Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@08:22:39 GMT

پالایشی یکم ثروت توزیع می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۶۸۴۸

پالایشی یکم ثروت توزیع می‌کند؟

ریزش ارزش "پالایشی یکم" همچنان ادامه دارد؛ همان صندوقی که به گفته مسئولان قرار بود فرصتی برای توزیع ثروت بین آحاد ایرانی باشد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار سرمایه در هفته ای که گذشت روزهای چراغ قرمزی را تجربه کرد و شاخص کل فقط برای یک روز صعودی بود. به طوریکه این شاخص مجددا و برای دومین مرتبه طی چند روز به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد، یعنی همان جایی که بعد از ریزشی که از مردادماه آغاز شده به آن رسیده بود، عقب گرد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

پالایش یکم مثبت می‌شود؟

در این میان پالایشی ها سهم عمده ای در ریزش بورس داشتند. سهم هایی که صندوق پالایشی یکم را تشکیل داده اند (باقی مانده سهام دولت در پالایشگاه های تبریز، بندرعباس، تهران و اصفهان) و روند کاهشی این سهم ها باعث شد ارزش واحدهای این صندوق از ۱۰ هزار تومان به ۶۰۰۰ تومان کاهش پیدا کند.

هرچند نوسان در ذات بازار سرمایه است و نمی‌توان همواره از این بازار توقع روندی صعودی داشت اما وعده های داده شده پیش از آغاز پذیره نویسی این صندوق تاثیر زیادی به ترغیب افراد برای سرمایه گذاری روی این صندوق گذاشت.

وزیر اقتصاد بارها تاکید کرد که این صندوق فرصت خوبی برای توزیع ثروت بین آحاد ایرانی است. همچنین تخفیف ۲۰ درصدی که این صندوق دارد که اگر فردی پنج میلیون تومان پالایشی یکم بخرد، یک میلیون تومان تخفیف خواهد گرفت و در واقع به میزان یک میلیون تومان از ثروت بهره مند خواهد شد.

بر این اساس اعتماد مردم برای خرید این سهام جلب شد و حدود چهار میلیون نفر در پذیره نویسی این صندوق مشارکت کردند اما اکنون سرمایه‌هایشان ریزشی شده است. در این میان سوال مطرح می‌شود که آیا دولت سهام خود در شرکت‌های پالایشگاهی را که قرار بود توزیع بهینه ثروت بین آحاد مردم باشد با قیمت بالا به مردم فروخته است؟

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی پالایشی یکم بورس وزارت اقتصاد شاخص بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بورس بورس کالا اخبار بورس ریزش بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام سرمایه گذاری دولت صندوق پالایشی یکم صندوق سرمایه پالایشی یکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی ایرانسل، رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، توسط دانشگاه اراک، با حمایت ایرانسل، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، شهرداری و شورای شهر اراک، پارک علم و فناوری استان مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک و شرکت آلومینیوم ایران، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. ایرانسل علاوه بر حمایت از این رویداد، به همراه تیم داوری ایرانسل لبز، در مرحله اختتامیه و داوری ایده‌های نوآور حوزه هوش مصنوعی، مشارکت می‌کند.

این رویداد حوزه هوش مصنوعی، موضوعات رایانش تکاملی، یادگیری ماشین، رباتیک، بینایی ماشین، بازشناسی گفتار و پردازش رایانه‌ای، ایده‌های نوآور و فناور مرتبط با حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، مدیریت شهری، فناوری اطلاعات، بهداشت و سلامت، سرویس‌های مالی، آموزش، سرگرمی و بازی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و …، را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و به نفرات و تیم‌های برتر، جوایز ارزنده نقدی و امکان پذیرش در پارک علم و فناوری اراک را اهدا می‌کند. مخاطبین این رویداد نیز دانشجویان، اساتید، پژوهشگران، کارآفرینان و صنعت‌گران فعال در حوزه هوش مصنوعی‌اند.

این رویداد که از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است، با برگزاری بوت‌کمپ در روز چهارشنبه ۱۲ اردیهبشت ۱۴۰۳ ادامه پیدا می‌کند و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز، شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳، در پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با برگزاری و مشارکت در رویدادهای استارتاپی، اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…، توسط مجموعه ایرانسل لبز که بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل است، پیگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​