Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان  در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به آخرین مصوبات ستاد کرونا که از فردا شنبه، لازم‌الاجرا است، توضیح داد: آرادان و میامی در وضعیت رنگ بندی آبی قرار گرفتند و دیگر شهرستان‌های استان از لحاظ رنگ بندی کرونا در درجه زرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا با همکاری و همراهی آحاد مردم قانونمند و اخلاق مدار استان، دو شهرستان آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی و سایر شهرستان‌ها نیز در وضعیت زرد بوده و محدودیت‌های کرونایی از روز شنبه ۲۷ دی ماه لغایت جمعه سوم بهمن ماه ۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان گفت: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، طی هفته آینده فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های شغلی یک تا چهار در شهرستان‌های میامی و آرادان و فعالیت گروه‌های یک الی سه در شهرستان‌های با وضعیت زرد با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع و تنها فعالیت گروه چهار همچنان در شهرستان‌های با وضعیت رنگ بندی زرد کرونایی ممنوع است.

خجسته‌پور بیان کرد: از اول بهمن ماه سال جاری، فعالیت‌های آموزش حضوری برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش صرفاً در دروس کارگاهی و عملی در تمامی شهرستان‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی و سقف حداکثر ۱۰ نفر برای هر کلاس مجاز و در سایر پایه‌ها و دروس همچنان به صورت غیر حضوری و مجازی خواهد بود.

او افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا حضور تمامی کادر اجرایی و اداری مراکز آموزشی در سطح استان بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش بلا مانع بوده و همچنین در مراکز آموزشی کم جمعیت استان که حداکثر دانش آموزان در تمامی پایه‌های تحصیلی آن مرکز ۵۰ نفر یا کمتر از آن است ارائه شیوه‌ی آموزش حضوری منعی نداشته و مجاز خواهد بود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان درباره الزام جریمه برای خودروها، ادامه داد: بر اساس قانون و به‌منظور حفظ وضعیت و کاهش میزان ابتلاء و قطع زنجیره‌ شیوع کرونا در استان ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای قرمز و نارنجی به شهرستان‌های استان سمنان ممنوع و متعاقب آن ورود هرگونه وسایل نقلیه شخصی از استان به شهرستان‌های نارنجی و قرمز در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه خواهد بود.

انتهای پیام / گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا تردد ممنوع مقابله با کرونا رنگ بندی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۳۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محمد پذیرا در گفتگویی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزار و ۱۲۸ دستگاه خودرو توسط گشت های تشخیص خودروهای آلاینده بررسی و ۷۳ درصد آن‌ها آلاینده هوا تشخیص داده شدند، اظهارکرد: از تعداد کل خودروهای آلاینده هوا، بیشترین تعداد خودروها بر اساس نوع خودرو مربوط به پراید با ۵۰ درصد آلایندگی بود و خودروهای و پیکان و پیکان وانت در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

وی گفت: همچنین از تعداد کل خودروهای آلاینده ۲۴.۵ درصد در سن فرسودگی بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو قرار دارند.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد مقدس افزود: ۵۱ درصد خودروهای آلاینده نیز فاقد معاینه فنی بودند که نشان می‌دهد انجام معاینات فنی سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا توسط خودروها دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899418

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد