Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@20:01:42 GMT

گوترش: همبستگی در برابر کرونا در حال شکست است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۵۳۴۰

گوترش: همبستگی در برابر کرونا در حال شکست است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش گفت: امروزه شاهد خلا در توزیع واکسن هستیم. واکسن ها به سرعت در کشورهای با درآمد بالا قابل دسترس خواهند بود این درحالی است که فقیرترین کشورهای جهان اصلاً این واکسن ها را ندارند.

گوترش با اشاره به عدم توزیع مناسب واکسیناسیون کرونا در سطح جهانی افزود: علم در حال موفقیت است اما همبستگی در حال شکست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل سازمان ملل بدون ذکر نام از این واقعیت انتقاد کرد که برخی کشورها معاملات جانبی را دنبال می کنند و خریدهای فراتر از نیاز را انجام می دهند.

وی افزود: دولت ها مسئولیت محافظت از جمعیت خود را دارند و بیماری کووید ۱۹ را نمی توان هر بار یک کشور را شکست دهد.

گوترش در مورد توزیع واکسن کرونا خاطر نشان کرد که اولویت باید به کسانی مانند پرسنل بشردوستانه و جمعیت در معرض خطر داده شود که در خط مقدم هستند.

آمار جهانی جان‌باختگان کرونا روز جمعه با ثبت یک رکورد جدید به بیش از ۲ میلیون نفر رسید.

«گرگ گونسالوس» اپیدمی شناس در مدرسه بهداشت عمومی دانشگاه ییل به بلومبرگ گفت: بسیار سخت که بتوان پیش بینی کرد که سرانجام چه تعداد از بیماران در ۶ ماه یا یک سال آینده جان خود را از دست خواهند داد.

آمریکا بالاترین آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا را دارد. این در حالی است که از چندی پیش توزیع واکسن های شرکت های فایزر، بیون تک و مدرنا در آمریکا آغاز شده اما روند واکسیناسیون از آنچه که پیش بینی می شد، کندتر بوده است.

«آنتونی فائوچی» از مشاوران جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در ماه دسامبر اعلام کرد که احتمالا ایمنی جمعی در تابستان ایجاد خواهد شد و از اواخر سال ۲۰۲۱ بازگشت به وضع عادی آغاز می شود.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که چنین وضعی در سال ۲۰۲۲ محقق خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت گوترش دبیرکل سازمان ملل ویروس کرونا قربانیان کرونا آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب ژاوی بعد از قهرمانی رئال!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا فصلی ناامیدکننده را پشت سر گذاشته و از کسب عناوین قهرمانی باز ماند. برای دومین سال در سه سال اخیر بارسا به هیچ جامی دست پیدا نکرد که برای هواداران اتفاقی نگران کننده است؛ با این حال ژاوی اخیرا از رفتن منصرف شد و او فصل بعد نیز در تیم خواهد ماند.

بارسا دیشب با شکست 4-2 از خیرونا حتی رتبه دوم را نیز از دست داد و شاید سهمیه سوپرجام را نیز از دست بدهد که اتفاقی تلخ برای باشگاه از نظر مالی خواهد بود. شکست بارسا به منزله قطعی شدن قهرمانی رئال بود.

در پایان بازی وقتی از ژاوی در مورد دلیل شکست پرسیده شد، او بار دیگر به این نکته اشاره کرد که تیمش در هر 4 بازی برابر رئال و خیرونا برتر بود: «واقعیت این است که به دلایلی در مقاطعی از بازی کنترل کار را از دست دادیم و اشتباهات فردی و تیمی بزرگی داشتیم که نباید در چنین سطحی از فوتبال رخ بدهند. ما در تمرینات بارها در مورد این اشتباهات حرف زده‌ایم ولی بازهم تکرار می‌شوند. ما یک ساعت در زمین خیرونا برتر بودیم ولی نیم ساعت پایانی را هدیه دادیم. این بازتابی از کل فصل ما بود. ما در هر دو بازی لیگ برابر رئال و نیز هر دو بازی مقابل خیرونا تیم برتر بودیم و شایستگی شکست نداشتیم. ما تاوان اشتباهات خودمان در بخشی از بازی را دادیم.»

کارشناسان معتقدند این بزرگترین نطقه ضعف ژاوی است که به جای انتقاد از خود و تیمش، همواره سعی در قدرت‌نمایی و کوچک جلوه دادن برد تیم‌های مقابل دارد. او در شرایطی از برتری برابر رئال و خیرونا حرف می‌زند که برابر آنها در لیگ هر 4 بازی را باخت و 13 گل نیز دریافت کرد.

دیگر خبرها

  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • همبستگی با فلسطین در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه‌های آمریکا
  • ادعای عجیب ژاوی بعد از قهرمانی رئال!
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • دلیل شکست اینتر در سری آ بعد از یک سال
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • مروری بر نحوه شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین در آمریکا همزمان با اوج‌گیری تجمعات ضدصهیونیستی در غرب
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تشکر مردم غزه از دانشجویان آمریکایی