Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@00:27:43 GMT

دربدری اسدآبادی‌ها برای معاینه خودروهایشان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۶۷۴۳

دربدری اسدآبادی‌ها برای معاینه خودروهایشان

ایسنا/همدان از نظر کارشناسان حوزه ترافیک، علل بروز سانحه های رانندگی را می توان در چهار عامل انسانی، راه، وسیله نقلیه و شرایط اقلیمی تقسیم بندی کرد، از این رو یکی از راه های کاهش تصادفات بررسی منظم و دوره ای وسایل نقلیه است.

پلیس راهنمایی و رانندگی چند سالیست که برای تشخیص میزان سالم بودن خودرو، داشتن معاینه فنی را برای رانندگان الزامی کرده و به قطع معاینه فنی خودرو یکی از راهکارها برای کاهش حوادث رانندگی و حفظ جان سرنشینان به شمار می رود و این مهم یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهش آلودگی هوا، افزایش ایمنی خودرو و امنیت آمد و شد در جاده‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدآباد یکی از شهرستان هایی است که با جمعیت ۱۰۰ هزار و ۹۰۱ نفری و با حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی سبک فاقد مرکز معاینه فنی بوده و این امر موجب شده تا رانندگان خودروهای سبک برای اخذ و دریافت معاینه فنی خود به ناچار به دیگر شهرستان های همجوار و یا مرکز استان مراجعه کنند که در این بین اتلاف وقت، صرف هزینه های جانبی، خطرات تردد راه، مشکلات زیست محیطی و صرف سوخت بیشتر از جمله دغدغه های آنها بوده و وجود مرکز معاینه فنی به مطالبه ای چندین ساله از ناحیه مردم شهرستان مبدل شده است ضمن اینکه وجود این مرکز در شهرستان از نقش مؤثری در اشتغال و اقتصاد شهرستان برخوردار خواهد بود و نباید از این آیتم و مؤلفه مهم نیز غفلت کرد.

یکی از رانندگان خودروی اسدآبادی در این باره در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای اخذ معاینه فنی خودروی سبک در شهرستان اسدآباد ناچاریم به مرکز استان یا یکی از شهرستان‌های مجاور برویم، اظهار کرد: این امر جدای از خطرهای موجود در مسیر و اتلاف وقت، میزان قابل توجهی هزینه‌های سوخت و سایر هزینه‌های جانبی را به ما تحمیل می کند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون، خودروهای فاقد معاینه فنی ممنوعیت تردد در شهرها دارند، گفت: با این محدودیت ها جدای از آن که برای اخذ مدرک معاینه فنی باید به شهرستان های همجوار مراجعه کرد، سرگردانی در صفوف طولانی مرکز معاینه فنی دیگر شهرستان ها بر دغدغه های ما افزوده و در این رابطه درخواست پیگیری سریع موضوع از سوی متولیان امر را داریم.

یک شهروند اسدآبادی نیز با تأکید بر اینکه وجود مرکز معاینه فنی در شهرستانی چون اسدآباد با ۱۰۰ روستا و با دارا بودن ماشین های سبک و سنگین بسیار از ضرورت ویژه ای برخوردار است، مطرح کرد: در زمان مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک دیگر شهرستان ها در صورتی که یکی از چرخ های خودرو دارای نقص فنی باشد، به ناچار برای رفع نقص باید مجدداً به شهرستان بازگشته و با مرتفع کردن نقص موجود دوباره مراجعه کنیم که این امر اتلاف وقت زیادی به بار می آورد.

یکی دیگر از مالکان خودرو نیز در ادامه با اشاره به نبود مرکز معاینه فنی خودرو در شهرستان و از سوی دیگر جریمه شدن به‌علت نداشتن برگه معاینه فنی به خبرنگار ایسنا گفت: نبود مرکز معاینه فنی خودرو در اسدآباد موجب شده تا مالکان وسایل نقلیه برای معاینه فنی ماشین خود و نصب برچسب به شهرستان های اطراف از جمله همدان، کنگاور و سنقر مراجعه کنند و گاهی به علت مسافت های دور و مشغله شغلی برخی از این خودروها در مراحل مختلف به خاطر نداشتن معاینه فنی جریمه می شوند که انتظار می رود با توجه به جمعیت شهرستان نسبت به راه اندازی مرکز معاینه فنی اقدام شود.

غلامی یادآور شد: مردم وقتی برای دریافت برگه معاینه فنی به شهرستان‌های همجوار مراجعه می کنند با صف طولانی دریافت کنندگان این برگه مواجه شده و گاهی ساعت ها برای گرفتن معاینه فنی در صف معطل می شوند و بعضاً باید برای تست مجدد یک روز دیگر مراجعه کنند که مشکلات زیادی برای آنها به ویژه شاغلان ادارات در پی دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد هم در ادامه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار خودروی سبک در شهرستان اسدآباد اظهار کرد: به نسبت جمعیت ۱۰۰ هزار و ۹۰۰ نفری شهرستان تقریباً به ازای هر نفر یک دستگاه خودروی سبک در شهرستان وجود دارد و علاوه بر آن، بیش از ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین نیز در شهرستان موجود است.

سرهنگ افشین یاری با بیان اینکه متأسفانه شهرستان اسدآباد فاقد مرکز معاینه فنی خودروهای سبک است، گفت: وجود مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در شهرستان علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان اسدآبادی نقش مؤثری در کاهش اتلاف وقت، جلوگیری از مشکلات زیست محیطی، کاهش نقص خودروها، ترددهای غیرضرور در محورهای مواصلاتی شهرستان و پیشگیری از هر گونه خطرات و سوانح رانندگی در تردد به دیگر شهرستان ها برای دریافت برگه معاینه فنی خودرو خواهد داشت.

وی احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سبک را از نیازهای اساسی این شهرستان برشمرد و یادآور شد: با راه اندازی این مرکز خدمات رسانی به خودروهای شهرستان به راحتی انجام شده و خودروهای شهرستان در دیگر شهرستان های همجوار به ناچار در صف انتظار باقی نمی‌مانند.

شهردار اسدآباد نیز در رابطه با روند پیگیری مرکز معاینه فنی خودروی سبک توسط بخش خصوصی در شهرستان مطرح کرد: شهرداری چندین سال پیش برای تحقق این مطالبه به حق مردم برای پیگیری راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروی سبک اقدام کرد که البته به علت عدم ورود شهرداری‌ها به ساخت این مراکز این امر عملاً از سوی شهرداری متوقف شد.

علیرضا فعله‌گری افزود: به همین علت دو سال پیش شهرداری با فراخوان عمومی این بار از متقاضیان بخش خصوصی برای راه اندازی مرکز معاینه فنی دعوت به عمل آورد و بعداز اعلام فراخوان و تشکیل پرونده برای متقاضیان، انتخاب فرد متقاضی را در حضور همه متقاضیان و نمایندگان فرمانداری، دادستانی و سازمان بازرسی انجام داد که البته فرد انتخاب شده باید دارای شرایطی از جمله داشتن فضای خدماتی برای ایجاد مرکز معاینه فنی در شهرستان می بود.

وی در ادامه با بیان اینکه راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک پس از آن در اسدآباد به مشکل حقوقی برخورد و این شکایت به دیوان عالی رفت و تا دو هفته پیش منتظر پاسخ دیوان عالی کشور بودیم، خاطرنشان کرد: دو هفته پیش رأی دیوان اعلام شد و کارشناسان استانداری در حال بررسی راه اندازی مرکز معاینه فنی شماره یک شهرستان هستند.

به گزارش ایسنا، امیدواریم تا پایان سال ضمن راه اندازی مرکز معاینه فنی شماره یک، مسولان ذیربط شهرستان راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شماره دو بخش خصوصی شهرستان را نیز در دستور کار برنامه های ۱۴۰۰ خود  قرار دهند و با این میزان جمعیت و خودروهای سبک مطالبه چندین ساله اسدآبادی ها را به نحو احسن مرتفع کنند و با این رهاورد ضمن تسهیل ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان، اشتغال جوانان شهرستان را در این بخش رقم زنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها مرکز معاینه فنی خودرو شهرداري بخش خصوصي کاهش تصادفات نقص خودرو مرکز معاینه فنی خودروهای سبک راه اندازی مرکز معاینه فنی مرکز معاینه فنی خودرو شهرستان های همجوار شهرستان اسدآباد دیگر شهرستان ها سبک در شهرستان خودروی سبک اتلاف وقت ۱۰۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است

استاندار تهران با بیان اینکه مطالعات و جانمایی مرکز جدید دفن زباله پایتخت در حال انجام است، گفت: مکان جدید در محدوده سرزمینی شهرستان ری و در مسیر جاده تهران-قم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا فخاری در رابطه با معضلات آراد کوه اظهار کرد: شهرداری تهران برای جابجایی آراد کوه برنامه‌ریزی دارد و یک زمینی در موقعیت جغرافیایی جدید در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اکنون بحث مطالعات و جانمایی در حال انجام است، افزود: پس از طی مراحل و انجام مطالعات و طراحی‌ها، در برنامه زمان‌بندی، آراد کوه به مکان جدید جابجا خواهد شد.

استاندار تهران در خصوص مکان مرکز جدید دفن زباله پایتخت تصریح کرد: مکان جدید در محدوده سرزمینی شهرستان ری و در مسیر جاده تهران-قم قرار دارد.

به گزارش ایمنا، انتقال روزانه بیش از ۷ هزار تن زباله پایتخت‌نشینان به مجتمع پردازش و بازیافت زباله آراد کوه، مشکلات زیست‌محیطی زیادی از جمله تولید شیرابه، سموم، آلوده کردن آب‌های زیرسطحی و بوی بد برای مردم شهرستان ری و به ویژه کهریزک ایجاد کرده است.

از طی سالیان دراز بحث انتقال و جابجایی آراد کوه مطرح بوده که این موضوع در برهه‌ای شدت گرفته و در برهه‌ای کُند می‌شود و هنوز به نتیجه نرسیده و ۵۰ سال است که معضلات این مرکز پسماند، مردم جنوب پایتخت را آزار می‌دهد و بیشتر اراضی کشاورزی ری را به مراکز بازیافت زباله تبدیل کرده است.

منبع: فارس

کد خبر 751263

دیگر خبرها

  • صدور معاینه فنی رایگان برای ۲۷۰۰ دستگاه تاکسی در تبریز
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان کودکان و دانش آموزان در کاشان
  • توقیف ۱۸ دستگاه خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در نهبندان
  • خروج معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر در دستور کار قرار گیرد
  • خروج شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده 141 قانون تجارت
  • خروج ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • لرزه تردد خودروهای سنگین دوباره روی تن پل تاریخی بابل نشست
  • 50 روز دربدری نیکا شاکرمی در خرم آباد !