Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، پلیس کنگره سه روز پیش از ناآرامی‌ها می‌دانست که کنگره هدف معترضان در واشنگتن خواهد بود. 

این روزنامه نوشت: «یک گزارش امنیتی ۱۲ صفحه‌ای حاوی داده‌های اطلاعاتی نسبت به احتمال استفاده از خشونت از سوی تظاهرکنندگانی که خود کنگره را هدف قرار داده‌اند، هشدار داده بود.» 

این گزارش تاکید کرده بود که احتمال دارد هزاران معترض در راهپیمایی در مرکز واشنگتن مشارکت کنند و بین آنها بسیاری از عناصر افراطی مسلح حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند تاکید کرده بود که معترضان راهی کنگره خواهند شد.

بر اساس این گزارش، هواداران «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا معتقد هستند که ششم ژانویه آخرین فرصت برای بازنگری در نتایج انتخابات ریاست جمهوری است و احتمالا احساس ناامیدی، آن‌ها را بیشتر به سمت خشونت سوق دهد و برخلاف گذشته هدف هواداران ترامپ ساختمان کنگره خواهد بود. 

دفتر تحقیقات فدرال در ویرجینیا یک روز پیش از ناآرامی ها به همکاران خود در واشنگتن نسبت به اهداف برخی شهروندان برای اعمال خشونت در شش ژانویه همزمان با جلسه تصویب پیروزی «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری هشدار داده بود

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معترضان جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند/ خاطره جنگ ویتنام زنده شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تصرف سالن هامیلتون پس از آن انجام شد که مدیران دانشگاه کلمبیا صدور احکام تعلیق دانشجویانی که حاضر به برچیدن چادرهای تحصنشان در محوطه دانشگاه نشدند را آغاز کرد.

دانشجویان معترض به مدیریت جنگ غزه دوشنبه شب به وقت محلی چادرهای تحصن خود را به درون ساختمان هامیلتون منتقل کردند.

ساختمان هامیلتون، همان ساختمانی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در سال ۱۹۶۸ در اعتراض به جنگ ویتنام در آن تحصن کرده بودند.

گروهی که رهبری دانشجویان متحصن در ساختمان هامیلتون را برعهده دارد، نام این ساختمان را به «هند»، دختر شش ساله‌ای که در جریان حملات اسرائیل به غزه کشته شد، تغییر داد.

معترضان هوادار فلسطینی‌ها اعلام کردند تا زمانی که دانشگاه کلمبیا سرمایه مالی خود را از شرکت‌هایی مانند بوئینگ که با ارتش اسرائیل همکاری دارند، بیرون نکشد و همچنین همکاری خود را با مراکز دانشگاهی اسرائیل متوقف نکند، ساختمان همیلتون را ترک نخواهند کرد.

دانشگاه کلمبیا با رد خواسته دانشجویان معترض، صدور احکام تعلیق دانشجویان «خاطی» را آغاز کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • حمله پلیس به محل تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»
  • حمله با گازاشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • معترضان به جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند
  • معترضان جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند/ خاطره جنگ ویتنام زنده شد
  • دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • دانشجویان معترض با شعار "انتفاضه" ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند (+عکس)