Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@19:59:54 GMT

فلسطینی ها پس از ۱۵ سال انتخابات برگزار می کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۷۰۱۱

فلسطینی ها پس از ۱۵ سال انتخابات برگزار می کنند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری که اولین انتخابات در سرزمین های اشغالی پس از ۱۵ سال است، اواخر سال جاری در تلاش برای کاهش اختلافات داخلی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، «محمود عباس»،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری که اولین انتخابات در سرزمین های اشغالی  پس از 15 سال است، اواخر سال جاری در تلاش برای کاهش اختلافات داخلی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس دستور صادر شده از سوی دفتر عباس، تشکیلات خودگردان فلسطین که دارای حق حاکمیت در کرانه باختری اشغال شده توسط اسرائیل است ، انتخابات پارلمانی را در 22 می و رأی گیری ریاست جمهوری را در روز 31 ژوئیه برگزار می کند.

 

آخرین رای گیری پارلمانی فلسطینی ها در سال 2006 به پیروزی گروه مقاومت حماس منجر شد و پس از این پیروزی ، شکاف سیاسی داخلی میان گروهای فتح و حماس گسترش یافت که باعث تاخیر طولانی مدت در تعیین انتخابات بعدی شد.

 

غزه که  از سال 2007 و پس از این اختلافات تحت حاکمیت حماس قرار گرفت مورد محاصره رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

 

در فرمان صادر شده از سوی دفتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به کرانه باختری اشغالی ، غزه و بیت المقدس شرقی اشغال شده ، آمده است: محمد عباس به کمیته انتخابات و همه دستگاه های دولتی دستور داده است تا روند انتخابات دموکراتیک را در همه شهرها آغاز کنند.

 

در این بیانیه آمده است که رئیس تشکیلات خودگردان انتظار دارد در همه مناطق فلسطین  از جمله بیت المقدس شرقی که پس از جنگ 1967 توسط اسرائیل به سرزمین های اشغالی ضمیمه شد،انتخابات برگزار شود.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین بیت المقدس کرانه باختری انتخابات تشکیلات خودگردان فلسطین رئیس تشکیلات خودگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صدای آژیر خطر در عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

منابع صهیونیست بیان کردند که یک پایگاه نظامی در عرب العرامشه هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر ارتش رژیم مدعی شد که جنگنده های این رژیم زیرساختهای حزب الله را در راشیا الفخار و الخیام در جنوب لبنان بمباران کرده اند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6092397

دیگر خبرها

  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • فیلم/ انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی