Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه هواشناسی مازندران ضمن هشدار درباره افزایش دما و وزش باد گرم، از احتمال آتش سوزی جنگل‌ها خبرداده بود، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفته که، بین ۱۰ تا ۱۵ هکتار از اراضی جنگلی مازندران دچار حریق شد.

پیش از این سیدابراهیم میرعمادی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نکا نیز از احتمال حریق جنگل ها به دلیل هوای گرم هشدار داده و گفته بود که، با توجه به شرایط جوی جهت جلوگیری از هرگونه حریق احتمالی در عرصه های جنگلی و اقدام به موقع نسبت به حضور حداکثری نیرو ها، تمام پرسنل در حالت آماده باش کامل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رامسر و بابل نیز، آتش‌سوزی، بخش زیادی از عرصه‌های جنگلی را از بین برده بود و نیروهای مردمی پا به پای مسئولان، به اطفای حریق پرداختند.

با وجود تمامی آماده‌باش‌ها، بخشی از عرصه‌های جنگلی در سراسر مازندران، گرفتار حریق شد و بخش زیادی از این حریق نیز پس از ساعت‌ها ایجاد خسارت، کنترل شد.

اسحاق عطایی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - ساری، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت آتش سوزی جنگلهای مازندران اظهار کرد: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی مازندران تمام ادارات شهرستانی و واحدهای نظارتی حفاظتی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: تا این ساعت ۲۱ مورد آتش سوزی در استان مازندران اطفاء حریق شده است که در ۸ فقره در ساری، ۵ فقره در سوادکوه، ۳ فقره در قائمشهر، ۲ فقره در بابل و آمل، نکا، بهشهر هر کدام یک فقره آتش‌سوزی اتفاق افتاد که با همکاری نیروهای انتظامی، هلال احمر، منابع طبیعی و مردم اطفا حریق صورت گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-ساری، خاطرنشان کرد: تا این لحظه در هیچ گونه حریقی در عرصه‌های جنگلی نداریم و اکنون در تمام عرصه‌ها آتش مهار شده است.

عطایی خاطرنشان کرد: مجموعا بین ۱۰ تا ۱۵ هکتار از اراضی جنگلی مازندران دچار حریق شد.

وی در پاسخ به اینکه با وجود تداوم این سامانه تا روز دوشنبه نیز اقدامات پیشگیرانه چه خواهد بود، گفت: تمام همکاران در حفاظت و طرف های قرارداد مجریان طرح‌های حفاظتی در تمام عرصه‌های جنگلی برای پیشگیری و جلوگیری از آتش سوزی در عرصه های جنگلی تمام سطح استان حضور دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - ساری در توصیه‌ای به مردم گفت: در صورت حضور در جنگل ها از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده آتش سوزی در جنگل با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل، تماس گرفته و اطلاع رسانی کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003D8w

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری عرصه های جنگلی استان مازندران آتش سوزی حریق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد

محمود قلی‌زاده اظهار کرد: اخیرا تصاویر قطع درختان جنگلی منطقه سو‌های نمین در برخی از کانال‌های مجازی با عنوان نابودی درختان جنگلی فندقلو منتشر شده است که بعد از بررسی کارشناسی و پایش منطقه مورد ادعا، مشخص شد هیچ گونه قطع درختان در این منطقه رخ نداده است.

او ادامه داد: ادعای قطعی درختان جنگلی و انتشار تصویر هوایی آن از سوی کانال‌های مجازی مربوط به حوزه استحفاظی گیلان است و مربوط به محدوده جنگلی فندقلو در استان اردبیل نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: برای اثبات واقعیت و رد ادعای کانال‌های مجازی مبنی بر قطع گسترده درختان جنگلی آماده برگزاری تور خبری با حضور خبرنگاران هستیم تا وضعیت موجود جنگل فندقلو به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

قلی زاده ادامه داد: از انتقاد و نقد سازنده رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و معتقدیم با نقد سازنده و پویا می‌توان مشکلات و کاستی‌های موجود را برطرف کرد.

او افزود: آماده برگزاری تور خبری با حضور خبرنگاران هستیم تا وضعیت موجود جنگل فندقلو به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه گاهی آتش‌سوزی مقطعی در جنگل‌های استان اتفاق می‌افتد، افزود: با وجود استقرار نیروی‌های یگان حفاظت در جنگل‌های استان باز شاهد آتش‌سوزی در بخشی از مناطق جنگلی از سوی گردشگران و مسافران هستیم که در این زمینه هم مصمم هستیم با تکمیل و افزایش نیرو‌های یگان و جذب نیروی انسانی جدید به تعداد ۷۳ نفر در یگان، میزان آتش‌سوزی جنگل‌های استان را به حداقل برسانیم.

قلی زاده اظهار کرد: بر اساس قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، قانونگذار وظیفه حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی را به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور داده و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز حسب وظیفه ذاتی و قانونی به‌طور شبانه‌روزی با سوداگران و متعدیان به اراضی ملی برخورد قانونی می‌کند.

او با قدردانی از تعامل و مساعدت دستگاه قضایی استان ادامه داد: این اداره کل بر اساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع هر گونه تخریب و تصرف عدوانی به عرصه‌های مذکور را احصا و مراتب را طی تشکیل پرونده تخلف به مرجع قضایی احاله می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی طبق اصل ۵۰ قانون اساسی وظیفه عمومی تلقی می‌گردد، افزود: مشارکت همه‌جانبه و آگاهانه اقشار مختلف و همکاری مردم، همیاران طبیعت و نیز دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی ضروری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است