Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاوشگر InSight در نوامبر ۲۰۱۸ وارد مریخ شد. هدف اصلی مطالعه فضای داخلی عمیق این سیاره است تا به انسان در درک تاریخ سطح صخره‌ای منظومه شمسی کمک کند.

فضاپیمای لندر که برای فرود روی سطح یک سیاره یا ماه طراحی شده دارای سه ابزار اصلی برای کمک به فضانوردان است: یک لرزه سنج برای گرفتن ارتعاشاتی که از طریق زمین عبور می‌کنند، یک رادیو برای اندازه گیری دقیق چرخش مریخ و کسب اطلاعات بیشتر در مورد هسته فلزی آن و مجموعه‌ای به نام بسته حرارت جریان و خصوصیات فیزیکی (HP۳) برای اندازه گیری گرمای جریان یافته از مرکز این سیاره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

مریخ‌نورد جدید ناسا در حال طی آخرین مراحل ساخت

این فضاپیما قسمت اصلی HP۳ و نوعی میخ خود چکش کاری است که برای ایجاد سوراخ در حدود ۵ متر در زیر زمین و عمیق‌تر از هر دستگاه ساخته شده توسط بشر در هر سیاره سنگی، ماه یا سیارک ساخته شده است. با این حال، هنگامی که خال شروع به تلاش برای سوراخ کردن سطح مریخ کرد، ثابت شد که خاک این سیاره به صورت غیرمنتظره‌ای نرم است، بنابراین اصطکاک لازم برای حفاری را ندارد.

شکست پروژه درسی برای آینده

دانشمندان و مهندسانی که در این مأموریت کار می‌کردند، هر آنچه فکر می‌کردند را امتحان کردند تا خال را به سطح مریخ وارد کنند، حتی آن را با قاشق روی بازوی رباتیک InSight’s فشار دادند. هیچ چیز کارساز نبود، بنابراین پس از تلاش نهایی در ۹ ژانویه، تیم اکنون به تلاش‌های خود پایان داده است.

تیلمن اسپون در مرکز هوافضای آلمان، رهبر تیم HP۳، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: "ما هر آنچه می‌توانستیم انجام دادیم، اما مریخ با خال و ما ناسازگار است. خوشبختانه، ما چیز‌های زیادی آموخته ایم که به نفع ماموریت‌های آینده است که تلاش می‌کنند در زیر سطح مریخ فرو روند. " محققان در ماموریت‌های آینده به لطف تلاش‌های فراوان برای دفن خال، خاک مریخ را بهتر درک خواهند کرد.

سایر ابزار‌های InSight عملکرد خوبی دارند. لرزه سنج در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ مارسک را ثبت کرده است و ناسا ماموریت را تا دسامبر ۲۰۲۲ تمدید کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مریخ سیاره مریخ کاوشگر ناسا کاوشگر مریخ سازمان ناسا سطح مریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد

به گزارش همشهری آنلاین، تیم فوتبال تراکتور که در دیدار برگشت لیگ برتر شکست سنگین ۴ بر یک را در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل ذوب‌آهن متحمل شد، به دلیل تخلف هوادارانش در این بازی باید جریمه سنگینی را پرداخت کند.

فدراسیون فوتبال در این باره نوشته است: «دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب آهن اصفهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال کشور برگزار شد که کمیته انضباطی رای خود را به این شرح صادر کرد: باشگاه تراکتور به دلیل فحاشی و پرتاب اشیا توسط تماشاگران منتسب در چندین نوبت و نقض اصول کلی رفتار و مستند به مواد ۵۱ و ۸۶ با جریمه ۲۰۰ میلیون تومانی مواجه شده که این رای قابل تجدید نظر در کمیته استیناف است.»

باشگاه تراکتور در این فصل و به ویژه دور برگشت چندین مقطع اقدام به رایگان کردن مسابقات خانگی خود کرد که فدراسیون فوتبال در این باره هم به سرخ پوشان تبریزی هشدار داده است.

در پایان رای انضباطی برای باشگاه تراکتور عنوان شده: «به باشگاه اخطار می‌گردد چنانچه بلیت فروشی مطابق مقررات انجام نشود، با تنبیهات شدیدتری مواجه خواهند شد.»

کد خبر 848305 منبع: ورزش سه برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه تراکتور تبریز

دیگر خبرها

  • تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ