Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی طلایی مقدم روزشنبه در حاشیه نشستی که برای این منظور برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت شهادت دخت نبی مکرم (ص) اسلام افزود: پیکر شهدای گمنام از امامزاده عبدالله (ع) بافق تا محل مسکن مهر تشییع و در مرکز فرهنگیِ مسجد امام حسن مجتبی(ع) این محله به خاک سپرده می‌شوند.

وی با توجه به سابقه شهرستان و حضور مردم در دفاع مقدس و  پایبندی آن‌ها به نظام و ولایت تصریح کرد: بافق نسبت به جمعیت، بیشترین رزمنده را در میان ۱۰ شهرستان  استان یزد دارد و این مایه افتخار است و مردم از چند روز قبل خود را برای استقبال از شهدای گمنام آماده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار بافق با تاکید بر اینکه هدف برگزاری مراسم با شکوه است خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و جلوگیری از انتشار کرونا، لازم است برای حفظ سلامتی مردم ، تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی از شهدا به عنوان افراد برگزیده یاد کرد و گفت : شهدای گمنام ارتباط ویژه‌ای با خداوند متعال دارند که باید با تاسی از حضرت زهرا(س) گمنام شوند و گمنام بمانند.

طلایی مقدم افزود: شهدا در راه ارزش‌های انقلاب از جان خود گذشتند و آن را در راه اسلام و نظام فدا کردند و امروز وظیفه ماست که این خون‌های پاک را پاس بداریم و نسل امروز و فردا پیرو راه این عزیزان باشند.

آراستن چهره شهر متناسب با تکریم شهیدان، آذین‌بندی کوچه‌ها،خیابان‌ها و نمای خانه‌های طول مسیر تشییع، برپایی موکب با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، نصب پارچه و پرچم سردر فضای کسب و کارها، نصب نشانه‌ها و نمادهای توامان شهدای شهرستان و پارچه‌های مشکی و برگزاری مراسم یادبود در مسجد یادشده پس از دفن شهدا،از تصمیم این نشست بود که برخی از آنها از چند روز قبل انجام شده است.

شهرستان بافق ۲۵۶ شهید، ۸۰ آزاده،۴۴۰ جانباز و چهار هزار و ۱۸۰ نفر رزمنده تقدیم نظام و انقلاب کرد، قبل از این پیکر مطهر ۱۶ شهید گمنام در این شهرستان به خاک سپرده شدکه با این ۲ شهید شمار آنها به ۱۸ تن می رسد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

بر اساس برنامه‌ریزی، تمامی برنامه‌های مرتبط با تشییع و تدفین پیکرهای مطهر چهار شهید گمنام در یزد با رعایت نکات بهداشتی و برای پیشگیری از کرونا تنظیم شد و مراسم استقبال از ساعت ۱۱  امروز شنبه ۲۷ دی‌ماه در فرودگاه شهید صدوقی (ره) برگزار می‌شود.

در ادامه با رعایت شیوه‌نامه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۵ امروز مراسم معنوی وداع با شهیدان در جوار قبور شهدای گمنام در تکیه امیرچخماق یزد انجام و مراسم تشییع فردا( یکشنبه) از ساعت هشت صبح از باغ موزه دفاع مقدس در جوار پارک آزادگان صفاییه یزد آغاز می‌شود.

پیکر مطهر شهدا برای تدفین به دانشگاه علم و هنر در بلوار دانشجو و صد او سیمای مرکز یزد و ۲ شهید دیگر به بافق منتقل می‌شود، شهیدی که در دانشگاه علم و هنر تدفین می‌شود مربوط به عملیات محرم و ۱۹ سال دارد و ۲ شهیدی که قرار است در محله مسکن مهر بافق تشییع و تدفین شوند یکی ۱۸ سال و دیگری ۲۰ سال دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دفاع مقدس شهید شهدای گمنام مشارکت های مردمی بافق بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دفاع مقدس شهید ویروس کرونا دفاع مقدس شهید شهدای گمنام مشارکت های مردمی بافق بهداشت و سلامت اخبار کنکور شهدای گمنام ۲ شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان

ایسنا/سمنان معاون پارلمانی رئیس جمهور در سفر به سمنان به مقام والای شهدای گمنام ادای احترام کرد.

 سید محمدحسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور بدر سفر به سمنان به مقام شامخ شهید گمنام تدفین شده در استانداری سمنان ادای احترام کرد.

 در این برنامه نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان سمنان، شهردار سمنان، مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان و نورانی سرپرست اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موسوی، شهردار سمنان و ...نیز حضور داشتند.

حضور در نمازجمعه سمنان و میز خدمت، بازدید از چند واحد صنعتی از جمله فروسیلیس سمنان، دیدار با مسوولان استان و....از جمله برنامه‌های معاون رئیس جمهور در سفر امروز به سمنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • پیکرهای 392 شهید از بیمارستان ناصر در غزه بیرون کشیده شد
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود