Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@06:26:27 GMT

ایران باید 5-1 یوگسلاوی را شکست می‌داد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۷۵۳۳

ایران باید 5-1 یوگسلاوی را شکست می‌داد

حضور در یک سمینار دانش‌افزایی درخصوص بدن‌سازی باعث شد تا با یکی از بدن‌سازان مطرح اروپا در رشته فوتبال آشنا شویم و از همین رو تصمیم گرفتیم با این مدرس اسپانیایی گفت‌وگویی انجام دهیم. 

به گزارش "ورزش سه"، دروهله اول باید اعتراف کنیم که با شنیدن نام کارلوس لورنزانا به‌عنوان مدرس در "کارگاه دانش‌افزایی بدن‌سازی و آمادگی جسمانی در فوتبال روز دنیا" که در سالن همایش کتابخانه ملی ایران برگزارشده بود، شناخت چندانی از این فرد نداشتیم، اما رفته‌رفته با شنیدن صحبت‌هایش و البته مرور رزومه پربار این مدرس اسپانیایی، متوجه افتخارات و تجربیات ارزنده او در طول 40 سال فعالیت در حوزه بدن‌سازی و همچنین اصول پیش‌گیری از بروز مصدومیت و همچنین ترمیم نقاط آسیب‌دیده در کمترین زمان ممکن شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


کارلوس لورنزانا علاوه بر همکاری به‌عنوان مربی بدن‌ساز با سرمربیان شاخص دنیا ازجمله، خوزه آنتونیو کاماچو، موریسیو پوچتینو، لوییس آراگونس و سایر سرمربیان برتر دنیا، سابقه قهرمانی به همراه تیم ملی رؤیایی زیر بیست‌ساله‌های اسپانیا به همراه بازیکنانی مثل ژاوی و ایکر کاسیاس و همچنین قهرمانی به همراه تیم ملی المپیک نیجریه در المپیک سیدنی، حضور در جام جهانی 1998 فرانسه و دو جام ملت‌های 2000 و 2004 و بسیاری از تیم‌های باشگاهی در سراسر دنیا ازجمله باشگاه‌های اسپانیایی خصوصاً رئال مادرید، را در کارنامه دارد. از همین رو تصمیم گرفتیم برای دقایقی هم که شده با او هم‌کلام شویم و گفت‌وگویی را به کمک آقای نیرومند مترجم محترمشان ترتیب دهیم که در ادامه آن را می‌خوانیم. 

 
*با توجه به همایشی که با حضور شما برگزار شد و همچنین صحبت‌هایی که با اساتید بدن‌سازی در ایران انجام دادید فکر می‌کنید فوتبال ایران یا ورزش ایران در چه جایگاهی از بدن‌سازی دنیا قرار دارد؟ 

لورنزانا: قبل از هر چیز از همه مردم ایران تشکر می‌کنم که به من این فرصت را دادند که به ایران بیایم. درواقع من فکر می‌کنم این سمینارها و همایش‌ها می‌تواند خیلی مفید باشد و یک ایستگاهی برای همکاری تلقی شود. ضمن اینکه فارغ از هر کشوری و جایگاهی همه از همدیگر می‌توانیم چیزهای زیادی را فرا بگیریم. 
این واقعا فرصت خوبی بود و درعین‌حال تمایل دارم بازهم به ایران برگردم، چون فکر می‌کنم این گردهمایی‌ها می‌تواند فرصت خوبی باشد برای اینکه من بتوانم تجربیاتی که در طول تمام این سال‌ها در بالاترین سطح فوتبال دنیا به دست آوردم در اختیار جوانان ایرانی قرار دهم تا حوزه بدن‌سازی و آمادگی جسمانی در ایران خصوصاً در رشته فوتبال ارتقاء پیدا کند.

 

 
*با توجه اینکه شما مربی بدن‌ساز تیم ملی یوگسلاوی در جام جهانی 1998 یکی تیم‌های هم‌گروه تیم ملی ایران بودید، آیا نکته یا خاطره‌ای از دیدار ایران و یوگسلاوی خاطرتان است؟ 

لورنزانا: بیشترین چیزی که من را در آن دوره از مسابقات متعجب کرد، کیفیت خوب تیم ملی ایران بود. درواقع پیش از سوت آغاز بازی تصور می‌کردم که روز راحتی را خواهیم داشت، ولی در حالی این دیدار را به‌سختی با تک‌گل میهایلوویچ بردیم که شاید باید این بازی را با نتیجه 5 بر 1 واگذار می‌کردیم. درمجموع می‌خواهم بگویم که من اصلاً انتظار چنین نمایشی خوبی از ایران را نداشتم. 
ازلحاظ نفری بازیکنان یوگسلاوی به‌واسطه بازی در بهترین باشگاه‌های دنیا نسبت به بازیکنان ایران سر بودند، اما من فکر می‌کنم آنچه باعث شد ایران این‌طور در برابر ما بازی کند کار گروهی خوب که ناشی عِرق و تعصب بازیکنان ایرانی بود.

 
*آیا خاطرتان است که پیش از بازی پدراگ میهاتوویچ مهاجم آن زمان رئال مادرید گفته بود که می‌خواهد در این دیدار آقای گل شوم؟ 

لورنزانا: کاملاً آن کُرکُری میهاتوویچ را یادم می‌آید. در نظر داشته باشید که تیم یوگسلاوی جز دراگان استویکویچ، دژان ساویسویچ، سینشا میهایلوویچ، ولادیمیر بگوویچ که درسری آ ایتالیا حضور داشتند، اما بقیه بازیکنان در لا لیگا بازی می‌کردند، تا حدی که در اتوبوس همه باهم به زبان اسپانیش صحبت می‌کردند و در کل تیم قدرتمندی را در اختیار داشتیم.

 

 
 *به دلیل کار در باشگاه رئال مادرید و این اواخر باشگاه "سیوا اسپور" ترکیه رفاقت ویژه‌ای با روبرتو کارلوس یکی از اساطیر فوتبال برزیل دارید. می‌خواستیم به‌عنوان یک بدن‌ساز حرفه‌ای، قدری درخصوص قدرت بدنی شگفت‌انگیز این بازیکن محبوب صحبت کنید. 

لورنزانا: من به‌واسطه حرفه ایی که در 40 سال گذشته دارم بازیکنان بزرگ بی‌شماری را در سراسر جهان از نزدیک دیده‌ام و با آن‌ها کارکردم و آشنایی زیادی نسبت به شرایط فیزیکی بازیکنان دارم. اما به‌واقع اولین مرتبه‌ای که کارلوس را از نزدیک در رختکن با یک شورت ورزشی دیدم شگفت‌زده شدم.

او یک ران بسیار بزرگ و یک مچ پای عجیبی دارد که یادم می‌آید که از او پرسیدم تو پیش از اینکه به فوتبال ورود کنی آیا سابقه حضور در رشته ژیمناستیک را داشتی؟ که او در جواب گفت "من درعمرم حتی یک جلسه هم به تمرین ژیمناستیک نرفتم."! 
 شاید برایتان جالب باشد، کارلوس همین حالا هم وقتی در تمرینات سیوا اسپور فرصتی را پیدا می‌کند و به سمت دروازه شوت می‌زند، هنوز انقدر این شوت قدرت دارد که محل چهارچوب دروازه جابجا می‌شود.

 
*در پایان می‌خواهیم قدری هم درخصوص رونالدوی برزیلی و آن مصدومیت کهنه‌اش صحبت کنید.
 
لورنزانا: اول اینکه باید بگویم که او امروز به‌عنوان رئیس باشگاه رئال وایادولید انتخاب‌شده است. اینکه مشکل بارز در ارتباط با بدن او، خصوصیات هورمون‌های چربی‌زایی در بدن او بود که زمینه و استعداد چاق شدن را داشت. همچنین او در کف پاهایش نیز دچار مشکلی بود که نمی‌توانست پاهایش را به‌راحتی روی زمین بگذارد. اما مشکل بزرگ‌تر اینجاست که پیش از بروز این دو مسئله من را نمی شناخت و اِلا من اجازه نمی‌دادم که دچار چنین وضعیتی شود (با خنده). ضمن اینکه درخصوص او گفته می‌شد که علاقه‌اش به همبرگر باعث چاقی بیش‌ازحد او شده است، درحالی‌که موضوع همبرگر نبود، او هر چیزی که می‌خورد باعث چاقی‌اش می‌شد.

تیم ملی ایران رئال مادرید یوگوسلاوی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران رئال مادرید یوگوسلاوی رئال مادرید ملی ایران بدن سازی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس روز گذشته در یک بازی مهیج و جذاب مقابل آلومینیوم اراک در جام حذفی شکست خورد و از دور این مسابقات کنار رفت. نکته قابل توجه تکرار پیروزی آلومینیوم مقابل پرسپولیس در فصل جاری در اراک بود.

مجتبی حسینی و شاگردانش در بازی برگشت لیگ برتر مقابل پرسپولیس هم موفق شده بودند این تیم را در اراک با نتیجه یک بر صفر شکست بدهند و حالا در جام حذفی در شرایطی که دو بار از حریف عقب افتادند در نهایت کار را به پنالتی کشاندندو آنجا پیروز شدند.

هردو شکست پرسپولیس در اراک در فصل جاری با هدایت اوسمار ویرا بوده و جالب اینکه این سرمربی تنها دوبار روی نیمکت سرخ‌پوشان به عنوان سرمربی شکست خورده است!

بی‌شک برای اوسمار سرمربی پرسپولیس طبیعی است که شهر اراک را در ایران چندان دوست نداشته باشد؛ اراک برای او امسال خوش‌یمن نبوده و باخت اخیر نیز که باعث شده سرخ‌پوشان یک جام را از دست بدهند و امید خود را روی قهرمانی در لیگ برتر بگذارند.

دیگر خبرها

  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟