Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@04:08:30 GMT

واردات ۴۰۰ هزار تُن روغن تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۸۰۱۷

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به نیاز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُنی روغن در کشور، از واردات ۴۰۰ هزار تُن روغن تا پایان سال خبر داد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، حسن ‌حنان در نشست سراسری هماهنگی و تبادل نظر برای تامین روغن مصرفی خانوار و صنایع گفت: نیاز مصرفی کشور در هر سال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن است که ۹۰ درصد آن از طریق واردات روغن خام تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: به طور متوسط نیاز سرانه مصرف در هر ماه دو لیتر است که کوچکترین وقفه در تامین سبب ایجاد کمبود می‌شود که البته این موضوع دو ماه قبل به وقوع پیوست که با هوشیاری و تدبیر تامین کنندگان روغن از بخش دولتی و خصوصی این مشکلات برطرف شد.
حنان با تاکید بر اینکه مشکلی در زمینه تامین کالا‌های اساسی گندم، روغن، برنج و شکر در کشور وجود ندارد از واردات حدود ۴۰۰ هزار تُن روغن در دو ماه آخر سال خبر داد و گفت: با توجه به واردات قبلی توسط شرکت و بخش خصوصی و استحصال روغن از دانه‌های روغنی تولید شده در کشور هیچ مشکلی در تامین روغن مصرفی خانوار و صنعت نداریم و فور این کالا را خواهیم داشت.
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود:، اما آنچه مهم است گلوگاه‌های خروج روغن از چرخه مصرف در زنجیره تامین و مسائل احتکار و انبار آن است که باید مورد مداقه مدیران سازمان صمت و ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌های سراسر کشور قرار گیرد.
حنان سامانه جامع تجارت و سامانه انبار‌ها را ابزار مناسب برای رصد کالا‌های اساسی در کشور اعلام کرد و گفت: اطلاعات کالای وارد شده ثبت شده در این سامانه‌ها زمینه رصد کالا‌های اساسی در زنجیره تامین را برای مدیران استانی صمت و غله میسر ساخته که باید روزانه از طریق این سامانه‌ها میزان موجودی و نیاز استان رصد شود.   بیشتر بخوانید: موجودی کالا برای بازار شب عید کافی است   وی گفت: مدیران استانی باید میزان مصرف روغن خام کارخانجات را به طور مستمر رصد کنند تا بر اساس میزان نیاز روغن دریافت کنند. موضوع مشخص شدن نیاز به روغن در استان‌های مرزی بیشتر ضروری است و لازم است که فرم‌های آماری ارسالی ما را تکمیل و ارسال کنند تا با اطلاع از میزان مصرف مسائل قاچاق کالا‌های اساسی به خارج مرتفع شود.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی واردات تنظیم بازار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی واردات تنظیم بازار کالا های اساسی هزار ت ن ن روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟

گروه اقتصاد و درآمد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش جماران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

روابط عمومی گمرک ایران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق این ۵ کشور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است.

تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است