Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@18:31:14 GMT

زنجیره انسانی برای نجات جنگل حرّا در بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۵۷۰۴

زنجیره انسانی برای نجات جنگل حرّا در بوشهر

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، روز پنجشنبه مطالبه‌گری مردم شهرستان دیّر با هدف نجات جنگل حرّا فصل تاریخی دیگری را در تقویم جنوب کشور رقم زد، اتحاد و همبستگی سبزاندیشانی که با همراهی و همدلی سرسبزی و بقای جنگل‌ها را خواستار شدند.

امروز مردم صدای مظلومیت جنگل‌های حرّا و محیط زیست بودند تا تضمینی بر بقای محیط زیست و اکوسیستم برای نسل آینده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم در مسیر پویش نجات تالاب دیّر بردستان و جنگل حرّا مصمم و استوار ایستادند تا نشان دهند که در تحقق هدف خود پایدار و خلل‌ناپذیر هستند.

ابراهیم مومنی، فعال سیاسی و حقوقی جنوب استان بوشهر در این باره نوشت: "امروز فرزندان شجاع دیّر در پناه قانون، بسیار متمدنانه یک اعتراض مدنی را با شکوه برگزار کردند و به نوعی مدنیت را به منصه‌ی ظهور نشاندند. آنان آموخته اند که به دور از خشونت و با تأسی به قانون با صدایی رسا اعتراض خود را فریاد کنند. فرزندان زادگاهم نشان دادند خوب آموخته اند که به دور از شعار و بر مدار شعور ، چگونه شور بیافرینند، امروز خیلی ها آمدند و فعالین زیست محیطی و پیش قراولان سمن های استان تنها نبودند، از کودک خردسالی که به تازگی راه رفتن را آموخته بود تا کهنسال عصا به دست به یاری فرزندان خانه پدری‌شان شتافتند تا ثابت کنند که دیّر زنده است و حرّاها هم زنده می‌مانند."

این دانش‌آموخته حقوق در ادامه عنوان کرد: " امروز زادگاهم مهمانان عزیزی داشت که ساحل بکر و ماسه ای ، تالاب زیبا و جنگل سبز حرای دیر را به قدم های خود مزیّن کرده بودند و نمایندگان سمن های زیست محیطی و فعالین اجتماعی از شمال تا جنوب استان در کنار همباوران سبز اندیش خود ایستادند و چه باشکوه بود این همگرایی استانی. تجمع بزرگ امروز، یک نکته قابل تأمل دیگر هم داشت و آن حضور پررنگ بانوان فرهیخته دیار لک‌لک‌ها بود و این موضوع نمایان ساخت که مردان آینده زادگاهم توسط مادرانی اندیشمند تربیت خواهند شد."

مومنی در بخش دیگری از یادداشت خود گفته است: "نکته اساسی اصل داستان پویش نجات جنگل حرا بود، منشأ این اعتراض یک تصمیم اشتباه در صدور مجوز یک فعالیت اقتصادی بر خلاف استانداردهای زیست محیطی بود که با مخالفت فعالان این حوزه و مراجعات متعدد به مدیران، مسئولین و نهادها راه به جایی نبرده بود و سرانجام منتج به اعتراضات گسترده در بندر دیّر و در بعد رسانه ای حتی در سطح ملی شد تا جایی که کارشناسان و متخصصین زیست محیطی کشور را به کنش واداشت. حال پرسش بزرگ این است که آیا صدای مردم و فعالین اجتماعی را شنیده اند یا خیر؟"

تشکیل سد انسانی برای نجات جنگل حرّای دیّر و حفاظت از محیط زیست

و چقدر زیباست اتحاد و همدلی بندرنشینان برای حفاظت از داشته‌هایشان... این پویش بزرگ واقعی‌تر از تمام واقعیت‌ها، و در فضایی پر از عشق و صمیمیت شکل گرفت تا آنان که دلشان برای دیارشان می‌تپد گرد هم بیایند و برای دریا و جنگل‌ها و زندگی جانداران آن آواز "هستم تا بمانی" سر دهند...

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت بوشهر جنگل حرا زنجیره انسانی محیط زیست مطالبه گری آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارغ‌التحصیلی بیش از یکصد هزار دانش آموخته از دانشگاه علامه 

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از فارغ‌التحصیلی بیش از یکصد هزار دانش آموخته از این دانشگاه خبر داد و گفت: تعداد زیادی از آن‌ها، وزیران کابینه‌های قبلی و فعلی دولت و در حال خدمت‌گزاری به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش ایسنا، عبدالله معتمدی در آیین تقدیر از دانشجویان رتبه برتر کنکور سراسری، دانشجویان برتر المیپاد علمی دانشجویی و رتبه‌های اول تا سوم پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه علامه‌طباطبائی تاکید کرد: دانشجویان مایه خرسندی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. امیدوارم آن‌ها قدر این استعداد و ظرفیت خود را بدانند و خدمت به خلق را در راس امور قرار بدهند.

وی با اشاره به قدمت ۶۵ ساله دانشگاه علامه‌طباطبائی، افزود: این دانشگاه تاکنون حدود یکصد هزار دانش‌آموخته داشته که تعداد زیادی از آن‌ها، وزیران کابینه‌های قبلی و فعلی دولت و در حال خدمت‌گزاری به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. همچنین در راس این دانشجویان، ده‌ها شهید والامقام مانند شهید ابراهیم همت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی ادامه داد: ظرفیت دانشگاه را دانشجویان فراهم می‌کنند و آن‌ها در حال خدمت به کشور برای پیشرفت و کمک به ساختارها و سازمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دانشگاه علامه طباطبایی، وی درباره حضور دانشجویان در دانشگاه و کلاس درس، اظهار کرد: به نسبت حضور فعال دانشجویان در کلاس‌های درس، سطح کلاس‌ها بالا می‌رود. هنگامی که دانشجویان فعالانه در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند و به معلم خود گوش می‌دهند، معلم احساس می‌کند گفته‌هایش هدر نمی‌رود و این یک نعمت الهی برای معلم به شمار می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فارغ‌التحصیلی بیش از یکصد هزار دانش آموخته از دانشگاه علامه 
  • امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۹ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تشکیل زنجیره انسانی مردم کرمان در حمایت از طرح نور پلیس
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها
  • سند آمایش و نقشه راه معادن مازندران تدوین شود
  • حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • تصاویر جالب از آمریکا در حمایت از غزه | از رژه خودرویی تا تشکیل زنجیره انسانی توسط دانشجویان دانشگاه شیکاگو
  • فیلم| زنجیره انسانی دانشگاه شیکاگو برای حمایت از غزه