Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نشست توجیهی احداث مجتمع گلخانه‌ای شهر کیان، با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی استان، کارشناسان اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد و سردانگ‌های اراضی شهر کیان در محل مسجد علی بن ابیطالب (ع) این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد گفت: این نشست به دنبال درخواست شش نفر از سردانگ‌های شهر کیان جهت بررسی امکان احداث گلخانه در ۱۲۰ هکتار از اراضی این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید

وجود ۴۰ واحد فعال گلخانه در شهرستان شهرکرد

او افزود: در شهرستان شهرکرد تا کنون ۱۶ درخواست مبنی بر احداث مجتمع گلخانه‌ای به این مدیریت ارجاع داده شده که در حال حاضر چهار مجوز احداث گلخانه در سطح ۵.۳۴ هکتار صادر گردیده است.

رفیعی کشت‌های گلخانه‌ای را یکی از اولویت‌های بخش کشاورزی برشمرد و اضافه کرد: اشتغال دایم، استفاده بهینه از منابع، افزایش تولید و کیفیت و تولید بر اساس نیاز بازار در زمان‌های مختلف از مهمترین مزایای کشت‌های گلخانه‌ای است.

او ادامه داد: عمده مشکل کشت‌های گلخانه‌ای تأمین سرمایه مورد نیاز است که این مشکل با حمایت دولت از طریق ارائه تسهیلات بانکی رفع می‌شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی شهرک های کشاورزی احداث گلخانه ایجاد اشتغال گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۹۷۵ گلخانه کوچک مقیاس خانگی در راستای ایجاد اشتغال برای روستاییان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سعید نارویی اظهار داشت: با توجه به مشارکت مردم استان سیستان و بلوچستان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از سال 1402 تا امروز پنج هزار و 329 پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفته  که منجر به صدور سه هزار و 354 مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی در سطح 98 هکتار شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد یک هزار و 975 گلخانه‌ خانگی در سطح 57 هکتار موفق به کسب پروانه بهره‌برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند. 

نارویی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، به دلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح، امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد. گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح 90 تا 299 مترمربع احداث می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد