفوظ بود.

امام جمعه کاشان اظهار داشت: نباید شبانه زمین‌های کشاورزی  این شهرستان که دارای ۴۰ نوع محصول زراعی و ۲۲ نوع محصول باغی است شبانه مانند گوشت قربانی تغییر وضعیت دهند.

آیت‌الله سلیمانی، با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فخری زاده دانشمند نخبه ایران و سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از ارکان نظام گفت: امروز بداخلاقی انتخاباتی را در آمریکا شاهد هستیم که نشان از پستی آنها است.

وی تصریح کرد: اگر به آن انتقاد می‌شود باید توجه داشت که این بداخلاقی در درون خودمان آشکار نشود.

برچسب‌ها نهج البلاغه امام جمعه کاشان ایالات متحده آمریکا کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهج البلاغه امام جمعه کاشان ایالات متحده آمریکا نهج البلاغه امام جمعه کاشان ایالات متحده آمریکا کاشان اخبار کنکور آیت الله سلیمانی امام جمعه کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

جمعه یزد با بیان اینکه کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند، گفت: نباید به کارگران ظلم شود بلکه باید با برنامه‌ریزی در کارخانجات و کارگاه‌ها، با شکوفایی استعداد کارگران راه را برای رشد و تعالی این افراد هموار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یا بیان اینکه خانواده‌ها و والدین باید در تربیت فرزندان خود به‌گونه‌ای عمل کنند که کودک از همان ابتدای تربیت دوستدار خدا و پیامبر خداوند باشد، اظهار کرد: در مدارس هم رفتار معلمان و مسئولان تربیتی مدارس باید در این راستا باشد، کودکان امانت خداوند هستند.

وی افزود: فضای مجازی در شکل‌گیری شخصیت کودکان و فرزندان نقش مهمی دارد و همواره دشمنان و مستکبران خواستند که کودکان ما توان تفکر نداشته باشند و بر همین اساس است که اشاعه فرهنگ غرب در فضای مجازی را شاهد هستیم.

امام جمعه یزد گفت: شجاعت و ایستادگی امام خمینی (ره) الگو و اصل اساسی ما در ایستگاهی‌ها بود، تدبیرهای امام در بحران‌ها و خنثی کردن نقشه‌های دشمن، سبب شد با شجاعت، ایستادگی، توکل بر خدا (ره) نظام ما سرفراز و سربلند باشد.

آیت‌الله ناصری به توطئه‌هایی شرقی و غربی علیه کشور اشاره و خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان و تربیت‌شدگان مکتب امام خمینی (ره) هستند که همواره از این انقلاب محافظت کرده و اقتدار ایران را به جهانیان نشان دادند.

وی با اشاره به وجود و گسترش دروغ‌ها و بی‌انصافی‌ها علیه انقلاب و امام راحل بیان کرد: این اقدام راهبرد دشمنان برای از بین بردن انقلاب و نظام است.

امام جمعه یزد ادامه داد: از شجاعت و صلابت مقام معظم رهبری و نیروهای سپاه پاسداران تشکر می‌کنیم چرا که دیدیم تاکنون هیچکدام از کشورها جرئت نداشتند که در برابر صهیونیست‌ها بایستند؛ اما ایران تنها کشوری است که در برابر ظلم آن‌ها ایستاد، کمک کرد و انسان‌دوستی را رواج داد.

آیت‌الله ناصری بیان کرد: تمام دشمنان دنیا ایران ذلیل شدند، حرکتی که ایران در مقابل کشورهای مستکبر جهان و هم‌پیمانان خارجی انجام داد، به اراده خداوند ذلت و خواری دشمنان اسلام و ایران را رقم زد.

وی در ادامه به اهمیت مسئله حجاب اشاره نمود و گفت: قصد دشمن آلوده کردن و اسیر کردن فرزندان ایران در هوا و هوس و خواسته‌های نفسانی است تا اجازه ندهند تا نسل‌های امروزی ما همچون شهید احمدی روشنی‌ها اهل دین، علم و دانش باشند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه وقتی دشمنان نتوانند از نظر اقتصادی، نظامی و سیاسی به کشور ایران ضربه بزند دست به رخنه کردن در فرهنگ و رفتار دینی مردم می‌زنند، گفت: آن‌ها تلاش می‌کنند تا با ایجاد فساد جامعه را به تزلزل و فحشاء سوق دهند.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند، گفت: نباید به کارگران ظلم شود بلکه باید با برنامه‌ریزی در کارخانجات و کارگاه‌ها، با شکوفایی استعداد کارگران راه را برای رشد و تعالی این افراد هموار کرد.

وی ادامه داد: شکوفایی کارگران در صنعت به معنای توسعه صنعت است و نباید کارگران تا پایان عمر کاری خود تنها کارگر بمانند؛ جهش تولید یعنی استفاده از ظرفیت جوانان و کارفرماها و شکوفایی استعداد آن‌ها در راستای خودکفایی در تولید و جلوگیری از مونتاژکاری است.

کد خبر 748111

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال