Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزبه معصومی عضو هیات انتخاب و داوری بخش تله تئاتر و گزارش‌های صحنه‌ای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر ضمن ارزیابی آثار رسیده به جشنواره تئاتر فجر، عنوان کرد که این آثار هرچند مهم هستند اما روند تولیدشان در تلویزیون متوقف شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روزبه معصومی عضو هیات انتخاب و داوری بخش تله تئاتر و گزارش‌های صحنه‌ای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر درباره آثار این بخش گفت: من بخشی از کارهایی را که تحت عنوان تله تئاتر و گزارش صحنه‌ای به دست ما رسیده است، دیده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت این است آثاری که به عنوان گزارش صحنه‌ای آمده با هر هدفی که شکل گرفته به صورت درست انجام نشده است.

معصومی افزود: بعضی از این تله تئاترها به استانداردهای تلویزیونی نزدیک تر و برخی دورتر هستند. بنابراین نیاز است به دوستانی که فعالیت صحنه‌ای دارند، گفته شود که اگر قرار است آثارشان به تله تئاتر تبدیل شود باید مواردی را رعایت کنند.

این عضو هیات انتخاب و داوری جشنواره درباره اضافه شدن بخش تله تئاتر به جشنواره تئاتر فجر بعد از 10 سال گفت: این قدم مثبتی است. بارها به دوستان گفته‌ام این خیلی خوب است که بتوانیم در این دوران بحرانی، چنین فعالیت‌هایی داشته باشیم و دوستانی که فعالیت تئاتری دارند بتوانند از طریق فضای مجازی ارتباط شان را با مخاطب حفظ کنند. نکته این است که باید بدانیم فعالیتی مثل تله تئاتر هرچند نام تئاتر دارد اما با تئاتر صحنه‌ای دارای تفاوت است. نباید تلقی کنیم که هر کار صحنه‌ای با ضبط سه دوربینه می‌تواند به عنوان تله تئاتر از تلویزیون یا فضای مجازی پخش شود. بنابراین نیاز به همفکری و جلسات کارشناسی است تا درباره این موارد صحبت شود و به عنوان یک دستورالعمل برای دوستان تئاتری جا بیافتد.

معصومی با اشاره به نقش تلویزیون در ارتقای کمی و کیفی تله تئاتر گفت: متاسفانه از سال 91 روند تولید تله تئاتر در تلویزیون متوقف شده است، با توجه به اینکه تله تئاتر یکی از عالی‌ترین انواع تولید تلویزیونی است، این امر و خلا جای تأسف دارد. امیدواریم هر مشکلی در این زمینه بوده است، مرتفع شود اما واقعیت این است که هنوز دورنمایی برای این قضیه نمی‌بینم. هرچند گفتگوهایی می‌شود اما هنوز اقدام عملی مبنی بر اینکه این تولیدات دوباره صورت بگیرد، به چشم نمی‌خورد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره تئاتر فجر تئاتر جشنواره تئاتر فجر تئاتر جشنواره تئاتر فجر تله تئاتر صحنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود