Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:35:58 GMT

اجتماع هزاران زائر هندو در کنار رودخانه گنگ

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۷۸۶۱

اجتماع هزاران زائر هندو در کنار رودخانه گنگ

به گزارش ایرنا به نقل از "لایو مینت، مراسم مذهبی کومب میلا از روز جمعه آغاز شد و تا ۴۸ روز ادامه خواهد داشت. 
وزارت اطلاعات ایالت اوتراکند در بیانیه ای اعلام کرد در روز اول این مراسم مذهبی، بیش از ۷۱۱ هزار نفر از پیروان آیین هندو در کنار رودخانه گانگا حضور یافتند تا مراسم مذهبی خود را اجرا کنند. 
مراسم مذهبی کومب میلا در هند در حالی برگزار می‌شود که این کشور هم اکنون دارای بیشترین آمار ابتلا به کرونا در جهان پس از آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گزارش «هندو» در بیست و چهار ساعت گذشته، هند بیش از ۱۵ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را به ثبت رساند و به این ترتیب تاکنون ۱۰ میلیون و ۵۴۲ هزار نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و بیش از ۱۵۲ هزار نفر نیز قربانی این ویروس شده‌اند. 
 «ایندیا تایمز» در گزارشی دیگر در خصوص مراسم مذهبی کومب ملا و همچنین ویروس کرونا نوشت: حضور مردم در روز اول این مراسم کمتر از سال‌های گذشته بود اما باز هم جمعیت زیادی در کنار رودخانه گانگا جمع شدند. 
مقامات هندی اعلام کرده‌اند که پروتکل‌های بهداشتی کرونا در طول این مراسم با دقت رعایت خواهد شد و در یک روز گذشته حدود یک هزار نفر به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی توسط پلیس جریمه شده‌اند. 
این درحالی است که به گزارش «هندوستان تایمز»، هند از امروز واکسینه کردن جمعیت این کشور در مقابل ویروس کرونا را آغاز کرده است. این بزرگ‌ترین واکسناسیون کرونا در جهان است و بر اساس آن هند باید حدود یک میلیارد و سیصد میلیون نفر را واکسینه کند. 
نارندرا مودی نخست وزیر هند ضمن ستایش تلاش‌های شرکت‌های این کشور برای تولید واکسن کرونا اعلام کرد که مردم نباید به شایعات در مورد واکسن‌ها توجه کنند. 
کوم میلا یا کومب میلا یا جشنوارهٔ کوم میلا، یک مراسمِ مذهبی است که توسط هندوها برگزار می‌شود و آن را بزرگ‌ترین مراسم مذهبی جهان می‌دانند. در طول دو ماه این جشنواره، حدود ۴۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون زائر در آن شرکت می‌کنند. 
این مراسم هر سه سال، یک بار برگزار می‌شود و یکی از بزرگترین مراسم مذهبی و زیارتی جهان است. در این مراسم، هندوها خود را در آب رودخانه گنگ شستشو می‌دهند با این باور که با شست‌وشوی خود در «رود مقدس» ، گناهان را بزدایند و بخت این را بیابند که زندگی تازه‌ای را آغاز کنند. بر اساس اسطوره‌های هندو، در کوم میلا، پیروزی خدایان بر اهریمنان جشن گرفته می‌شود. 
با وجودی که رود گنگ برای پیروان دین هندو اهمیت ویژه‌ای دارد طی دهه‌های اخیر افزایش آلودگی‌های صنعتی و زباله و فاضلاب شهرها و روستاهایی که در ساحل این رودخانه توسعه یافته‌اند آب گنگ را که در سرچشمه خود در هیمالایا بسیار زلال است به یک رودخانه به شدت آلوده تبدل کرده است. 
 

برچسب‌ها کرونا هند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا هند کرونا هند اخبار کنکور مراسم مذهبی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره

به گزارش خبرگزاری مهر، تا پایان سومین روز عملیات حج عمره، تعداد یک هزار و ۵۰۰ زائر با پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، از فرودگاه‌های حضرت امام (ره)، مشهد، زاهدان و اهواز به سرزمین وحی عزیمت کردند.

پروازهای اعزام زائران حج عمره از (۳ ا ردیبهشت) سال جاری آغاز شده و تا (۱۳ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6088519 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • اعزام هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • ببینید | نخستین بنای مذهبی ایرانیان
  • ببینید | بیانات رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران
  • دیدار هزاران نفر از کارگران با رهبر انقلاب
  • هزاران نفر از کارگران با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • تظاهرات هزاران اردنی در نزدیکی سفارت اسرائیل + فیلم
  • نخستین بنای مذهبی ایرانیان + فیلم