Web Analytics Made Easy - Statcounter

انواع مختلف دیزل ژنراتورها در اندازه ها، مدل ها، و طرح های مختلفی که توسط شرکت های گوناگون ساخته شده اند، در بازار وجود دارند. بنابراین در هنگام خرید باید اطلاعات جامع و کافی در خصوص نحوۀ خرید دیزل ژنراتورها داشت.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام زرآب، پیش از هر چیز نیاز است که نسبت به انواع دیزل ژنراتورها اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از این اطلاعات مربوط به انواع دیزل ژنراتورها از نظر کاربرد آنها است. به طور عمده ژنراتورهای صنعتی و خانگی از عمده انواع ژنراتورهایی هستند که آشنایی با آنها می تواند در هنگام خرید آشنایی با جزئیات آنها به مشتری کمک کند.

دیزل ژنراتورهای صنعتی

دیزل ژنراتورهای صنعتی (Industrial Generator) همانگونه که از نامشان نیز پیداست مصارف صنعتی دارند. این قبیل ژنراتورها به طور کلی از نظر اندازه بزرگ و قادر به تولید انرژی زیادی در یک دوره طولانی مدت هستند. به طور کلی از این ژنراتورها زمانی استفاده می شود که تقاضا برای انرژی بالا باشد.

ژنراتورهای مسکونی

ژنراتورهای مسکونی (Residential Generators) به منظور استفاده در فروشگاه ها، دفاتر اداری، مجتمع ها و ساختمان های کوچک و خانه های شخصی قابلیت استفاده دارند. این ژنراتورها در ابعاد کوچک ساخته می شوند و قابلیت تولید انرژی در یک محدودۀ خاص را دارند.

در زیر با برخی از برندهای معتبر دیزل ژنراتورهایی که می‌توان با خیال راحت نسبت به استفاده از آنها اقدام کرد، آشنا می‌شوید:

کومینس (Cummins)

جان دیِر (John Deere)

میتسوبیشی (Mitsubishi)

پرکینس (Perkins)

دیزل ژنراتور ولوو (Volvo)

یانمار (Yanmar)

دوئیتز (Duits)

ژنراتور مکالته (Meccalte)

ژنراتور استامفورد (Stamford)

پنج نکته کلیدی در هنگام خرید دیزل ژنراتور

همانگونه که بیان شد، دیزل ژنراتورها قلب کوبنده صنایع، مجتمع ها، پروژه های زیرساختی، و فعالیت های هستند که در محیط های باز برگزار می شوند. هنگام خرید این اقلام نیاز است که دستکم پنج نکته زیر را در صدر توجه قرار دهید.

اندازه ژنراتورها بسیار اهمیت دارد

یکی از مهمترین فاکتورهایی که هنگام خرید ژنراتور باید به آن  توجه کنید اندازه ژنراتورها است. در واقع هنگام تعیین کردن اندازه نکته مهمی که با آغاز به کار (استارت) موتورها وابستگی دارد، جریان هجومی نام دارد.

جریان هجومی Inrush currents)) که میزان آن در وسایل مختلف متفاوت است، به جریان مصرفی بار الکتریکی در لحظۀ اتصال به منبع تغذیه اطلاق می شود.

با توجه به مباحث پیچیده و فنی حول موضوع جریان هجومی، از بیان جزئیات آن خودداری می شود، اما ذکر این نکته واجب است که اندازه ژنراتور موضوع مهمی است که باید با دریافت مشاوره از متخصصین نسبت به آن تصمیم گیری شود.

ظرفیت واحدی

ظرفیت واحدی که به آن ظرفیت مدولار (Modular Capability) نیز گفته می شود یک اصل طراحی است که یک سیستم را به قطعات کوچکتر به نام ماژول تقسیم می کند.

ظرفیت واحدی می تواند به طور مستقل ایجاد و یا اصلاح شود و یا اینکه با سایر ماژول ها یا بین سیستم های مختلف تغییر کند. توجه به این ظرفیت مزایای متعددی به دنبال دارد.

نخست، از آنجایی که عدم کارکرد یک واحد مجزا از طریق تنظیم بقیه واحدها جبران می شود، قابلیت اعتماد تجهیزات نیز افزایش می یابد. دوم، از آنجایی که نیاز نیست که در طول انجام سرویس ها جریان انرژی به طور کامل قطع شود، هزینه و طول فاصله خدمات کاهش می یابد.

کنترل سیستم ها و مدیریت انرژی

یک کنترل سیستم ایده آل باید تنوعی از ویژگی ها را ارائه نماید. برای نمونه، توانایی آغاز به کار (استارت) و برنامه دادن به دستگاه، و نشان داده شدن هشدارها (برای نمونه پایین بودن سوخت و یا دیگر مسائل کاربردی) از جمله این ویژگی ها هستند.

بسیاری از ژنراتورها در حال حاضر به سیستم های مدیریت انرژی (Power Management systems) مجهز هستند. این سیستم ها ابزاری برای بهینه سازی مصرف سوخت و بهتر کردن عملکرد ژنراتورها ایجاد می کنند که با میزان مورد تقاضا تناسب داشته باشد. علاوه بر این، سیستم مدیریت انرژی با پرهیز از آسیب رسیدن به موتور، عمر کاری آنها را بیشتر می کند.

بهره وری سوخت

به دلیل پیشرفت هایی که در حوزه نوآوری های طراحی و همچنین بهره وری سوخت انجام شده، امروزه ژنراتورهای سیار (Mobile Generator) مصرف سوخت را در مقایسه با پنج سال گذشته به حداقل رسانده اند.

این واقعیت که آخرین دستاوردها و تجهیزات به وجود آمده می توانند عملکرد طولانی تر و بهتر ژنراتورها را به دنبال داشته باشند، خود باعث رشد بازار این اقلام شده است. از این رو ضرورت دارد، در هنگام سرمایه گذاری روی ژنراتورها و اقدام به خرید آنها، از تولیدکنندگان نسبت به مصرف سوخت آنها اطمینان حاصل نمایید.

اندازه فیزیکی و حمل و نقل

اندازه فیزیکی ژنراتورها و اینکه آیا امکان حمل و نقل آنها به وسیله کامیون های بزرگ امکان پذیر است یا خیر، و همچنین نحوه قرارگیری آنها، همه مسائلی هستند که در هنگام خرید باید تصویر روشنی از آنها داشت.

شاید با مروری به مطالبی که در بالا ذکر شد و همه آنها در فرایند خرید ژنراتور اهمیت دارند، توجه به این نکته ضروریست که استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، می تواند فرایند خرید را برای شما آسان کنند. شرکت زرآب از جمله شرکت هایی است که با سابقه درخشان در ارائه مدل های مختلف ژنراتورها می تواند در این فرایند کمک های ارزشمندی ارائه نماید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ديزل ژنراتور دیزل ژنراتورها هنگام خرید دیزل ژنراتور سیستم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه خود را در بهار سبز کنید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر علاقه به کاشت چمن در فصل بهار دارید و می‌خواهید خانه خود را سبز کنید، می‌توانید با استفاده از بذر مرغوب در خانه خود یا هر مکانی که دوست دارید، چمن بکارید. این نکته را باید بدانید که بذر چمن باید به درستی کاشته شود و همینطور یکسری مراقبت‌ها از آن انجام شود تا خانه شما بتواند سبز بماند. در ادامه مطالب مفیدی را در این مورد به شما خوانندگان گرامی ارائه خواهیم داد.

چگونه بذر چمن را بکاریم؟

برای کاشت بذر چمن، ابتدا شما باید بذر مرغوب را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید و سپس اقدام به کاشت نمائید. زمانی که قصد داشتید بذر چمن را در زمین بکارید، باید توجه داشته باشید که بذر را باید به صورت یکنواخت در زمین پخش کنید تا چمن شما به شکل یکدست رشد کند. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که کاشت بذر چمن نباید در روزهای طوفانی انجام شود. نکته دیگر این است که شما می‌توانید کاشت بذر را با استفاده از روش دستی و همینطور با استفاده از دستگاه بذرپاش انجام دهید.

در ابتدای کار زمین مورد نظر باید به قطعات مساوی تقسیم بندی شود و شما باید بذر را با هر قطعه‌ای که می‌خواهید در آن بریزید، تناسب دهید. سپس هر قطعه را بذر پاشی کنید و توجه کنید که عمق کاشت بذر نیز باید بین نیم تا یک سانتی‌متر باشد. همینطور می‌توانید بذر را به دو بخش تقسیم کنید و نصف آن را در یک جهت و نصف دیگر آن را نیز، عمود بر جهت اول بکارید. بعد از کاشت بذر، با استفاده از شن کش، بذرهای چمن را زیر خاک قرار دهید و سپس روی آن‌ها را با استفاده از کود دامی پوشش دهید.

مراقبت‌های زراعی از چمن به چه شکل است؟

همانطور که گفتیم، مراقبت از چمن برای رشد بهتر و ماندگاری آن، اهمیت زیادی دارد. یکی از مواردی که در لیست مراقبت‌های زراعی از چمن قرار می‌گیرد، آبیاری چمن است. شما عزیزان پس از بذر پاشی، باید آبیاری را انجام دهید. در آبیاری بذرها باید تا عمق ۱۵ تا ۱۰ سانتی‌متر به صورت کامل خیس شوند. همینطور باید بگوییم که اگر می‌خواهید چمن زنی کنید، باید این کار را از ارتفاع ۳ تا ۵ سانتی‌متری انجام دهید. توجه کنید که اگر کوتاه کردن چمن‌ها را بیش از حد انجام دهید و به عبارت دیگر چمن زنی بیشتر از روی سطح خاک انجام شود، باعث می‌شود که علف‌های هرز بر چمن‌ها غلبه کنند.

نکات مهم در زمینه مراقبت و نگهداری از چمن

در این بخش قصد داریم نکات مهمی که در زمینه مراقبت و نگهداری از چمن وجود دارند را به صورت دقیق‌تری بررسی کنیم. این نکات عبارتند از:

آبیاری صحیح چمن

یکی از نکات مهمی که برای مراقبت از چمن باید به آن توجه کنید، آبیاری صحیح چمن است. از جمله بدترین اشتباهاتی که ممکن است برخی از افراد برای آبیاری چمن انجام دهند، این است که چمن را به صورت روزانه آبیاری کنند. اگر آبیاری چمن به صورت روزانه انجام شود، باعث می‌شود که چمن ضعیف شود و همینطور ریشه‌های آن سست شوند. آبیاری روزانه چمن را هفته‌ای دو بار به شکل عمیق انجام دهید تا چمن بتواند مقاومت بیشتری پیدا کند. بهترین زمانی که شما می‌توانید به آبیاری چمن بپردازید، صبح خیلی زود است.

لازم به ذکر است که ظهرها بیشتر آبی که شما به چمن می‌دهید، تا قبل این که به چمن برسد، تبخیر می‌شود و باعث می‌شود که چمن‌ها بسوزند. از طرفی دیگر آبیاری شبانه نیز، باعث می‌شود که آفت‌ها و قارچ‌ها در چمن به وجود بیایند. چمن‌ها در هفته به ۲ سانت و نیم آب احتیاج دارند. همینطور برخی از چمن‌ها نیز، نسبت به کم آبی مقاومت کمتری دارند.

به چمن کمپوست بدهید

یکی از کارهای دیگری که باید در زمینه مراقبت از چمن انجام دهید، این است که به چمن کمپوست بدهید. برای انجام این کار، باید کمپوست با کیفیت را تهیه کنید و چمن را به خوبی با آن پوشش دهید. خاصیتی که کمپوست دارد، این است که می‌تواند خاک را احیا کند و همینطور باعث قوی‌تر شدن ریشه گیاه شود. شما باید بدانید که تنها یک قاشق چای‌خوری از این محصول، دارای ذرات بسیاری است که این ذرات مغذی هستند و برای خاک فوایدی دارند. این ذرات باعث می‌شوند که آب و هوا به صورت بهتری به زمین جذب شود. با استفاده از بیل می‌توانید کمپوست را روی زمین بپاشید تا یک لایه تقریباً به ضخامت یک و نیم سانتی‌متر به وجود بیاید و سپس با استفاده از شن کش آن را توزیع کنید. یکی از توصیه‌هایی که داریم، این است که اگر زمین چمن شما وسعت بزرگی دارد، می‌توانید از کمپوست فله‌ای استفاده کنید.

کوددهی چمن

از جمله نکات مهم دیگر مراقبت از چمن، کوددهی آن است و شما باید بدانید که چه نوع کود کشاورزی ای را در چه زمانی و چگونه باید به چمن بدهید. ازت یکی از فراوان‌ترین عناصر غذایی است که در گیاهان وجود دارد. پس گیاهان باید این عنصر را به بیشترین مقدار تأمین کنند. پتاسیم و فسفر نیز، جز عناصر مهم هستند. توجه کنید که مقادیر کم یا بیش از حد این عناصر، باعث می‌شود که برای گیاه یکسری مشکلات به وجود بیاید و بنابراین شما باید آن‌ها را در حد تعادل به گیاه خود بدهید. حداکثر مقداری که شما می‌توانید کودهای مجاز را به چمن بدهید، در هر نوبت ۴۵ کیلوگرم در هکتار است.

در مجموع در طول سال بین ۱ تا ۴ نوبت باید توسط گیاه مصرف شوند. زمان کوددهی نیز، باید زمانی باشد که چمن در رشد فعال خود به سر می‌برد. زمان رشد فعال برای چمن‌هایی که در فصل سرد هستند، زمانی است که درجه حرارت ۲۷-۱۵/۵ درجه باشد. بنابراین اگر در این دوره کود را چمن‌ها بدهید، باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند تقویت شوند.

سخن پایانی

استفاده از بذر گل یا بذر چمن برای کاشت گل یا چمن، خواسته بسیاری از افراد است و شما باید یکسری نکات را برای رشد بهتر آن‌ها انجام دهید. ما نکات مختلفی را که در زمینه مراقبت چمن باید آن‌ها را رعایت کنید، در اختیارتان گذاشتیم و شما عزیزان می‌توانید با استفاده از آبیاری صحیح، کوتاه کردن به اندازه چمن‌ها، استفاده از کود کشاورزی و غیره، چمن‌های خود را تقویت کنید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و جزئی‌تر در این مورد، می‌توانید از کشاورزان با تجربه‌تر کمک بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6097360

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • تراکتور امروز به بنیان دیزل برمی‌گردد