Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@11:41:08 GMT

خوردن ناشتای این نوشیدنی لاغرتان می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۴۷۳۸

در ادامه این نوشته به 7 دلیلی اشاره می‌کنیم که نشان‌دهنده اهمیت و مفید بودن شروع روز با نوشیدن آب‌لیمو است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، هضم غذا ساده‌ترین عادت‌ها تاثیر عمیقی روی سلامت شما خواهند گذاشت. برای مثال، یکی از عادت‌های سالم و ساده این است که روز خود را با نوشیدن آب‌لیمو شروع کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال از خود می‌پرسید که اتخاذ این عادت چه تاثیری روی سلامتی شما خواهد گذاشت؟در ادامه این نوشته به 7 دلیلی اشاره می‌کنیم که نشان‌دهنده اهمیت و مفید بودن شروع روز با نوشیدن آب‌لیمو است.

اسیدهای موجود در معده به تجزیه مواد غذایی کمک می‌کنند و به همین دلیل است که معده ما مملو از اسید است. میان سن و اسیدهای معده رابطه معکوسی وجود دارد. به ‌عبارت ‌دیگر، افزایش سن منجر به کاهش اسیدهای معده می‌شود. در نتیجه، بدن هر فردی برای جبران کاهش اسید معده نیاز به مکمل‌هایی دارد. اسید موجود در لیموها به‌مانند اسیدهای معده در تجزیه غذا سودمند هستند. درنتیجه، نوشیدن آب‌لیمو باعث جبران کاهش اسیدهای معده می‌شود.

اکثر افراد آب کافی نمی‌نوشند. در درجه اول به این افراد پیشنهاد می‌شود که عادت خود را تغییر دهند و با آب رابطه دوستانه‌ای برقرار کنند، به‌طوری‌ که نوشیدن آب کافی تبدیل به یکی از الزامات زندگی آنها شود. پیشنهاد دیگری که می‌توان به این افراد ارائه کرد این است که خود را به نوشیدن آب‌لیمو، مخصوصا در اول صبح، عادت دهند.نوشیدن آب‌لیمو یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع یک روز خوب است، چون باعث تامین آب بدن می‌شود. برای بعضی از افراد این سوال پیش می‌آید که چطور تشخیص دهیم مایعات کافی می‌نوشیم؟ در پاسخ به این افراد باید گفت که شفاف بودن تقریبی ادرار نشان‌دهنده نوشیدن مایعات کافی است.

ما انسان‌ها موجوداتی هستیم که ناخواسته به چیزهای مختلف عادت می‌کنیم، خواه این چیزها خوب و خواه بد باشند. یکی از این عادت‌های خوب این است که سر میز صبحانتان به ‌جای آب‌پرتقال از آب‌لیمو استفاده کنید. نیاز نیست که هر روز آب‌لیمو بخورید. سعی کنید که در طول یک ماه 20 روز را با خوردن آب‌لیمو شروع کنید. اگر این عادت را اتخاذ کنید، وزن شما به‌طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. البته این را نیز باید گفت که این عادت را حتی تا 10 سال باید ادامه داد.

انواع گوناگون لیموها حاوی فیتونوترینت‌ها ( مواد مغذی گیاهی ) یا موادی هستند که بدن را در مقابل بیماری‌ها مصون می‌دارند. این فیتونوترینت‌ها دارای خاصیت‌های ضد اکسیداسیونی قوی هستند که مانع اکسید شدن می‌شوند. علاوه بر این، فیتونوترینت‌ها آسیب‌های حاصله از رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد

لیمو یکی از میوه‌های سرشار از ویتامین C است. نیاز نیست که در طول هر روز یک لیمو بخورید، بلکه خوردن نصف لیمو نیز در افزایش ویتامین C موثر است. می‌توانید آب‌لیمو را بگیرید و به همراه آب بنوشید. این نصف لیمو تنها حاوی 6 کالری است، اما به ‌قدری ویتامین C شما را افزایش می‌دهد که می‌تواند مانع آسیب‌های سلولی و همچنین ترمیم زخم‌ها شود.

بدون این ماده معدنی (پتاسیم) بدن انسان عملکرد مناسبی نخواهد داشت. این ماده معدنی به ارتباط عصب و عضله، انتقال مواد مغذی و انتقال فضولات کمک می‌کند. علاوه بر این، این ماده معدنی در خنثی‌سازی بعضی از تاثیرات نمک روی فشار خون موثر است.

نوشیدن آب‌لیمو به کاهش درد حاصل از سنگ کلیه کمک می‌کند. دلیل اصلی سنگ کلیه این است که آب ناکافی جذب بدنتان می‌شود؛ بنابراین، به ‌منظور جلوگیری از وقوع چنین بیماری باید مایعات فراوان نوشید. همان‌طور که قبلا بیان شد آب‌لیمو به هیدراته ماندن بدن کمک می‌کند، در نتیجه نوشیدن آب‌لیمو، به‌خصوص در اول صبح، مانع بروز سنگ کلیه در افراد سالم و همچنین کاهش درد در افراد مبتلابه سنگ کلیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نوشیدنی لیمو آبلیمو لاغر شدن ویتامین C نوشیدن آب لیمو اسیدهای معده سنگ کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد

آفتاب‌‌نیوز :

در این مطلب، فهرستی از چهار عادت روزانه را می‌خوانید که اگر جلوی آن‌ها را نگیرید، کشنده خواهند بود.

خوب‌نخوابیدن

کیفیت بد خواب و محرومیت مزمن از خواب می‌تواند به شکل فاجعه‌باری روی سلامت فیزیکی و عصبی ما اثر بگذارد. مطالعات متعدد نشان داده است که افراد میانسالی که هر شب شش ساعت یا کمتر می‌خوابند ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند. دانشمندان نیز خواب ناکافی را با فهرستی اجمالی از بیماری‌ها نظیر فشار خون بالا، بیماری قلبی، افسردگی و اضطراب مرتبط دانسته‌اند. اگر زندگی طولانی توام با سلامتی اولویت شماست، از یک شب خواب خوب و کافی غافل نشوید!

ورزش‌نکردن

چشم‌پوشیدن از مزایای تمرینات قلبی - عروقی و قدرتی آسان نیست. با وجود این میلیون‌ها انسان در سراسر جهان سبک زندگی بی‌تحرک‌شان را تغییر نمی‌دهند، سبکی که به آهستگی جان آن‌ها را خواهد گرفت. ورزش نکردن احتمال دچار شدن به بیماری‌های قلبی، چاقی و دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.

فعالیت‌های قلبی - عروقی مانند دوچرخه‌سواری، آهسته دویدن و شنا تاثیر زیادی در پیشگیری از چنین بیماری‌هایی دارد. ورزش‌های استقامتی مانند وزنه‌برداری هم مزایای خاص خودشان را دارند. طبق مطالعات جدید، یک ساعت ورزش استقامتی در هفته ۱۵ درصد خطر مرگ و میر را کاهش می‌دهد و علاوه بر این، به کاهش خطر آسیب‌های حدی به ویژه در سنین بالاتر کمک می‌کند. ورزش بنیاد زندگی سالم و عاری ماندن از آسیب در سنین بالاتر است، پس تحرک را حتماً در برنامه‌ی زندگی‌تان بگنجانید!

محافظت‌نکردن از پوست در برابر نور خورشید

لذت بردن از کمی نور خورشید در فصول گرم‌تر سال هیچ ایرادی ندارد. نور خورشید برای تنظیم عملکرد‌های متعدد بدن از جمله ریتم شبانه‌روزی، سطوح انرژی و جذب ویتامین دی بسیار مهم است. با وجود این، افراط در هر کاری بد است و در خصوص قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، عواقب می‌تواند کشنده باشد.

یکی از رایج‌ترین دلایل سرطان سلول سنگفرشی و ملانوما قرارگیریِ بیش از حد در معرض اشعه‌ی UV آفتاب است. در کانادا به تنهایی، هر ساله حدود ۸۰ هزار نفر به سرطان پوست مبتلا می‌شوند و ۸۰ تا ۹۰ درصد این موارد سرطانی با اشعه‌ی UV ارتباط دارند.

راه‌حل این مشکل ساده است: کرم ضد آفتاب. استفاده منظم از ضد آفتاب به طور قابل ملاحظه‌ای نرخ سرطان را کاهش می‌دهد. یک کرم ضد آفتابِ طیف گسترده (محافظ در برابر پرتو UVA و UVB) با SPF حداقل ۳۰ پوست شما را سالم، جوان و عاری از سرطان نگه می‌دارد.

سیگار الکترونیکی (یا ویپ)

آخرین گزینه از فهرست عادات مخرب شاید واضح به نظر برسد، اما نرخ مصرف سالانه آن رو به افزایش است. سال ۲۰۱۱، شمار جهانی مصرف‌کنندگان ویپ از هفت میلیون به ۴۱ میلیون در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت. اگرچه ویپ به اندازه سیگار خطرناک نیست، افزایش خطر ابتلا به بیماری مزمن ریوی و آسم در بین مصرف‌کنندگان مکرر ویپ گزارش شده است.

صنعت ویپ در قیاس با صنعت سنتی تنباکو تحت نظارت نیست. در نتیجه در فرآیند تولید آن ممکن است از مواد شیمیایی با خطرات ناشناخته استفاده شود. در آخر مصرف ویپ کمکی به کاهش اعتیاد به نیکوتین نمی‌کند. از زمان معرفی محصولات ویب به بازار، مصرف نیکوتین میان جمعیت جوان افزایش یافته است. در نظرسنجی ملی مصرف دخانیات بین جوانان که سال ۲۰۲۱ انجام شد، مشخص شد بیش از دو میلیون دانش‌آموز متوسطه و دبیرستانی به طور مکرر سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند. روش‌های سنتی ترک از جمله درمان جایگزین نیکوتین و درمان رفتاری شناختی گزینه‌های به مراتب سالمتری از ویپ هستند.

اگر درگیر یکی از عادات ناسالم این فهرست هستید، برای ترک آن باید با خودتان صبور باشید، چون این کار مسلتزم گذشت زمان است. اگر ثبات داشته باشید می‌توانید عادات مخرب را ترک و سبک زندگی‌تان را عوض کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • عادت‌های رایج که مغزتان را نابود می‌کند
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • فیلم| خاک خوردن ۱۱ ساله قطعه نایاب ناوبری هواپیما!
  • عادت های روزمره ای که نمی دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد